Gå til innhold

Tørre poter


Bitten13

Anbefalte innlegg

Hunden min har fått så tørre poter i vinter. Mye pga salting vil jeg tro :-(

Er det noen som har gode tips om hva jeg kan gjøre og om det er en bra potesalve jeg kan forsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har vi brukt Nivea krem. Denne er billig og legger seg som et beskyttende lag på poten så fuktigheten låses inn og saltet ikke kommer til. Siden den har mye mineralolje vil den ikke gi fuktighet, men lindre og beskytte mot videre uttørkning. På våre hunder har potene da leget seg selv ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neo's potefett og ikke minst olje. Baddaky's fiskeolje eller lignendes som du heller over maten.Dette gir bedre pels,poter og negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi apotekets A-krem. Lukter ikke noe og trekker fort inn. Et annet tips er å skylle potene frie for salt i vann når man kommer inn etter hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Har nå gått til innkjøp av labbefett så får vi se om det hjelper ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker potesalve fra Kennel på såre poter, men det er for det meste i forbindelse med lange turer på fjellet. Om vinteren lar vi ikke hunden gå så mye på vei som er saltet, så slipper problemet. Hiver han heller i bilen og kjører bort til skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst, vask labbene godt. Salt irriterer og tørker ut, hvis hunden i tillegg slikker på potene for å få dem rene, tørker de mer ut. Labbefett fungerer best, smør på et tykt lag, og bruk potesokker på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...