Gå til innhold

Radiatortett? Anbefales?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merkelig fenomen kort forklart:

Bilen sier fra at det er tomt for forstvæske og det må fylles på sånn ca hver 4 dag hvis det er skikkelig kaldt ute.... Hvilket det er nå.. Jeg har null peiling på bil, men kan ikke finne noen synlig lekkasje

Så leser jeg litt på nett og fant noe på Biltema som heter RADIATORTETT og lurer på om dette er noe som anbefales? Jeg leser diverse erfaringer og de fleste tilsier at det IKKE anbefales da det fort kan tette mange andre ting i tillegg, blant annet kjølekanalene og at bilen kan begynne å koke og dermed blir det en dyr erfaring.

Også leser jeg om kanel og eggehvitte....

Synes dette er litt skummelt, helle dette nedi der jeg heller frostvæske, men jeg har rett og slett ikke råd til noe verksted med det første. Det lar seg fint gjøre å fylle på hele tiden, men tenkte kanskje jeg kunne tette det på egenhånd, på en enkel måte - men helst ikke en som ødelegger mer enn det reparerer...

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det du aller først må gjøre er å finne ut hvor vannet går, kan være noe som er enkelt og fikse.

klarer du ikke finne det eller fikse det så kan radiator tett brukes, men les bruksanvisningen nøye, veldig nøye.

selv har jeg brukt kannel på mange biler med hell, men bruker du får mye tetter du garantert hele kjølesystemet, så om du ikke vet hva du gjør gå heller for radiator tett.

biltema sin har jeg ikke prøvd så den kan jeg ikke uttale meg om, men min erfaring med biltema er at de er seriøse og at de fleste som forteler deg skrekkhistorier forteller hva en kammerat eller noe slikt har opplevd. Jeg har brukt deler fra de i mange år og alldri hatt dårlige deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om kjølevannet ikke lekker ut overhode, men går den andre, dyrere veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru av lokket hvor du fyller olje, er det et hvit belegg der så er sjangsen stor for at toppakningen din er ferdig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...