Gå til innhold

Den rosa boka


Rosalynn

Anbefalte innlegg

Velkommen til min dagbok :)

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, oppvokst og bosatt på østlandet. Jobber innen media og er student. Her kommer jeg til å skrive om hva som skjer i tida framover. Vet det skjer mye moro både på jobb og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morsomt å se deg igjen her inne :) Har allerede blitt masse skravling på PM, gleder meg til flere innlegg i dagboken din! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så morsomt å se deg igjen her inne :) Har allerede blitt masse skravling på PM, gleder meg til flere innlegg i dagboken din! :klemmer:

:klemmer:

Takk, i like måte. Det har vært utrolig hektisk den siste uka, men må få svart på den siste meldinga di snart. Så koselig å skrive med deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har vært kjempefin. Dro tilbake til Oslo for å feire nyttår sammen med kjæresten. Har savnet ham utrolig mye.

Jeg gleder meg til 2011. Føler virkelig at dette er mulighetens år for meg. Lover å skrive mer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i byen med en fotograf og catchet up på det nyeste sladderet, spist salat og drukket caffe au lait. Herlig! I morgen blir en kjedelig kontordag, for det er flere ting som fikses:

1. Jeg må sende mail angående interiørreportasjen jeg og fotograf V skal gjøre etter den 15. Må også dobbeltsjekke med bladet at prisen er korrekt etc.

2. Får en telefon fra magasin M imorgen. Har allerede sendt over ideer, og redaktøren virket keen på en del av dem. Formiddagen kommer nok til å gå med til å tenke ut et par alternative ideer.

3. Sende over siste utkast til en annonse til en kunde.

Må også få sjekket opp vårt eget prosjekt, har ikke hørt mer fra mediehuset ennå. Antar det er fordi de har mye å gjøre fra jul, men føler at vi må få signert kontrakt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så fant jeg dagboka di... Da må jeg jo følge med!!

GODT NYTT ÅR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår :) Så bra at du har kost deg i julen :) Høres ut som du har travle dager ja, mye spennende prosjekter på gang, som vanlig ;) Gleder meg til å høre mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se dere her, jenter :)

Godt å høre at noen følger med på det rutinebaserte livet mitt, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta 3 kurs på BI i år (da er jeg ferdig med 1. året). Disse tar jeg på kveldstid. Tror dere ikke at to av kursene kræsjer, da? Og service-folka til BI er ikke akkurat flinke til å besvare mail. I morgen må jeg altså belage meg på en laaaang ringerunde for å få fulgt det ene kurset på dagtid, eller via nettstudier.

Ellers føler jeg meg ganske flink i dag. Fotografvenninna mi har vært i leiligheten og tatt bilder til en interiørsak. Har også skrevet to saker for et av bladene jeg frilanser fast for, og sendt regning. Gleder meg masse til lønning denne måneden, siden det store reklameprosjektet jeg gjorde ifjor kommer på januarlønna. Regner med at jeg får inn godt over 70.000, men mesteparten går rett på sparekonto.

Har solgt inn en del nye saker også, så det blir stort sett jobb flere dager hver uke denne måneden. Det er veldig bra. Håper også at sjefen gir meg noen flere reklameprosjekter. Men det jeg gleder meg mest til er jo å kunne droppe frilanstilværelsen og begynne med mine egne greier.

Sånn ellers har samboeren bursdag på lørdag. Han fyller 23, fine fyren min. Akkurat nå sitter han og peprer meg med informasjon om sykepenger. ZZZZZ Velferdsrett... ZZZZZ Vi får være glad for at det ikke er jeg som studerer juss.

Endret av Rosalynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe feiring da? Kjøpt gave til kjæresten din?

Det blir nok å spise ute og kino etterpå. Kjæresten er filmentusiast, og har bestemt at vi skal se "The Town." Ikke helt min type film, men får vel lide meg gjennom den ;)

Han får treningsabonnement på 2500,- kun det han ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er så fantastisk. Alle som kjenner meg vet at jeg er et nattedyr. Hvis jeg står opp før klokka 10.00 hver morgen, er jeg i koma. Det er rett og slett ingen vits for meg å starte arbeids/studiedagen før 11. Nå viser det seg jo at alle kursene jeg skal ta på BI kolliderer med hverandre. For å løse det må jeg mest sannsynlig stå opp klokka 05.45 HVER fredag, 3 måneder fremover, for å dra til Drammen... Ok - jeg skjønner at det ikke akkurat er planen at man tar alle fagene på deltid, men seriøst, hvor latterlig er det ikke å legge 3 fag som er på så å si alle bachelorretninger på samme dag?

Prøvde også å snakke med rådgiverne og det var like håpløst som jeg trodde. De vet ikke om det er plass på dagtid (ærlig talt - 150 stk tar det kurset, da kan de vel skvise inn enda en...), så foreløpig er jeg oppmeldt i Drammen. Det vil si at jeg må dra dit hver uke for å følge forelesninger (med mindre de godkjenner søknaden min, noe jeg håper de gjør). Men jeg meldte meg opp der, så er jeg sikret noe undervisning iallfall. Kunne jo gamblet på å ta det via nettstudier, men jeg vil ha toppkarakter, og jeg kan ikke fordra matte, og det er jo aldri noen god kombinasjon.

Ikke klarte BI å komme med Drammen-løsningen til meg, heller. Den var det jeg som kom på...

Gleder meg til imorgen, da. Blir koselig å feire kjæresten. Kjenner at vi trenger en kveld der ingen av oss fokuserer på jobb eller skole nå. Da venninna mi sa at å bli sammen med en juss-student er å bli sammen med en som har ca. ingen tid til å ha et sosialt liv trodde jeg ikke på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok å spise ute og kino etterpå. Kjæresten er filmentusiast, og har bestemt at vi skal se "The Town." Ikke helt min type film, men får vel lide meg gjennom den ;)

Han får treningsabonnement på 2500,- kun det han ønsker seg.

Så koselig!!! Dere må kose dere kjempemasse ute!! Huske å ikke snakke om jobb og skole!!

Vurderer å se den filmen selv faktisk... Si fra hvordan filmen var!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig!!! Dere må kose dere kjempemasse ute!! Huske å ikke snakke om jobb og skole!!

Vurderer å se den filmen selv faktisk... Si fra hvordan filmen var!!

Takk, det skal vi :) Lover å gi deg update, ja. Har lest litt om den, og er faktisk ganske positiv selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette innlegget kan virke sytete og meningsløst, men jeg må bare få det ut et eller annet sted... Jeg har jo begynt å studere deltid på BI (tar hele 1 året nå), og begynner rett på 2.året. Fagene har vært krevende, men det har gått veldig bra på alle eksamenene med unntak av 1... Og det er selvfølgelig den VERSTE eksamenen ever...

Fikk en C. Jada, jeg skjønner at C objektivt sett er en grei karakter, men jeg har, for å være ærlig, aldri fått Cer før. Eller, jeg fikk en siste året på journalistikk, men da klaget jeg, og ble satt opp til A. Jeg er så lei meg nå. Markedsføring er jo det jeg vil jobbe med, så hvis jeg ikke blir satt opp, må jeg jo ta faget omigjen. Det er en omfattende caseoppgave, og jeg orker bare ikke tanken på det! Ikke har jeg tid, heller, så hvis jeg skal gjøre det, må det bli 3.året... Uansett, jeg ble ikke kjempefornøyd med oppgava. Den var objektivt sett vanskelig, og selv pappa, som er utdannet siviløkonom, mente at de forutsetningene vi måtte ta, var rimelig urealistiske. Jeg føler at jeg har jobbet greit med faget. Fikk predicted A på alt jeg leverte, så jeg trodde jo Ben var innen rekkevidde...

Objektivt sett blir jeg ganske forbanna på meg selv. Jeg klager, og går det dårlig, så må jeg ta eksamen omigjen. So what? ALLE studenter må gjøre det en eller annen gang, og at jeg har sluppet unna i snart 4 år, er egentlig ganske utrolig. Men det er bare det at det var akkurat DET faget. Hadde det vært hvilket som helst annet fag. Ikke deilig å ha noe sånt hengende over seg.

Uff, får prøve å glemme det ikveld. Da skal jeg bare kose meg sammen med kjæresten, og ikke tenke på teite karakterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye nytt siden sist!

Håper dere har kost dere på bursdagen til din kjære i dag :)

Skjønner du er skuffet over C-en, men hvis du aldri har fått en C før så er du kjempedyktig :) Å ikke få den karakteren man forventer er et slag i trynet som de fleste av oss får en eller annen gang dessverre :sjenert: Håper det ordner seg med klage :klemmer:

Frustrerende at fagene er lagt opp på en så dum måte også... Håper det ordner seg greit :)

Fortsatt god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dere koser dere ute!!!

Forstår veldig godt at du er lei deg pga den Cen. Spesielt når det er i et fag du vil jobbe med. Da er det ekstra surt. Jeg hadde det samme med et fag selv en gang. I det tilfelle fikk jeg en D. Enda verre. Jeg visste at det var en eksamen hvor vi fikk spm om temaer jeg ikke hadde lest nok om. Min egen feil. Men det var et fag jeg var interessert i. Så jeg lagde å ta eksamen på nytt. Neste gang fikk jeg et bedre tema og var fornøyd når jeg gikk ut av eksamens lokalet. Men jeg fikk en C. Da skjønte jeg ingenting. Jeg ba om en begrunnelse og fikk som forklaring at det var en god C besvarelse men ikke bra nok til en B. Vurderte å klage men gjorde det ikke. Av og til tenker jeg at jeg burde ha klagd men men..

Har du snakket med noen om dette? Fra skolen eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye nytt siden sist!

Håper dere har kost dere på bursdagen til din kjære i dag :)

Skjønner du er skuffet over C-en, men hvis du aldri har fått en C før så er du kjempedyktig :) Å ikke få den karakteren man forventer er et slag i trynet som de fleste av oss får en eller annen gang dessverre :sjenert: Håper det ordner seg med klage :klemmer:

Frustrerende at fagene er lagt opp på en så dum måte også... Håper det ordner seg greit :)

Fortsatt god helg :klemmer:

Det har vært kjempehyggelig. Vi spiste italiensk på Grûnerløkka, en restaurant som ikke er så langt fra min gamle leilighet (med andre ord: stamsted). Utrolig god mat og greie priser - perfekt kombinasjon for studenter :) Har vært en utrolig fin kveld, og jeg kjenner at jeg blir så glad av å være sammen med ham. Han forstår meg så godt, og han vet at jeg har det litt kjipt på grunn av eksamen og en annen sak (noen problemer mellom meg og sjefen, men siden jeg skriver så åpent, tør jeg ikke gå inn på det her. Kan ta det på pm?)

Jeg har fått en C før, i offentlig forvaltning (faktisk) på journalistikk. Jeg klaget som bare det, fordi jeg visste at jeg hadde lest boka grundig, og jeg hadde diskutert mye av innholdet med venninna mi som er jurist. Fikk omsensur (husk; det er medieforelesere som retter) og den siste sensoren anså det som en glimrende besvarelse. Personlig skjønner jeg ikke helt hvordan mediefolk kan rette eksamener i offentlig forvaltning, men det handlet jo mest om hvordan journalister bør gå frem for å få innsyn, så jeg antar at det kan forsvares (til en viss grad iallfall...) Synd jeg ikke har oppgaven fremdeles, hadde vært morsomt å høre hva min kjære synes om svarene og argumentene.

Det som er kjipt, er vel at jeg egentlig ikke følte at jeg mestret oppgaven hundre prosent, men likevel ser jeg ikke hva jeg kunne gjort for å gjøre det bedre. Jeg har alltid jobbet hardt og jevnt med studiene - og fått tilbakebetaling i form av gode resultater. Men jeg merker at skuffelsen er litt mindre nå. Ikke noe morsomt fag å måtte konte, men må jeg, så må jeg... Gleder meg til å få begrunnelse for karakteren. Litt enklere å vite om jeg bør klage da. Men, som pappa sa da jeg snakket med ham på telefon, jeg blir jo ikke fornøyd med en C, så med mindre karakteren settes opp, spiller det ingen rolle hva jeg får. Føler ikke at jeg sånn sett taper noe på å klage.

Fortsatt god helg til deg også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere ute!!!

Forstår veldig godt at du er lei deg pga den Cen. Spesielt når det er i et fag du vil jobbe med. Da er det ekstra surt. Jeg hadde det samme med et fag selv en gang. I det tilfelle fikk jeg en D. Enda verre. Jeg visste at det var en eksamen hvor vi fikk spm om temaer jeg ikke hadde lest nok om. Min egen feil. Men det var et fag jeg var interessert i. Så jeg lagde å ta eksamen på nytt. Neste gang fikk jeg et bedre tema og var fornøyd når jeg gikk ut av eksamens lokalet. Men jeg fikk en C. Da skjønte jeg ingenting. Jeg ba om en begrunnelse og fikk som forklaring at det var en god C besvarelse men ikke bra nok til en B. Vurderte å klage men gjorde det ikke. Av og til tenker jeg at jeg burde ha klagd men men..

Har du snakket med noen om dette? Fra skolen eller noe?

Har hatt det kjempefint ute. Herlig å komme seg ut og å tenke på noe helt annet enn skole. Kjenner at det har gjort meg godt :)

Takk for forståelse. Er så deilig å kunne skrive om frustrasjonene her. Jeg har mange gode venninner, men jeg tør ikke å klage om karakterer eller jobb til dem. Jeg har gjort det ved noen anledninger, og har i etterkant fått vite at de synes det er utrolig at jeg kan syte over småting, siden jeg gjør det så bra... Blir litt oppgitt, da.

For det første; jeg er ekstremt perfeksjonist. Det kan være positivt, men når jeg jobber og studerer såpass mye som jeg gjør, er det en utfordring. Jeg jobber hele tiden med å senke kravene til meg selv, men etter å ha vokst opp i en temmelig perfeksjonistisk og ekstremt dyktig familie har jeg innsett at dette ikke kan forandres på en-to-tre. Blir så oppgitt når de tror at jeg bare har det enkelt og greit... Perfeksjonismen tærer mye på meg, og det er mye jeg må gi avkall på for å kunne gjøre så mye på jobb og studiefronten.

For det andre; jeg føler at mange tenker at de som har gode karakterer blir sett på som "show offs." Jeg skulle gjerne snakket mer om jobben min med vennene mine, men jeg tør det ikke. Har to venninner som ser ut til å bruke alt jeg måtte komme på mot meg. Her forleden dag nevnte jeg at jeg ikke rakk å sminke meg, også får jeg etterpå høre at "typisk henne å klage over en bagatell ingen legger merke til en gang." (Det morsomste er at jeg ikke klaget).

Så jeg kjenner at jeg legger veldig press på meg. Er også (om enn noe motvillig) forsiktig med å klage over karakterer til kjæresten. Han studerer jo juss, et studium som er ganske prestisjefylt, så jeg vil ikke legge stein til byrden for ham. Derfor var det utrolig fint å kunne skrive ut om mine frustrasjoner her inne.

Kjipt at du har opplevd det samme selv. Det er, som du sier, ekstra tungt når det er et fag man interesserer seg for, og vil jobbe med. På studiet jeg tar har vi to markedsføringsemner og 3 andre relaterte fag (men de går ut på andre ting). Jeg føler derfor at karakteren i dette emnet er superviktig. Så dumt at det ikke gikk bra da du tok opp igjen faget, men nå vet du iallfall at du har prøvd. Og en god C er jo veldig bra. Jeg tror kanskje jeg får samme svar, at det er en god C. Men jeg klager, og prøver igjen. Hvis jeg fremdeles får C, får jeg slå meg til ro med det. Ser ut til at du har klart deg veldig bra, da, så satser på at det gjelder meg også etter hvert.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet et langt svar tilbake til deg. Så forsvant det. Prøver igjen imorgen.

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...