AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Rundt om i mai kjente jeg at jeg hadde en klump i det høyre brystet, ca på størrelse av en ert eller litt større. Noen dager seinere oppdaget jeg også en klump i den venstre brystet. Denne var avlang, og mye større enn den i venstre bryst. Jeg tenkte at det sikkert bare var sånn hormongreier, men dro til legen for sikkerhets skyld. Hun sa at det var sannsynligvis ikke noe farlig med klumpene, og at de kom til å gå over av seg selv. Hun sa at de farlige klumpene var på den siden av brystet som er mot armhulene, altså utover. Kulene mine var heller mot midten av meg, om dere skjønner. Hun sa også at hvis de ikke forsvant etter 2-3 måneder skulle jeg ta kontakt igjen. Nå er det ca 6 måneder siden, og jeg har de fremdeles. Den avlange i det venstre brystet er litt over 3 fingerbredder langt, og har ikke minsket noe i størrelse siden i mat. Det i høyre bryst har minsket til å bli halvparten så stor. Så lurer jeg på om noen vet hva dette kan være? Er det bare hormonellt, eller er det noe jeg burde gå til lege med igjen?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Er forresten 18 år, om det skulle ha noe og si. -TS
Gjest navnelapp Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Ut frå det du beskriv høyrest det ut som om det er brystkjertlane du snakkar om. Viss du framleis er engsteleg kan du be om ein mammografi, og ein samtale med lege etterpå som forklarer deg korleis brysta er oppbygd.
Gjest TS Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Ut frå det du beskriv høyrest det ut som om det er brystkjertlane du snakkar om. Viss du framleis er engsteleg kan du be om ein mammografi, og ein samtale med lege etterpå som forklarer deg korleis brysta er oppbygd. Hm, mulig det. Syns bare det er rart siden de merkes så godt, og siden de har vært der så lenge nå.. Klumpen er også litt øm dersom jeg tar på den.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Jeg er over 30 og har alltid brystkjertlene godt, tror det er ganske vanlig Men hvis du er bekymret synes jeg du skal snakke med lege igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå