Gå til innhold

Katt som tisser i vannklosettet?


Envy

Anbefalte innlegg

Hei dere! :goodbye:

Vi har fått opp en litt merkelig problemstilling her hjemme. Det har seg nemlig slik at (inne)katten vår ikke har tisset i kassa si på Gud vet hvor lenge. Vi har funnet en klump i klumpesanda ca en gang i uken de siste par mndene. Vi bor på en ganske liten plass og det er ikke noe annet sted her hun tisser, da hadde vi merket det. Jeg ringte dyrlegen da dette hadde pågått et par uker, men han sa at så lenge hun oppfører seg normalt er alt greit. Og joda, allmenntilstanden hennes er like god som alltid, hun hopper og leker og koser og maler.

Så kom pappa med et forslag, kanskje hun rett og slett tisser i klosettet? Jeg har sett at hun går oppå doringen noen ganger for å komme opp på vasken på badet, men aldri tatt henne på fersken med å faktisk bruke vår do. Er det i det hele tatt mulig at en katt kan finne på noe sånt? Eller burde jeg ringe inn en ny bekymringsmelding til dyrlegen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bustyvel

Om katten så hadde tisset i toalettet, så må jo pus bæsje også, og en bæsj i uka er overhode ikke nok.

Er det utekatt, så går den nok på do ute. Hvis ikke tror jeg du har et mysterium foran deg ..

Men egentlig tviler jeg på at hun bruker toalettet. Kattens instinkter er å grave ned avføringen sin, ikke bruke toalett :gjeiper: Men man veit jo aldri med katter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apsolutt alle kattene jeg har hatt har fra tid til annen tisset i baderomsvasken å ho ene har tisset noen ganger i do, tror ikke det er så vanlig å tisse på do med mindre man er opplert til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bæsjer i kassa si, det er som normalt, det er bare tissingen som mangler :lol:

Nei, hun er aldri ute, bare med i bånd noen ganger på sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engang en merkelig (hann)katt som av og til tisset i dusjen. Men han var et veldig sært tilfellet, elsket vann og kunne fint ligge å dra seg i vasken flere timer på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustyvel

Hun bæsjer i kassa si, det er som normalt, det er bare tissingen som mangler :lol:

Nei, hun er aldri ute, bare med i bånd noen ganger på sommeren!

Da forstår jeg!¨

Ja, kan jo være hun tisser i dusjen, vasken eller doen. :) Litt rart men :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg!¨

Ja, kan jo være hun tisser i dusjen, vasken eller doen. :) Litt rart men :skratte:

Du hadde lukta det om hun tisset et annet sted enn i doen.... sin, eller deres. :klø: Hva med å kjøre streng disiplin på dolokket, dusjrista og proppen i vasken et døgn? Da vil du jo raskt oppdage hvor hun tisser! Det er flott at du har kontakta dyrlegen og følger det opp!

Men alle opplever en eller flere ganger at katten gjør fra seg der den ikke skal, slikt er som regel et varsel. Enten er den syk fysisk, eller psykisk, noe har blitt endret, kost, sand, hjem, familie. Oppdager du at den tisser et sted den ikke skal så vask godt over, med eks grønnsåpe, og sett noe annet oppå, forran stedet et par dager, så forsvinner lukta og trangen til å "markere" der igjen!:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...