Gå til innhold

te, dehydrerende

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvilken te kan jeg drikke som jeg drikker vann? Altså uten koffein som kan virke dehydrerende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som er koffeinfritt. Helsekost er stedet å handle. :)

Dersom du vil ha konkrete tips: London Fruit & Herb Company har vanvittig god te. :)

• Liker 1
Skrevet

all te som inneholder koffein er vanndrivende og dermed dehydrerende.

Yogi har mye te som ikke er koffein i og i tillegg er de veldig gode.

Jeg kjøper de på helsekost. De fleste helsekostbutikker har.

For enda bedre utvalg handler jeg på iherb.com

Men husk da å handle for under 200 kr eksklusiv porto for å unngå å komme over tollgrensa på 200 kr.

Skrevet

Men hvordan finner man ut hvilke tetyper som er lovlige å handle fra utlandet?

Skrevet

Hvis du handler te fra Pukka som er hvite/grønne, så er det ihvertfall ikke koffein i dem :) Pukka selger de feks på Traktøren.

Skrevet

Men hvordan finner man ut hvilke tetyper som er lovlige å handle fra utlandet?

Fant dennelisten når jeg søkte på google etter lovlige teer på iherb. Grei som et utgangspunkt i det minste? Ellers har du jo lovdata, lang som et vondt år.

Skrevet

Celestial Seasonings har og endel gode. Ser de har et greit utvalg av de på iherb, men tror de har de på meny også?

Skrevet

Celestial Seasonings har og endel gode. Ser de har et greit utvalg av de på iherb, men tror de har de på meny også?

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du er glad i fruktsmak er teene fra London fruit and herb teas også et tips. De er koffein- og gluten(!)frie.

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for tipset om iherb! Godt med noe annet enn de som er på lokalbutikken her :jepp:

Skrevet

Eller så kan man lage te av litt andre ting enn man er vant til: ingefærte er f.eks. kjempegodt; man tar noen skiver ingefær, en sitronbåt og kanskje en dæsj honning om man vil - og lar det trekke i 3-5 minutter.

Eller timiante: vanlig tørket timian (altså fra krydderglass/pose) som man kan ha i teklype på vanlig måte. Bør trekkes litt lengre enn vanlig te.

Hvis du har kjøpt inn urteplanter til en bestemt rett og har noe til overs, er det flere av disse det er ganske godt å tørke og å bruke som te - f.eks. mynte, sitronmelisse, timian, rosmarin, salvie, og så videre. :)

• Liker 1
Skrevet

Noen som har et slikt tesugerør? Jeg drikker mye te i løsvekt, og det høres ikke så dumt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...