AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Lurer på en ting. Et par dager før jul fikk jeg omgangssyka. Kastet opp og hadde diarè i en dag, men de neste 3 dagene hadde jeg ikke matlyst. Prøvde å spise et par salte kjeks og banan, men ble bare kvalm. Greide heldigvis å drikke.. Er i utgangspunktet ganske tynn, og har en bmi på 16-17.. Skulle hatt mensen 1. juledag, men den er ikke kommet.. Er 19 år, og har hatt mensen siden jeg var 13.. Kan jeg miste mensen siden jeg i utgangspunktet er tynn, og mest sannsynlig har gått ned noen kilo siden jeg har hatt omgangssyka + at jeg ikke har greid å spist på 4 dager?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Vis du er tynn har du lite fettceller som omdannes til hormoner. fex østrogen som regulerer mensen.
Wildy Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Vi kvinner trenger litt fett på kroppen om syklusen skal gå normalt. Jeg har selv flere ganger mistet mensen når fettprosenten ble for lav. Bør absolutt tas på alvor,selv om det kanskje er "praktisk". Få på litt masse igjen, så skal du se det blir orden på mensen også. En BMI på 16\17 er lavt, men BMI i seg selv sier ikke alt. Det går helt fint å ha normal BMI, men allikevel så lite fett på kroppen at det blir vansker med menstruasjon.
PepsiMax Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 for å "miste" mensen pga undervekt må det har vært over tid. Tviler på at et par dager der man er dårlig er nok. mensen vil nok også bli uregelmessig enstund før den evt forsvinner helt...
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 ja, det kan du ! Jeg tror ikke du mister den pga en omgangssyke. men om du f eks går ned i vekt, spiser mindre osv. jeg mistet min mens, og den ble borte ikke 4 mnd uten at jeg visste hvorfor. jeg er undervektig.. 160 og 44 kg Ingenting var galt med meg, jeg var hos legen.. eneste jeg visste var at jeg hadde gått ned litt i vekt.. Den ble ikke uregelmessig fær den ble borte, men den bare kom ikke da den skulle..q
Gjest Sara Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er en jente på 13, jeg er 150 cm høy og veier 29 kg ( har ikke sykdom ) Bare lurer siden jeg har hatt utflod i 1 år nå , tror dere at jeg har utsatt mensen på grunn av tynnhet??
Gjest Superwoman! Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er en jente på 13, jeg er 150 cm høy og veier 29 kg ( har ikke sykdom ) Bare lurer siden jeg har hatt utflod i 1 år nå , tror dere at jeg har utsatt mensen på grunn av tynnhet?? Du veier lite, og kommer nok derfor ikke til å komme i puberteten enda. Dette med vekten din skal ikke ha noe å si, siden du fortsatt er i utvikling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå