Gå til innhold

Hunden spiste sjokolade


JustDance

Anbefalte innlegg

Det er visstnok farlig for hunder å spise kakao og sjokolade. Vi har en liten Bichon Frise, og er veldig nøye på at han ikke skal få i seg sjokolade, da det er direkte farlig og de kan dø av små mengder. Men hva er dødelig mengde? I dag oppdaget jeg at en pose med sjokolade og marsipan som jeg hadde på rommet mitt, var bitt hull på og all sjokolade og marsipan var borte.. Det var ikke en hel pose, men noen biter som var lagt i en brødpose. Vet ikke hvor mange, men kanskje 5-6 sjokoladebiter fra nidars marsipanposer. Hvor farlig er det? Han virker litt slapp, men vet ikke om det er innbilning fordi jeg er så redd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min, som er blanding mellom bishon frisè og tibetansk spaniel har spist mye sjokolade i løpet av sitt liv. Han er over 12 år og har ikke tatt noe skade av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min, som er blanding mellom bishon frisè og tibetansk spaniel har spist mye sjokolade i løpet av sitt liv. Han er over 12 år og har ikke tatt noe skade av det :)

Du mener det sikkert godt, men hvis du faktisk gir hunden din sjokolade med vilje bør du lese dette: http://jeger.tbt.no/sjokolade_dreper_hunden_din.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ser heldigvis ut som at han ikke har fått i seg stor nok mengde til at det kan være farlig. Da kan jeg slappe litt av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stoff i kakaobønnen som er farlig for hundene, så jo større andel kakao det er i sjokoladen jo farligere er det for hunden. Typisk melkesjokolade har lavt innhold av ren kakao og dermed mindre farlig enn for eksempel kokesjokolade.

Bikkja til naboen døde natt til julaften for noen år siden da den kom seg inn i boden og spiste delfiakaken.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valpen min på 7 mnd og pappas jakthund fant ut at skåla på stuens julebord virket interessant mens vi var ute en liten tur på lillejulaften.

Sjokoladebitene inneholdt konjakk og de lå flate ut i flere timer. Det er mange år siden, ellers har vi ikke for vane å gi sjokolade til hunder, men de forsynte seg selv.

Etter den erfaringen tror jeg ikke det trenger være dødelig, men man kan ikke vite. Sjokolade er gift for hunder. Derfor være litt oppmerksom på hvor man oppbevarer sjokolade, og ikke minst rester av kylling.

En hund som er alene hjemme kan finne på noe den ellers ikke ville gjort, og er de flere er det jo ingen som har skylda av dem. (Har aldri kjeftet, men synes det er komisk hva dyr kan finne på, er viktig å være litt obs på hvor man har slike godsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om hunder som har spist store mengder sjokolade å ikke hatt noen skade av det, bare vært litt dårlig i magen! Men stemmer det med at jo mørkere sjokoladen er jo verre er det! Ville heretter gjemt alt av sjokolade å snop i en høye hvor hunden ikke når det ;-D Men er man usikker, ring nærmeste dyrelege for å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...