Gå til innhold

Gode råd mot røyting?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd mot røyting? har en strihåret jack russel terrier som røyter helt ekstremt, er nesten ikke vits å støvsuge for det blir like fult av hår igjen med engang, har prøvd å nappe han,ta en sprøyte med no vitamin greier eller noe hos vetrinæren, bytte för - Ingenting hjelper!

begynner å bli passe lei, jeg kan jo lage tre nye hunder hvis jeg samler sammen alle hårene han legger igjen på en uke.

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine røyter ingenting over hode på eukanubafor, utenom i røyteperiodene da, på remafor eller labb kunne jeg ha lagd en ny grand danois på 3 dager. hvilket for bruker du?

Skrevet

Akuratt nå bruker jeg friskies 2 in 1 , har en hund som er litt sær på tørrför i tilegg så er ikke bare lett, tror jeg har prøvd det foret før, men kan jo være verdt å prøve igjen. alt for å slippe all pelsen. :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Børst hunden godt en gang i uka og gi den tilskudd av f.eks fiskeolje o.l? (ikke vanlig tran, da...)

Friskies er vel ikke akkurat hva man kan kalle det mest næringsrike foret på markedet? Prøv noe fra dyrebutikker/dyrleger beregnet på bikkjer med hud og pelsproblemer? =)

Skrevet

Børst hunden godt en gang i uka og gi den tilskudd av f.eks fiskeolje o.l? (ikke vanlig tran, da...)

Friskies er vel ikke akkurat hva man kan kalle det mest næringsrike foret på markedet? Prøv noe fra dyrebutikker/dyrleger beregnet på bikkjer med hud og pelsproblemer? =)

Å børste han nytter ikke da ingen børster biter på pelsen hans, han har en veldig rar pelstype, en litt lang korthåra pels på en måte :P så er veldig vanskelig å børste.

vet foret ikke er det optimale men kjøpte det så han skulle gå opp litt en periode han spiste dårlig og ikke vile ha noe særlig annet, og har egentlig bare fortsatt med det.

- får prøve fiskeolje og nytt för og se hva som skjer! takk for råd :)

men åssen fiskeolje? hvor får jeg tak i det?

Gjest Silvermist
Skrevet

Selolje skal være veldig bra for pelsen, alle hundene til mine foreldre får det på maten.

Skrevet

Selolje skal være veldig bra for pelsen, alle hundene til mine foreldre får det på maten.

hvor får man kjøpt sånne ting? :S

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

hvor får man kjøpt sånne ting? :S

Spurte mamma nå, det var visst ikke selolje men Dogvitality de brukte. Legger ved link: Min lenke

Det er da den flasken til høyre, med omega3.

Den er utviklet av ingeniører i Norsk Hydro og prøvd ut på veterinærhøyskolen.

De kjøper den gjennom nettbutikken på siden.

Edit: Manglende link

Endret av Silvermist
Skrevet

Spurte mamma nå, det var visst ikke selolje men Dogvitality de brukte. Legger ved link: Min lenke

Det er da den flasken til høyre, med omega3.

Den er utviklet av ingeniører i Norsk Hydro og prøvd ut på veterinærhøyskolen.

De kjøper den gjennom nettbutikken på siden.

Edit: Manglende link

- takk!:)

Skrevet

Tenk litt på hvor denne seloljen kommer fra da dere.. :( Helt grusomt hvordan disse selene blir hogget ihjel. Merkelig at så mange "dyre-elskere" bruker dette til hundene sine.

Jeg hadde heller prøvd fiskeolje, f. eks. Dr Badakky: http://www.drbaddaky.no/produkter/2

Gjest Silvermist
Skrevet

Tenk litt på hvor denne seloljen kommer fra da dere.. :( Helt grusomt hvordan disse selene blir hogget ihjel. Merkelig at så mange "dyre-elskere" bruker dette til hundene sine.

Jeg hadde heller prøvd fiskeolje, f. eks. Dr Badakky: http://www.drbaddaky.no/produkter/2

Hvis du leser innleggene en gang til ser du at det ikke var Selolje det var snakk om likevel, men Dogvitality som jeg også har linket til.

Forøvrig helt enig med deg.

Skrevet

Hvis du leser innleggene en gang til ser du at det ikke var Selolje det var snakk om likevel, men Dogvitality som jeg også har linket til.

Forøvrig helt enig med deg.

Ja det fikk jeg med meg, jeg skrev det jeg skrev fordi selolje ble nevnt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...