Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noe fra IKEA til jul som jeg ønsker å returnere. Har byttet mange ganger på IKEA, men da med kvittering.

Noen som vet om jeg kan bytte julegaven der uten kvittering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått byttet uten kvittering i hvert fall :)

Regner med de er ekstra "snille" nå i jula, siden de færreste får med kvittering på julegavene. Anbefaler deg å være høflig og å spørre pent, da er det alltid større sjanse for at de hjelper deg.

Men i utgangspunktet har de rett til å nekte deg å bytte.

Skrevet

Takk for svar, da får jeg prøve meg!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan ikke høre med dem du fikk tingen av da, om de har kvittering..?

Skrevet

Min erfaring er at det ikke er noe problem på IKEA med bytting. Det er jo ingen tvil om hvor det er kjøpt. Jeg har også fått bytte varer som har vært åpnet, slike returer går rett i billigkroken.

Skrevet

Policyen på IKEA er visstnok at med kvittering får du pengene tilbake, uten kvittering får du tilgodelapp. Mulig de er enda mer fleksible i jula.

Skrevet

Ok, men da regner jeg nesten med at det går som smurt. Tilgodelapp på IKEA skal man vel alltids klare å bruke opp!

Skrevet

Ikke noe problem å bytte uten kvittering så lenge de fortsatt selger varen på varehuset, men du får kun tilgodelapp og varen vil automatisk bli priset til den minste prisen den har hatt de siste 1-3 månedene :)

Skrevet

Med kvittering og ubrukt vare får du pengene tilbake. Uten kvittering og ubrukt vare får du tilgodelapp.

IKEA har også en fin ting ved at de lar deg bytte en ubrukt vare så lenge den er i sortimentet. Om det så har gått 1 år :)

Dette står på nettsiden:

. Kan jeg bytte varen jeg har kjøpt?

Skulle du angre kjøpet ditt, har du ubegrenset bytte og returret på ubrukte varer. Bare husk kvittering og originalemballasje. For madrasser gjelder spesielle regler.

Det er OK å ombestemme seg. IKEA har ubegrenset bytte og returrett på ubrukte varer. Husk kvitteringen. Bytte- og returretten gjelder imidlertid ikke spesialbestilte varer, planter og varer fra billigkroken. Reklamasjoner behandles etter gjeldende norske lover og etter IKEAs utvidede garantier.

*Ubegrenset bytte- og returrett gjelder ikke for produkter kjøpt til kommersielt bruk.

-hilsen IKEAneren :)

Skrevet (endret)

Med kvittering og ubrukt vare får du pengene tilbake. Uten kvittering og ubrukt vare får du tilgodelapp.

IKEA har også en fin ting ved at de lar deg bytte en ubrukt vare så lenge den er i sortimentet. Om det så har gått 1 år :)

Dette står på nettsiden:

. Kan jeg bytte varen jeg har kjøpt?

Skulle du angre kjøpet ditt, har du ubegrenset bytte og returret på ubrukte varer. Bare husk kvittering og originalemballasje. For madrasser gjelder spesielle regler.

Det er OK å ombestemme seg. IKEA har ubegrenset bytte og returrett på ubrukte varer. Husk kvitteringen. Bytte- og returretten gjelder imidlertid ikke spesialbestilte varer, planter og varer fra billigkroken. Reklamasjoner behandles etter gjeldende norske lover og etter IKEAs utvidede garantier.

*Ubegrenset bytte- og returrett gjelder ikke for produkter kjøpt til kommersielt bruk.

-hilsen IKEAneren :)

Det var fordi det ikke står rett ut på IKEAs sider at man kan bytte uten kvittering, men da får man tilgodelapp.

Har ikke sett det vi fikk på sidene til IKEA, men de har vel gjerne et annet utvalg på varehusene enn på nettet.

*Krysser fingrene for at varene ikke er fra billigkroken*

Endret av PecanPie
Skrevet

Ja, er ikke alt som står på nettsiden. Om varen er fra billigkroken Blir det satt på en lapp om hvorfor den er det direkte på varen. :)

De varene det ikke er bytterett på er

planter

metervare

orientalske tepper uten kvitt og merkelapp

målbestilte benkeplater

utgåtte varer uten kvitt

varer som er åpnet uten kvitt

så da vet dere det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...