Gå til innhold

PMS eller menssmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er sikkert omtalt i mange tråder allerede, men håper noen vil svare meg fordet :o)

Når man har menssmerter, er det bare fra noen få dager/timer før menstruasjonsblødningen begynner, og varer noen timer/dager?

Hvis man har smerter helt fra eggløsningen, er det da pms, eller er det menssmerter?

Hva er egentlig forskjellen på pms og menssmerter, er vel hva jeg er ute etter å vite (bare når det kommer til smerte, ikke de andre symptomene man får ved pms)

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke svar på dette, forresten, fant det ut selv :o)

Skrevet

PMS står for PreMenstruelleSpenninger. Det har ingenting med smertene å gjøre.

Skrevet

PMS står for PreMenstruelleSpenninger. Det har ingenting med smertene å gjøre.

Nei, det står for Pre-Menstruelt Syndrom (Pre-Menstrual Syndrome). Det er nå rett at det har fint lite med smerter å gjøre, da

Skrevet

TS her: vil bare klargjøre at jeg vet det ikke har med smerter å gjøre. Var bare det at overalt leste jeg at menssmerter aldri inntredde før noen timer før blødningen begynte, også leste jeg jo også at man med pms kunne oppleve smerter, selv om det egentlig ikke var en del av sykdomsbildet der. Var det at det virket så bastant at man ikke fikk menssmerter flere dager før blødningen som gjorde at jeg stusset. Men fant jo som sagt ut av det, så....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...