Gå til innhold

Datter 13 år deler seng med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henvender meg i dette forumet for jeg er litt usikker på hvor vanlig det er at en datter på 13 år deler seng med sin far. Far har sin datter annen hver uke og de har delt seng siden hun ble født også mens far var gift med biologisk mor. De er idag skilt. Jeg har hatt et av/på forhold til "far" i ca 6 år, vi bor ikke sammen. Jeg har vært irritert og sinna mange ganger pga at de deler seng og tatt det opp flere ganger. Føler han ikke viser meg respekt for at jeg ikke liker at de deler seng. De dusjet også sammen nakne frem til hun var ca 11 år, jeg fikk satt en stopper for det. Dette dreier seg ikke om seksuelle aktiviteter, det er jeg helt sikker på. Jeg har selv to jenter, men ingen av dem har delt seng med hverken meg eller sin far. Datter har eget rom og ny seng. De gangene jeg har overnattet når datter er hos far har jeg måttet legge meg i hennes seng på pikerommet for hun skal ligge hos far. Da har jeg vært lite blid... Har tatt dette opp med biologisk mor, men iflg henne delte hun også seng med sin far frem til hun var 13 år, tydeligvis arvelig. I går tok jeg "hatten" og gikk, blir påmint hele tiden på at de deler seng, orker ikke mer... Og han bryr seg jo ikke med hva jeg tenker om det.. Er det "vanlig" at en datter på 13 år deler seng med far ? Lurer på om jeg overreagerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Trenger ikke foregå noe snusk, men slik samfunnet er i dag.. jeg skjønner ikke at far tør.

Også blir jeg mildt sagt sjokkert over at du må sove i hennes seng mens hun sover hos far. :o

På tide med en skikkelig alvorsprat med far her tror jeg, og hører han ikke på fornuft, ville jeg virkelig tatt en tur i tenkeboksen...!

• Liker 4
Skrevet

Høres temmelig ukonvensjonelt ut, for å si det mildt.

Ser ikke noe prinsipielt at far og datter sover i samme seng f.eks for å løse logistikkmessige problemer (få senger ifm besøk), på tur eller noe sånt, men at dette skal være en fast ordning, vel.

Når man er 13 er det på tide å begynne å løsrive seg i større grad enn det der.

En annen ting er også rett og slett at med samfunnet sånn som det er så kan det der slå stygt tilbake på datter om praten begynner å gå.

• Liker 2
Skrevet

hvor vanlig det er er vel ravende likegyldig...

at hun deler seng med far sin ser jeg på som uproblematisk i utgangspunktet, men tenker det høres ut som ho er litt bortskjemt. å så hadde jeg vært bekymra for hvor selvstendig ho har mulighet til å bli...

men jeg hadde også reagert hvis jeg blei sendt for å sove i senga hennes!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir mest bekymra for at dattera enda ikke er selvstendig nok til å sove alene når hu er hos faren. Det er jo en grunn til at barn skal sove i egne senger, og det er ikke for at foreldrene skal få bedre plass.

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om jeg overreagerer.

Ja, det gjør du.

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv har en som er ett år eldre enn din. Og jeg hadde aldri godtatt at hun skulle sovet med faren. Ikke fordi jeg hadde mistenkt noe snusk, men fordi jeg vil ligge i min seng og hun må ligge i egen seng.

Jeg skal ikke si at noe foregår ang overgrep. For det vet jeg ikke. Jeg hadde nok begynt å snuse litt uten at noen visste om det. Jeg vet at min mann hadde sønnen vår i sengen lenge. Jeg måtte legge en stopper for det for det plaget meg da jeg skulle sove.

Men aldri i livet om jeg hadde mistenkt han noe. Samtidig så er det rart at en så stor jente ligger i sengen, og at du må ut.

Investigate...private. Og se det an.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hverken er vanlig eller normalt.

Det har noe med privatlivets fred. Selv med dårlig plass så er jeg i mot. Sofa eller gjesteseng i et annet rom er en god mulighet.

Jeg hadde ærlig talt gått i taket dersom jeg hadde et forhold til en mann som hadde det sånn. Jeg hadde lurt på hva som var galt i hodet på den mannen. Etter en prat for å høre hans tanker og sett om det ble noen endring så hadde jeg revurdert hele mannen. Aldri i verden om jeg hadde godtatt gjesteseng på grunnlag av det TS skriver.

• Liker 1
Skrevet

Vanlig er nok ikke, men hva så?

Må si jeg misunner de som har et så godt forhold til sine barn/foreldre.

Synes dette er helt greit.

Eneste jeg reagerer på er at han gjør det når du er der sånn at at du må sove et annet sted. Det er ikke greit. Bortsett fra det så er det ingen ting å bry seg om, eller noe du har å si mener jeg.

• Liker 1
Skrevet

Høres absolutt ikke vanlig ut.

Forstår godt at du tok "hatten" og gikk!

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

*grøss* Nei, det er ikke vanlig! Jeg kan godt dele seng med mamma en natt om det er nødvendig, men med pappa... det er bare rart. Ikke fordi jeg ser på det som noe skittent og ekkelt, men hallo... det er jo faren min? Når man er tenåring skal man få ha senga for seg selv, uansett om det er jente eller gutt det er snakk om.

Skrevet

Dette verkar temmeleg rart, ja... Er det dattera eller faren som vil dette?

Er det ikkje rart at dei dusja saman også? Treng sjølvsagt ikkje vere noko "snusk", men ser ikkje poenget med å gjere det slik.

Skrevet

Jeg henvender meg i dette forumet for jeg er litt usikker på hvor vanlig det er at en datter på 13 år deler seng med sin far. Far har sin datter annen hver uke og de har delt seng siden hun ble født også mens far var gift med biologisk mor. De er idag skilt. Jeg har hatt et av/på forhold til "far" i ca 6 år, vi bor ikke sammen. Jeg har vært irritert og sinna mange ganger pga at de deler seng og tatt det opp flere ganger. Føler han ikke viser meg respekt for at jeg ikke liker at de deler seng. De dusjet også sammen nakne frem til hun var ca 11 år, jeg fikk satt en stopper for det. Dette dreier seg ikke om seksuelle aktiviteter, det er jeg helt sikker på. Jeg har selv to jenter, men ingen av dem har delt seng med hverken meg eller sin far. Datter har eget rom og ny seng. De gangene jeg har overnattet når datter er hos far har jeg måttet legge meg i hennes seng på pikerommet for hun skal ligge hos far. Da har jeg vært lite blid... Har tatt dette opp med biologisk mor, men iflg henne delte hun også seng med sin far frem til hun var 13 år, tydeligvis arvelig. I går tok jeg "hatten" og gikk, blir påmint hele tiden på at de deler seng, orker ikke mer... Og han bryr seg jo ikke med hva jeg tenker om det.. Er det "vanlig" at en datter på 13 år deler seng med far ? Lurer på om jeg overreagerer.

Lurer på hvorfor hun i det hele tatt har egen seng på pikerommet?

• Liker 1
Skrevet

Lurer på hvorfor hun i det hele tatt har egen seng på pikerommet?

Veldig godt spørsmål!

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Kanskje hun har mareritt eller rett og slett aldri har blitt vant til å sove alene? Hvis hun hver natt har delt seng med far eller mor har hun vel aldri fått sjansen til å lære seg å sove alene?

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Er helt ny bruker..

Hun har sitt eget rom, helt nye møbler, men er der aldri. Men har heller ikke besøk av venninner når hun er hos sin far og det har jeg syntes har vært synd for i den alderen er venner viktig. Det er ikke snakk om mareritt om natten, hun ligger i egen seng hos mor og har gjort det siden foreldrene ble skilt. Ser det heller som en slags "eietrang", triller far rundt lillefingeren, får alt hun peker på. Noen nevnte bortskjemt og det er hun til de grader, men oppdragelsen av den frøkenen er ikke mitt ansvar. Der har jeg lukket øynene. Har vel i årenes løp sett på de to som "kjærestepar", de er veldig avhengige av hverandre. Og dele seng er noe de begge ønsker. De gangene jeg har mått legge meg i hennes seng har hun hylt, skreket og kalt faren sin ord ingen barn bør gjøre for å få viljen sin. Da har far åpnet dynen sin og jeg har mått tusle ut...

Skrevet

Kanskje dattera er manipulert av sin far til å tro at dette er riktig. Jeg ville mistenkt seksuelt misbruk med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dattera er manipulert av sin far til å tro at dette er riktig. Jeg ville mistenkt seksuelt misbruk med en gang.

Jøye meg. Hvis noen hadde beskyldt min mann for seksuelt misbruk på bakgrunn av slike opplysninger, hadde det blitt månelyst.

Det er neppe vanlig at far og tenåringsdatter deler seng, men det betyr ikke nødvendigvis at det foregår noe ulovlig.

Du over her som sier at du kunne delt seng med din mor men ikke med din far: Det har vel strengt tatt med DITT forhold til DINE foreldre å gjøre? Per i dag hadde jeg heller ønsket å dele seng med pappa enn med mamma for en natt, dette kommer helt ann på hvilket forhold en har til dem.

Det finnes forøvrig flere måter å dele seng på: Ligger de på hver sin side, eller ligger de i skje? En mann har feks ereksjon flere ganger i løpet av en natt, og det har neppe en 13-årig jente godt av å våkne opp til inntil låret.

Kort oppsummert: Jeg synes det er uvanlig, men ikke nødvendigvis galt. Så lenge de oppfører seg som far og datter ellers, er nok ikke dette annet enn et noe merkelig familieforhold.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Okay, nå følte jeg meg med ett ganske ekkel, for jeg delte seng, dvs jeg sov i samme sang med min mor eller min far, til langt opp i ungdomsskolen. Dvs, hvis en av mine foreldre var bortreist, var det ofte jeg syntes det var koseligere å sove i samme seng med mamma eller pappa. Jeg har faktisk aldri tenkt at det er noe galt i det før jeg leste om det nå. Selvsagt hadde jeg eget soverom, og sov stort sett i min egen seng. Men var min mor borte og reiste i to uker, kunne jeg godt sove i hennes del av senga. Det er litt flaut å innrømme i dag, men jeg savnet lukten hennes og syntes det var koselig å sove der hun har sovet før.

Kjenner jeg blir litt oppgitt når man skriker ut seksuelt misbruk. Såklart, om barnet viser atferd som kan indikere det så er jo det noe man bør tenke på, men jeg tviler faktisk på at verken far eller barn tenker på den måten som man gjør her inne. Jeg gjorde ihvertfall ikke det da jeg var 13-14 år, og jeg kan si med hånden på hjertet at ingen av mine foreldre er pedofile heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Okay, nå følte jeg meg med ett ganske ekkel, for jeg delte seng, dvs jeg sov i samme sang med min mor eller min far, til langt opp i ungdomsskolen. Dvs, hvis en av mine foreldre var bortreist, var det ofte jeg syntes det var koseligere å sove i samme seng med mamma eller pappa. Jeg har faktisk aldri tenkt at det er noe galt i det før jeg leste om det nå. Selvsagt hadde jeg eget soverom, og sov stort sett i min egen seng. Men var min mor borte og reiste i to uker, kunne jeg godt sove i hennes del av senga. Det er litt flaut å innrømme i dag, men jeg savnet lukten hennes og syntes det var koselig å sove der hun har sovet før.

Kjenner jeg blir litt oppgitt når man skriker ut seksuelt misbruk. Såklart, om barnet viser atferd som kan indikere det så er jo det noe man bør tenke på, men jeg tviler faktisk på at verken far eller barn tenker på den måten som man gjør her inne. Jeg gjorde ihvertfall ikke det da jeg var 13-14 år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Du skal da ikke føle deg ekkel for det. Jeg gjorde det samme, om det var mamma eller pappa som var bortreist. Ikke noe jeg fortalte til vennene mine akkurat, men... jeg syntes det var koselig :)

Men, dette blir noe litt annet. Hun forlanger jo å sove der hver natt, ikke bare i "unntakstilfeller". Og pappas kjæreste må faktisk legge seg i hennes seng, slik at hun skal kunne sove sammen med pappa. Det er drøyt, rett og slett.

Jeg tror ikke det har noe med misbruk å gjøre, og er mer enig med TS i at det er en eiesyke-ting for henne. Og kanskje sjalusi når alt kommer til alt.

Uansett er det fars ansvar å få orden på dette. Ta en prat med jenta, og si at nå er hun for stor til å sove i hans seng, hun har sin egen. Så får hun heller rase og holde leven en stund til hun ser at det ikke nytter. Det er vel her han har gjort både henne og seg selv den største bjørnetjenesten. Hun vil rase lengre og kraftigere som 13-åring, enn om han hadde fikset dette for 6 år siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...