Gå til innhold

Alltid flest jenter i en klasse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man går på skolen, hvorfor er det nesten alltid flest jenter i klassen? Er det tilfeldig eller med vilje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med vilje :klø: ??

Teori 1:

Ca syv år før alle disse jentene begynte på skolen tenkte alle kommende foreldre at nå skulle de jammen produsere en jente!

Teori 2:

Gutter blir satt i barnearbeid tidlig og får ikke begynne på skolen.

Nei, TS, du har nok bare et litt for tynt statistisk grunnlag.

Det blir faktisk født flere gutter enn jenter, og dødeligheten blant smågutter er ikke så stor at det skal ha rukket å gjøre enorme utslag innen barna begynner på skolen.

For øvrig var det dobbelt så mange gutter som jenter i klassen min både på barne- og ungdomsskolen.

• Liker 2
Skrevet

Med vilje? At skolen gjør alt de kan for å få flest jenter i en klasse? Hvor gjør de av resten av gutta da?

Skrevet

Med vilje? At skolen gjør alt de kan for å få flest jenter i en klasse? Hvor gjør de av resten av gutta da?

På rektors kontor sikkert ;)

Skrevet

Jeg bare lurte. Alle klassen jeg har godt i inklduert søsken og på alle skolene så har det stort sett vært en 8-12 gutter og 13-18 jenter. Husker da jeg begynte i 7 et annet sted så var vi 16 jenter og 9 gutter. Synes det er rart det er fordelt på den måten.

Skrevet

Husker da jeg begynte i 7 et annet sted så var vi 16 jenter og 9 gutter. Synes det er rart det er fordelt på den måten.

Rart fordelt? Var det overvekt av gutter i parallellklassen da?

Skrevet

Det må være tilfeldig at du har opplevet det.

Det blir jo født litt flere gutter enn jenter, så matematisk er det du beskriver umulig.

Skrevet

Rart fordelt? Var det overvekt av gutter i parallellklassen da?

Nei, det var ferre gutter i paralellklassene også. Har sett klassebilder av både barne og ungdomsskola og det er det samme der, flest jenter, ganske mange fler også. Eneste stedene jeg har sett en overvekt av gutter er på byggfag, elektrofag (vet ikke hva det rett ordet er) og slikt.

Har selv alltid trodd at det fødes flest jenter intil nå nylig da jeg leste på kg, så har jo alltid trodd at det var grunnen.

Skrevet

I alle de år jeg har gått på skolen, har det vært mest gutter i min klasse.

På barneskolen var vi 8-9 jenter, og nærmere 20 gutter, på ungdomsskolen var det kanskje 10-11 jenter og 15-16 gutter. Men når jeg startet på videregående var vi 10 jenter og 2 gutter :)

Gjest Linda sofie
Skrevet

Da jeg gikk på barne og ungdomskolen var det alltid flest gutter i klassene. På ungdomskolen var vi 8 jenter i klassen og 15 gutter. På barneskolen husker jeg ikke men var i hvert fall flere gutter enn jenter

Skrevet

Tilfeldigheter. På barneskolen var det 3 jenter og 17 gutter i klassen (i parallellklassen 5 jenter). Og på ungdomskolen 19 gutter og 11 jenter. På VGS derimot var det ganske likt fordelt.

Skrevet

Kan jo hende det var mest jenter i det området?

Jeg har opplevd at det var mest gutter i ungdomsskolen og barneskolen. På videregående (naturbruk) var det bare én gutt og 25 (?) jenter.

Skrevet

I den klassen jentungen gikk i var det 19 jenter og 6 stakkars gutter,-de sleit for å si det sånn. Manglet ikke på fantasi hos jentene :skratte:

Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke få dette regnestykket til å gå opp.

Fødselsstatistikken viser at det fødes flere gutter enn jenter her i Norge. Barnedødligheten er lav og trolig lik for begge kjønn. Så slik sett burde det jo i snitt være flere gutten enn jenter i en klasse, i allefall om vi snakker om snakker om den obligatoriske grunnskolen.

Så enten er grunnlaget ditt feil eller så snakker vi om høyere (valgfri) skolegang.

• Liker 1
Skrevet

På barneskolen var vi 20 jenter og 4 gutter:D Heheheh!

Skrevet

På barneskolen var vi 20 jenter og 4 gutter:D Heheheh!

Og vi var 11 gutter og 6 jenter ;)

Skrevet

i klassen min på barneskolen var det nesten bare jenter, tror det var noe sånt som 25 jenter og 5 gutter, men i de to paralellklassene var det omvendt. på vgs var vi to jenter og 14 gutter i klassen min på kokkelinjen.

AnonymBruker
Skrevet

I klassen min på barneskolen var det 14-16 gutter og 2-5 jenter.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 7 jenter og 2 gutter på barneskolen, og på ungdomskolen var vi 11 av hver.

I bygda jeg vokste opp i var det 7 jenter og 2 gutter det året, ikke noe å gjøre med hverken den ene eller andre veien....

Skrevet

Vi var 4 jenter og 10 gutter i klassen. Har alltid vært fler gutten i klassen jeg har gått i. Utenom når jeg gikk vgs. (barne -og ungdomsarbeider). Da var vi flest jenter.

Kanskje vi fikk de guttene som ikke fikk gå på skolen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...