Gå til innhold

Skal dere på bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere på bryllupsreise, eventuelt til dere som allerede er gift: dro dere på bryllupsreise? Hvor valgte dere å reise, og hvor mye brukte dere?

Jeg/vi har satt av 100000 kr til bryllupsreisen. Nå høres det voldsomt ut, men regner selvsagt ikke å bruke så mye. Tenker at vi kanskje bruker halvparten. Vi kombinerer bryllupsreisen med sommerferien året etter at vi gifter oss, og da skal vi først på cruise i Karibien med Oasis of the Seas før vi tenker oss en uke eller så i New York. Blir nok også noen dager i Florida først før vi reiser av gårde med cruisebåten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har planer om en skikkelig lang og forhåpentligvis fantastisk bryllupsreise rundt jorden (ca 3 mnd). Har akkurat bestilt billetter og gleder oss noe vanvittig. ;) Vi har begge relativt liten familie og vil derfor ha et lite bryllup, noe som gjør at vi har litt mer penger å bruke på bryllupsreisen :yvonne:

Skrevet

Tre netter i Berlin for noen ganske få kroner like etter bryllupet, og så skal vi på en liten ekstratur til Paris ei langhelg til våren. Så... kanskje 10000 til sammen?

Skrevet

Vi bruker 23 000 på en uke i New York (pluss lommepenger selvfølgelig)

Vil ikke være borte lenger da vi har en gutt som skal være hos mormor og morfar mens vi er borte :)

Skrevet

Vi dro på bryllupsreise 2 dager etter bryllupet, og var borte i 18 dager. 4 dager i Barcelona, 12 dagers cruise med Ruby Princess hvor vi besøkte Monaco, Frankrike (Eze), Cinque terre, Napoli og Capri, Mykonos, Istanbul, Khusadasi, Aten, Roma, og 2 dager i Venezia til slutt.

Turen var fantastisk, og var en perfekt mix av avslapping og opplevelser. Selve cruiset kostet ca 45 000, hotell og fly i Barcelona og Venezia kom vel på ca 15 000 - lommepenger på turen har jeg ikke peiling på.

Skrevet

Skal dere på bryllupsreise, eventuelt til dere som allerede er gift: dro dere på bryllupsreise? Hvor valgte dere å reise, og hvor mye brukte dere?

Jeg/vi har satt av 100000 kr til bryllupsreisen. Nå høres det voldsomt ut, men regner selvsagt ikke å bruke så mye. Tenker at vi kanskje bruker halvparten. Vi kombinerer bryllupsreisen med sommerferien året etter at vi gifter oss, og da skal vi først på cruise i Karibien med Oasis of the Seas før vi tenker oss en uke eller så i New York. Blir nok også noen dager i Florida først før vi reiser av gårde med cruisebåten.

Det høres mye ut for meg å bruke så mye på en reise. Har lagt merke til at de fleste som har giftet seg ikke drar på bryllupsreise, men det er kanskje en tilfeldighet. De drar på reiser ellers i året. Like etter bryllupet er man gjerne sliten og må fordøye noen inntrykk. Men ønsker dere en fin tur. Det viktigste er at dere er enige om reisemålet. :)

Skrevet

Det høres mye ut for meg å bruke så mye på en reise. Har lagt merke til at de fleste som har giftet seg ikke drar på bryllupsreise, men det er kanskje en tilfeldighet. De drar på reiser ellers i året. Like etter bryllupet er man gjerne sliten og må fordøye noen inntrykk. Men ønsker dere en fin tur. Det viktigste er at dere er enige om reisemålet. :)

Men nå er det svært lite sannsynlig at vi bruker mer enn halvparten av pengene vi sparer opp. For all del, 50000 kr er mye det også, men som nevnt tidligere så reiser ikke vi på bryllupsreise rett etter bryllupet, vi kombinerer det med sommerferien året etterpå.

Skrevet

Vi reiser til Maldivene 2 dager etter bryllupet, og blir borte 2 uker. Tror det blir perfekt å reise rett etter bryllupet, siden det ofte er både stress og nerver knyttet til den store dagen. Gleder meg utrolig mye til å nyte 2 uker sammen med min nybakte mann i paradis:)

Skrevet

Vi reiser dagen etter bryllupet til Thailand i 2 uker. Turen kommer på underkant av 40.000. Fikk et veldig bra tilbud fra et flott hotell så det var bare å reservere.

Gleder meg veldig til å reise rett på tur med mannen min :)

Skrevet

Vi reiser også til Maldivene 2 dager etter bryllupet og blir borte i 2 uker. :) Tenker det samme som det Thinkerbelle at man trenger å komme seg litt bort etter et bryllup for å fordøye inntrykk og nyte å være nygift. Hadde for min del vært nedtur å komme på jobb rett etter bryllupet! Vi bruker ca 50.000 på reise og opphold der nede. Lommepenger kommer i tillegg.

Yvonne-det høres fantastisk ut - klart dere må gjøre litt ekstra ut av bryllupsreisen! Er jo ikke hvert år man er nygift! Karibien er helt fantastisk!

Skrevet

Jordbær83: så moro!!

Når reiser dere?

Ah, ja det blir så herlig å komme litt bort sammen etter bryllupet:)

Skrevet

Yvonne-det høres fantastisk ut - klart dere må gjøre litt ekstra ut av bryllupsreisen! Er jo ikke hvert år man er nygift! Karibien er helt fantastisk!

Ja, det blir liksom en reise for livet. Blir nok ikke mange slike reiser, så derfor gjør vi litt ut av det. :)

Skrevet

Vi har bestillt cruise i karibien. Også skal vi være litt i Florida, blant annet key west og miami, derretter flyr vi til New York et par dager. Så fly hjem derifra :) Vi reiser også 2 dager etter bryllupet :)

Skrevet

Thinkerbelle: Vi reiser 21.februar. Det er jo ikke lenge til, så gleder oss kjempemasse! Men først er det en del forberedelser til dagen som må gjøres da.. :)

Når reiser du?

Skrevet

Skal bruke ca 2 000 0000 på bryllupsreise som varer resten av livet, nemlig bygge hus! :) Vil heller prioritere dette, så får vi se om det blir en liten harrytur rett etter bryllupet!

Skrevet

Vi skal til Langkawi <3

Skrevet

Jordbær83: vi reiser ikke før i juni, så litt tid igjen:)

Skrevet

Vi skal også til Maldivene :) I Juli.. Gleder meg veldig!!

Skrevet

Vi skal sykle Norge på langs. Vi starter på Lindesnes og håper på å ende opp på Nordkapp :)

Til slutt skal vi ta hurtigruten fra Honningsvåg til Trondheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...