Gå til innhold

Stueren valp og bli vant til bånd!


Krisanta

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi hentet valpen vår 18. desember. Da var hun 8 uker, så hun er 9 uker, blir 10 på lørdag.

Helt fra starten av har hun vært kjempeflink til å tisse og bæsje ute. Noen uhell har skjedd når vi ikke har vært flinke nok til å løpe ut med henne, eller på natten selvfølgelig, men ellers har hun vært veldig flink. Nå er det nesten ingenting på natten :sove: lenger. MEN, hun har begynt å tisse/bæsje oftere inne og ikke gjøre det når vi sette henne ut. Hun vil bare inn igjen, fordi det er kaldt. :fryser: Hvordan kan jeg løse dette?

Og vi har ENDELIG fått satt på halsbånd. Hun gråt og gråt, selv om det ikke var for stramt eller stort. Dag to var det bare litt sutring og dag 3 var nesten alt greit. Hun klør seg bare litt mer enn vanlig nå.

Problemet er at å sette på bånd på halsbåndet er helt umulig. Da vil hun ikke være med på turen. Hun bare setter seg ned og er helt opptatt av båndet. Prøver å tygge det av osv.

Hvordan gjør jeg det med dette? :hund:

Evig takknemlig for hjelp! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hunden båndet på hele tiden eller kun når dere skal ut?

Kaldt ute + teit bånd = jeg ville også bare tisset inne om jeg var hunden..

Da min hund var valp mener jeg å huske at den hadde halsbåndet på store deler av dagen, for å bli vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden båndet på hele tiden eller kun når dere skal ut?

Kaldt ute + teit bånd = jeg ville også bare tisset inne om jeg var hunden..

Da min hund var valp mener jeg å huske at den hadde halsbåndet på store deler av dagen, for å bli vant til det.

Har på hele tiden, og nå er den vant til det :) Er bare selve fleksibåndet hun ikke liker, det rundt halsen er hun vant med nå.

Og når vi setter henne ut, er det uten bånd, så det burde gå smertefritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En valp på 9 uker skal ikke stå ute når det er kaldt! Valpen er 9 uker, Hvor stor forventning har du til den?? Hvis du syntes det er for kaldt til å være ute med valpen til den har gjort det den skal, så er det ALT FOR KALDT for en liten hundebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt, hva skjer med angripende svar? Hvor i alle dager har jeg skrevet at hunden min står ute? Hun settes ut kanskje 30 sekunder og så vil hun igjen. Jeg tvinger henne ikke til å være ute. Herregud. Er lite vits i å svare på et innlegg når man ikke klarer å komme med konstruktive svar og heller ikke svarer på det man lurer...

edit: og jeg står der faktisk ute med henne. Jeg har ikke sagt noe om det. Lyst til å lese spørsmålet før du svarer?

Endret av Krisanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre min hatt, hva skjer med angripende svar? Hvor i alle dager har jeg skrevet at hunden min står ute? Hun settes ut kanskje 30 sekunder og så vil hun igjen. Jeg tvinger henne ikke til å være ute. Herregud. Er lite vits i å svare på et innlegg når man ikke klarer å komme med konstruktive svar og heller ikke svarer på det man lurer...

Så bra:-) Da er det jo ikke noe problem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ei vovve som fakisk er helt normal.

Du har ikke sagt hvilken rase dette er ,men korthårede fryser mye nå i kulda

Kjøp klær som er tilpasset rasen,helst et dekken da det er som oftest lettere for en valp å "godta" enn klær som må inn imellom poter osv.

Glem Lenka til halsbåndet for nå,full konsentrasjon på do-vaner

Dekken ut og røre seg .Valpen trenger ikke turer i denne kulden (eller pga alder)

Har du tispe kan disse få uvi om en ikke er forsiktig.

Kos deg med valpen din du og prøv å slappe av. Lenke trening kan du ta når valpen har kommet over & lært at doting ute ikke er farlig lengre.Vi tok av og på lenka inne slik at det til slutt ikke var store momentet for hunden.Tilnærmet normalt.

At de klør er også helt vanlig og vil gå over etter hvert

Endret av Kårky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...