Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har alltid hatt fine tånegler, ikke noe problemer.. Nå derimot, har rare ting skjedd. Lilletåneglene vokser ille i lengde mer?? Og itillegg mister jeg av og til halve neglen, men ikke i lengde! Men i tykkelse!:s de ser jo helt "døde" ut. Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre???
Gjest Eurodice Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har alltid hatt fine tånegler, ikke noe problemer.. Nå derimot, har rare ting skjedd. Lilletåneglene vokser ille i lengde mer?? Og itillegg mister jeg av og til halve neglen, men ikke i lengde! Men i tykkelse!:s de ser jo helt "døde" ut. Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre??? "Ille", mener du "ikke"? Jeg synes dette problemet virker som neglesopp.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Bare for å forklare en ting. En negl er død Ellers er det for meg vannskelig å forklare hva det er uten å se det
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 (endret) For min del høres det ut som om du har en sykdom i neglen. Og hvis jeg forstår beskrivelsen din rett, så har neglene dine begynt å vokse oppover, og ikke utover? Isåfall er det helt likt som mine to storetånegler. Der mente legen det var neglesopp, og det ble tatt en skrapeprøve. Da viste det seg at det var psoriasis jeg hadde, som satt i negleroten, og neglen vokste derfor ut unormalt. Ser helt likt ut som sopp, men er ikke det. Med tanke på behandlingsmetodene for neglesopp, vil jeg anbefale at du maser på en skrapeprøve før dere setter igang behandling - dette fordi behandlingen mot sopp er dyr, langvarig, og ikke kan garantere varig resultat. Det er uansett greit å få vite hva som er galt med neglene (trenger jo ikke være noe av det jeg har skrevet), så du kan behandle dem best mulig, så å bestille en time hos legen, som så kan henvise deg til en hudlege om ikke h*n har utstyr til å gi deg videre utredning, er absolutt på sin plass. Edit: vil bare legge til at det er uvanlig å ha psoriasis kun i neglene om du ikke har det andre steder på huden, men lurt å være obs på at disse to totalt ulike tilstandene ser helt like ut Endret 27. desember 2010 av ~Fantabulous_kitten~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå