Gå til innhold

Den rosa boka

Rosalynn

Anbefalte innlegg

Jeg hadde skrevet et langt svar tilbake til deg. Så forsvant det. Prøver igjen imorgen.

God natt!!

Nå ble jeg speeeent! :)

Endelig ferdig med første forelesning i finans-og økonomistyring. Skikkelig teknisk fag, m.a.o. ikke helt min greie, og stort pensum, men tror jeg skal klare å få en god karakter (minst B) med en del innsats. Veldig innstilt på det iallfall. :) Har også solgt inn 4 nye artikler idag, så fornøyd med dagen så langt. I morgen skal jeg finne ut mer om klagemuligheter, og om kurset jeg må ta i Drammen, kan tas i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Filleren, jeg husker ikke akkurat hva jeg skulle skrive her. Jeg får prøve. Tror jeg vet sånn ca hva det var jeg prøvde å skrive her.

Jeg forstår innmari godt hva du mener med gode resultater. Når det gjelder fag man er interessert i eller vil oppnå gode resultat i, så gjør man alt man kan for å klare det. Lese og pugge som bare det. Jeg strøket på eksamen 2 ganger. eller 3 ganger. Først en gang i et fag også 2 ganger i et annet fag. Første gangen var helt j......!!! Det kom helt ut av det blå. Men jeg fikk en D neste gang. Da var det greit. orket ikke en gang til. Men i det andre faget. Første gang jeg strøk, så strøk ca halve klassen/studiet. Andre gangen var det min egen feil. Hadde ikke satt av nok tid til å lese og det var på sommeren. Hvem har lyst til å lese da?! Og det var for seint å trekke seg. Siste gang var i august i fjor. Da måtte jeg ta den pga vitnemålet. Jeg ville ha det sammen med de andre. Vi var ca 6-8 stk som skulle lese sammen. 2 uker hadde JEG satt av. Tok 2 uker ferie fra jobb. Til og med. Jeg skulle klare det. De andre snakket hele tiden om at de ville være fornøyd med en E. HALLO?! Nei, jeg skulle klare bedre enn det. En i klassen min hadde klart C. En jeg hatet og visste ikke var noe mer skolelys enn meg. Dvs at jeg måtte klare en B. Jeg pugget og pugget!! Eksamen kom og oppgavene var dritvanskelige!! Jeg gikk ikke ut med noen god følelse. Men vet du hva - JEG FIKK B!!! De andre fikk Eer. Da skrøt jeg til ALLE jeg kjente!! Aldri vært så fornøyd i mitt liv!! Og stolt!!

Så jeg forstår veldig godt hva du mener med gode resultater og fortelle om det til venner. Jeg har ingen venner som studerer. Ingen forsto meg når jeg snakket om eksamen, lesing, forelesninger og karakterer. I hvert fall ikke når man begynner å studere når man er 25år.

(Vet ikke om det var det jeg skulle skrive men tror det...)

Håper jeg fikk frem et eller annet poeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filleren, jeg husker ikke akkurat hva jeg skulle skrive her. Jeg får prøve. Tror jeg vet sånn ca hva det var jeg prøvde å skrive her.

Jeg forstår innmari godt hva du mener med gode resultater. Når det gjelder fag man er interessert i eller vil oppnå gode resultat i, så gjør man alt man kan for å klare det. Lese og pugge som bare det. Jeg strøket på eksamen 2 ganger. eller 3 ganger. Først en gang i et fag også 2 ganger i et annet fag. Første gangen var helt j......!!! Det kom helt ut av det blå. Men jeg fikk en D neste gang. Da var det greit. orket ikke en gang til. Men i det andre faget. Første gang jeg strøk, så strøk ca halve klassen/studiet. Andre gangen var det min egen feil. Hadde ikke satt av nok tid til å lese og det var på sommeren. Hvem har lyst til å lese da?! Og det var for seint å trekke seg. Siste gang var i august i fjor. Da måtte jeg ta den pga vitnemålet. Jeg ville ha det sammen med de andre. Vi var ca 6-8 stk som skulle lese sammen. 2 uker hadde JEG satt av. Tok 2 uker ferie fra jobb. Til og med. Jeg skulle klare det. De andre snakket hele tiden om at de ville være fornøyd med en E. HALLO?! Nei, jeg skulle klare bedre enn det. En i klassen min hadde klart C. En jeg hatet og visste ikke var noe mer skolelys enn meg. Dvs at jeg måtte klare en B. Jeg pugget og pugget!! Eksamen kom og oppgavene var dritvanskelige!! Jeg gikk ikke ut med noen god følelse. Men vet du hva - JEG FIKK B!!! De andre fikk Eer. Da skrøt jeg til ALLE jeg kjente!! Aldri vært så fornøyd i mitt liv!! Og stolt!!

Så jeg forstår veldig godt hva du mener med gode resultater og fortelle om det til venner. Jeg har ingen venner som studerer. Ingen forsto meg når jeg snakket om eksamen, lesing, forelesninger og karakterer. I hvert fall ikke når man begynner å studere når man er 25år.

(Vet ikke om det var det jeg skulle skrive men tror det...)

Håper jeg fikk frem et eller annet poeng!!

Usj, å lese ferien... det er jeg glad jeg slipper. Tror ikke jeg hadde hatt ork til det, rett og slett. Så utrolig bra at du fikk B! Det er noe med motivasjonen! :) For min del har skuffelsen lagt seg nå, men jeg tar det som en inspirator til å jobbe meget hardt dette semesteret. Tydelig at man ikke slipper billig unna. Snakket forresten med foreleseren min, som syntes det var rart jeg fikk en C, med utgangspunkt i det han har sett. Så det kan jo love bra...

Så tøff du er som begynte å studere når du var 25. Har du en yrkesutdannelse fra vgs i tillegg, da, kanskje?:) Jeg har forsåvidt mange å snakke med om resultatene, men de fleste har liksom tatt en bachelor og ferdig med det. Ingen skjønner at jeg gidder å studere videre. Har jo kjæresten, men føler han er den perfekte fyren som takler alt, og som har så høye krav til seg selv, at jeg ikke skal plage ham noe.

Studiene du tok, var det på Campus Kristiania? Jeg studerte journalistikk der - og er så misfornøyd med skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kanskje ikke får tatt eksamen i statistikk fordi den eksamenen kræsjer med et annet fag. Skal på skolen imorgen også, for å fikse studentkort etc., så får snakke med en studieveileder da. Ellers har jeg forelesning i forbrukeratferd imorgen. Har såvidt sett i boka, men virker som et OK fag, det. Det enkleste så langt.

Torsdag skal jeg bare slappe av. Fredag blir det (antakeligvis) forelesning, med mindre det er umulig for meg å ta statistikk-eksamen, da. Ser ingen vits i å ta faget, for så å konte. Det er et fag man bør holde ved like.

Strømmer inn en del oppdrag om dagen, og det er bra. Satser på å klare dette semesteret uten studielån. Sånn ellers føler jeg vel egentlig at jeg ikke får gjort alt jeg skal, og det er frusterende. But that´s life. Burde trent mer, burde vært mer sosial, burde ditt og burde datt. Men jeg har faktisk fullt opp med 60 % jobb og 90% studier... Tror stikkordet for i år må være "tilfreds." Jeg må lære meg å bli tilfreds med det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som begynte å studere når du var 25. Har du en yrkesutdannelse fra vgs i tillegg, da, kanskje?:)

Studiene du tok, var det på Campus Kristiania? Jeg studerte journalistikk der - og er så misfornøyd med skolen.

Takk!!! Jeg har ikke studiekompetanse siden jeg valgte å være lærling og ta fagbrev etter 2 år på videregående. Jeg prøvde å ta de fagene jeg trengte som privatist men det var for tøft ved siden av en fulltidsjobb.

Det var Campus Kristiania jeg gikk på. Jeg var egentlig fornøyd med skolen. Ikke når det gjaldt alt. Men for det meste, var jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med eksamen og alt sammen. Utrolig kjipt hvis det ikke gjør det. Virker som du har mye på gang. Men du har kanskje kontroll? Nyt fridagen din imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke gjort noe av det jeg planla i dag. Men jeg fikk til gjengjeld dratt med meg kjæresten på Strømmen Storsenter for å:

- Aktivere Iphone-simkort

- Kjøpe bursdagsgave til moren hans som fylte 60 på torsdag, og skal ha selskap i helga

- Shoppet litt nytt til meg selv; et bilde til stua (superkupp - ante ikke at Kremmerhuset har fine bilder), to topper, noe sminke og to nye armebånd.

- Spise ute (ble Burger King - haha - tar det igjen med salat imorgen).

I morgen må jeg altså dra til BI og finne ut av diverse. I kveld skal jeg "kose" meg med å legge inn rettelser på en annonse, lage fakturaer, og scanne inn kvitteringer... SKjer en del her, men jeg har funnet ut at det må gjøre det, fordi det skjer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en grei dag!! Du fikk jo gjort litt! Handle til seg selv er alltid bra.

Prøver å finne nye kjole til meg selv. Skal på jobbtur neste helg. Da må jeg ha en kjole til en av kveldene. Eller to. Se om jeg rekker et par butikker før jobb imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny kjole:) Alltid gøy å shoppe til seg selv, ja. Det løste seg med det faglige :) Må ta makroøkonomi istedetfor statistikk, men kursbetegnelsen er ikke så viktig for meg, egentlig. Er litt glad for å få tatt makroøkonomien, siden den er et ganske vanskelig fag. Herlig å kunne senke skuldrene litt.

Skjer mye på den sosiale fronten fremover. Mange som vil møtes, og jeg har egentlig ikke tid. Den lille tiden jeg har, vil jeg bruke på kjæresten min. Så har gjort to avtaler denne uka, og to neste...

Ellers gleder jeg meg veldig til helga. Blir masse lesing og familieselskap, men helg er jo tross alt helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til helg jeg og. Denne uka har vært rar! Så det skal bli godt med to dager fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga forsvinner når man sover hele formiddagen. I kveld har jeg og kjæresten vært i 60-årsdag hos moren hans.

I morgen blir det jobb, scanne inn kvitteringer, kaffe i byen med en venninne, pluss lese litt. Så er det mandag igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!! Helga forsvinner veldig fort!!

Hvordan var 60års laget?

Det var... interessant. Fulle 60-åringer kan visst lage en del uenigheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en helg. Føler ikke at det har vært helg, en gang. Møtte slekta til samboeren lørdag. Det var feiring hjemme hos moren hans. Det ble ikke så vellykket... Siden jeg skriver relevant åpent, skal jeg ikke gå inn på detaljnivå, men jeg tror vi lar det være med at det ble en stor diskusjon tanten og moren hans imellom, og de fleste av oss ble forsøkt dratt inn... Jeezez!

Hva er det med meg og å finne fyrer som har en helt psyko familie? Slekta til eksen var også sånn... :sjenert:

Ellers har jeg møtt fotografvenninna mi i byen, ikke scannet bilagene jeg skulle scanne (tar det imorgen), skrevet to saker, og gjort litt økonomi. Tror nesten jeg får ta igjen den ødelagte helga med å ta fri fredag eller noe...

Har også snakket med en fyr angående et bokprosjekt jeg jobber med. Må ha klart 3 kapitler innen vinterferien - i tillegg til skole. Tenkte også at jeg skulle begynne å trene aktivt igjen, føler virkelig jeg trenger det. Har heldigvis ingen kilo for mye, men man liker jo å føle at man ser smashing ut. Og det gjør man ikke, etter å ikke ha trent på 2 måneder...

Endret av Rosalynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i sånne stor selskapsfester!! Alltid drama og krangling. Har en del dårlig erfaringer. Spesielt fra mamma sin side. Familien hennes. Men men.. Sånn er det vel hos alle familier.

Hvordan har uka di vært så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i sånne stor selskapsfester!! Alltid drama og krangling. Har en del dårlig erfaringer. Spesielt fra mamma sin side. Familien hennes. Men men.. Sånn er det vel hos alle familier.

Hvordan har uka di vært så langt?

For en dag. Har fått en mail av en redaktør som er full av løgner. En potensiell kilde som påstår at jeg har vært nedlatende mot henne, mens det i realiteten var annerledes. Blir så irritert. Vurderer å bare si opp hele kontrakten med dem, er rimelig lei av drittet deres nå.

Siden jeg er hyggelig, navngir jeg ikke bladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en dag. Har fått en mail av en redaktør som er full av løgner. En potensiell kilde som påstår at jeg har vært nedlatende mot henne, mens det i realiteten var annerledes. Blir så irritert. Vurderer å bare si opp hele kontrakten med dem, er rimelig lei av drittet deres nå.

Siden jeg er hyggelig, navngir jeg ikke bladet.

Så utrolig kjedelig!!

Snart helg! Noen spesielle planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig!!

Snart helg! Noen spesielle planer?

Jaaa - jeg skal være hjemme. Hele helga. Bare kose med meg kjæresten + katten vår. Blir herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa - jeg skal være hjemme. Hele helga. Bare kose med meg kjæresten + katten vår. Blir herlig.

Hatt en fin og koselig helg sammen med kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hatt en fin og koselig helg sammen med kjæresten?

Forloveden! ;)

Jeg er forlova. Lenger tekst kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...