skruf Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Hei! Vet ikke om dette er riktig plassert, men prøver likevel.. Kort sagt; jeg er gift med en skikkelig snorkemann! Han har alltid snorket litt, hvis han ligger på ryggen. Har hjulpet med et litt dytt så har han lagt seg på siden og holdt fred. Men det siste halvåret har det tatt helt av! Det høres ut som om drøvelen holder på å vrenge seg, sinnsykt høyt (vekker og barna som ligger noen rom bortenfor). Han snorker uansett himmelretning og liggestilling. Så i det siste har jeg kapitulert, tatt med meg puta mi og tuslet inn på gjesterommet. I skrivende stund er jeg så trøtt at jeg nesten har sovepust i våken tilstand..Han påstår selv at det kan da umulig være så ille...(jo, det er det....vurderer å ta opptak med mobilen så han kan høre selv..). Han er normalvektig, så det er iallefall ikke pga overvekt. Pluss at han selv klager over at han er trøtt og uopplagt om morgenen selv om han har sovet 8-9 timer. Det som og skremmer meg er at han holder pusten lang tid i mellom snorkedragene... Jeg har og brukt ørepropper, virkelig godt stappet inni øregangene..men tro det eller ei; snorkingen skjærer igjennom... Han har prøvd snorkespray, den fungerer ikke. Snorkeplaster nekter han å forsøke, for det har han ikke troa på. Ei heller vil han kontakte lege...(jeg forslo det, at han kunne bli utredet hos Øre/Nese/Hals for å sjekke om det kan være noen polypper som er synderen....jenta vår ble operert for polypper da hun var 4, hun snorket noe intenst i forkant.).. Så; noen kjerringråd mot snorking kjære KGere?? Er det noe som kan hjelpe for nattesøvnen så er jeg evig takknemlig herifra og til månen!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Det kan tyde på pustestopp om natta. Jeg synes det er forkastelig at han ikke er villig til å gå til legen når det plager familien sånn. Har selv levd med en som snorket og jeg var desperat etter søvn. Aner ikke hvor mange netter jeg har tilbragt på sofaen. Han MÅ gå til legen. Der vil han nok bli henvist til videre. En natt på sykehuset hvor de registrerer nattesøvnen. Har han pustestopp i løpet av natta så vil han få hjelp. De opererer mindre nå enn tidligere. Er et apparat som du sover med om natta som gjør at du ikke får pustestoppene. Her er det blitt så og si stopp på snorkingen. Utrolig deilig. 2
skruf Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har tatt opp flere ganger at han må oppsøke lege.....særlig etter at han begynte å holde pusten lenge av gangen mellom hvert snorkedrag.... Det plaget meg ikke da det bare var litt snorking, da var det verst hvis han var forkjølet eller hadde drukket alkohol. Men nå er det konstant.....han har faktisk våknet av det selv! Jeg kommer til å fortsette å evakuere til gjesterommet fremover, selv om han ikke synes det er så kjekt, han er en skikkelig god mann som elsker å ligge å holde rundt meg om natta....men det er ikke så kjekt for meg med et par gode armer rundt meg og snorking så det rister i ørene... jeg blir helt frynsete av det! Hører han på gjesterommet og, men ikke så intenst. Så håper at han etter ei stund savner kona si ved sin side om natta og oppsøker lege....
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Ikke rart mannan din ikke er uthvilt etter 8-9 timer søvn. Du beskriver søvnapnè. http://www.sovnapne.no/sano/ Fortell mannen din at han vil kunne føle seg mye mer opplagt med mindre timer søvn om han tar tak i problemet. Han MÅ gå til lege. Det vil bli en VINN-VINN-VINN situasjon !!
skruf Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2010 Arhg... Ikke bare er jeg gift med Snorkemannen....jeg er også gift med Stabukkmannen!! Han er klar over at han holder pusten mellom magedraga.....og han vet utmerket godt hva søvnapne er...(vi jobber begge i helsevesenet). Men til lege; nei, det vil han ikke!
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Huff, trist å høre! Kjøp deg en bok om hvordan overbevise og få det som du vil og virkelig gå inn for å få bukt med dette problemet. Som en psykolog ant.vis ville anbefalt: Sett deg ned rolig med mannen din, og forklar på en saklig, men alvorlig måte at dette er et problem for deg og at det må tas taki. Ser virkelig ikke hvordan han da kan fortsette å ignorere dine ønsker.
skruf Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2010 :gjeiper: Jeg har et håp om at min kosebamsemann kommer til å savne kona si i senga etter noen runder med evakuering på gjesterommet......og at han da kryper til korset og kontakter fastlegen sin for videre henvisning.... Dessuten kan det umulig være noe gøy å ha ei muggentrøtt kone og to småjenter som tutrer over forstyrret nattesøvn hver morgen ved frokostbordet..
Gjest Ole Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Hei Før han går til legge kan han prøve en pustebøyle i metall mot snorking. Den er enklere å bruke enn plaster og varer lenger. De kan kjøpes på nettet. De hjelper med å holde nesevingene oppe spesielt når nesen er tett pga forkjølelese o.l.
skruf Skrevet 10. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2011 Hei Før han går til legge kan han prøve en pustebøyle i metall mot snorking. Den er enklere å bruke enn plaster og varer lenger. De kan kjøpes på nettet. De hjelper med å holde nesevingene oppe spesielt når nesen er tett pga forkjølelese o.l. Takk for svar, det skal testes ut:-) Han fikk enslags nesering fra svigermor som vistnok skulle gjøre underverker. Det gjorde det ikke.. Bortsett fra at jeg fikk meg en god latter da det så ut som om han hadde fått nesepiercing Ståa er fortsatt den samme, snorkende ektemann og trøtt kone som finner gjesterommet....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå