Gå til innhold

far er sammen med en elev

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt i orden, voksne folk. Ikke verre enn å bli sammen med arbeidskollega eller sjef. Eneste er inhabilitet i forhold til eksamen. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke derfor vi har kandidatnr på eksamen? For at sensor ikke skal kunne vite hvem vi er. Mulig jeg er helt på jordet her.

For å svare til TS vil jeg nok også råde deg til å holde deg unna, ev at du snakker med faren din om det sånn at han vet at noen har funnet ut av det og dermed selv kan vurdere hva han vil gjøre.

Skrevet

Er det ikke derfor vi har kandidatnr på eksamen? For at sensor ikke skal kunne vite hvem vi er. Mulig jeg er helt på jordet her.

For å svare til TS vil jeg nok også råde deg til å holde deg unna, ev at du snakker med faren din om det sånn at han vet at noen har funnet ut av det og dermed selv kan vurdere hva han vil gjøre.

Jo. Det er derfor:) Men om en sensor kjenner en students skrivestil o.l veldig godt, er det jo mulig å skjønne hvem det er. Evt. avtale på forhånd et kjennetegn. Jeg vil tro man er inhabil om man er i forhold eller familie med studenten selv om man bruker kandidatnr, men er ikke sikker.

Skrevet

men kjære deg. Hvorfor bryr du deg? Det er jo en voksen dame dette her som du selv sier?! Det er ikke din sak. Vil du virkelig ødelegge for din far?

Skrevet

Øh? Lovdata-kilde? Helsetilsynsak-kilde?

Straffelovens § 295 må også forby leger å innlede forhold til nåværende eller tidligere pasienter (misbruk av tillitsforhold).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...