Gå til innhold

Eksen invitert i selskap

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vil i hvertfall håpe at din far forstår at du ikke ønsker frivillig selskapelighet med en person som du skal / har vært i rettssak med når dette blir kjent.

Å levere barnet for så å gå igjen forteller vel et klinkende klart budskap til din far. Og hvorfor du skal ha noen annen grunn overfor din far enn at du ikke går i et selskap der din eks er av grunner du allerede ved flere anledninger har forklart forstår ikke jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å gå i selskapet viser du nok en gang overfor faren din at det er helt kjekt å være i selskap sammen med eksen din i stedet for med kjæresten. Men men, ditt valg. Jeg hadde som sagt ikke kjørt datteren min dit, heller, men heller funnet på noe kjekt sammen med henne og kjæresten.

Skrevet

Kan ikke fatte at du nok en gang svelger en kamel og gir x-en det han vil..... Hvis faren din ikke har trodd deg før, hva får deg til å tro at han skal tro deg denne gangen?? Hadde du holdt deg unna hadde du vist at nok er nok, men ved å gjøre som du alltid gjør, å gi etter..., har jeg ikke noe tro på at faren din plutselig vil tro deg denne gangen...

Du må begynne å kjempe jenta mi!!!!

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke fatte at du nok en gang svelger en kamel og gir x-en det han vil..... Hvis faren din ikke har trodd deg før, hva får deg til å tro at han skal tro deg denne gangen?? Hadde du holdt deg unna hadde du vist at nok er nok, men ved å gjøre som du alltid gjør, å gi etter..., har jeg ikke noe tro på at faren din plutselig vil tro deg denne gangen...

Du må begynne å kjempe jenta mi!!!!

• Liker 2
Skrevet

Ved å gå i selskapet viser du nok en gang overfor faren din at det er helt kjekt å være i selskap sammen med eksen din i stedet for med kjæresten. Men men, ditt valg. Jeg hadde som sagt ikke kjørt datteren min dit, heller, men heller funnet på noe kjekt sammen med henne og kjæresten.

Veldig enig i denne.

At du gidder å gå i et selskap hvor din FAR har invitert din eks, når du har fortalt om tingenes tilstand skjønner jeg ikke. Du gjør ikke noe bra for noen, bortsett fra for din eks. HAN vil nemlig garantert trekke det fram også om det blir rettssak "jamen, min ekssvigerfar inviterte til selsskap og du kom = jeg er ikke så ille som hun hevder".

Som en annen sa og: at du trenger noe mer unnskyldning til IKKE å gå i selskapet overofr din far enn at eksen er der skjønner jeg heller ikke.

Skrevet

Jeg ser helt klart poengene deres. Men som jeg sa så velger jeg å gjøre dette som minste motstands vei. Jeg er ikke i stand til å ta den fighten det nødvendigvis blir nå, ikke i jula. Hadde min far spurt meg før han sendte invitasjonen til min eks hadde jeg sagt klart fra og ikke gått selv, men nå gjorde han ikke det. Nå er også allerede barnet informert om at vi alle kommer dit, av eksen mens barnet var hos ham, og barnet gleder seg veldig. Jeg klarer ikke å finne noen plausible årsaker til ikke å gå til barnet uten at barnet skjønner at det egentlig er noe annet.

Til eksen har jeg flere ganger sagt, også på familievernkontoret, at jeg ikke ønsker noen kontakt utover det strengt tatt nødvendige, og at det "vennskapet" vi spiller ovenfor barnet, er nettopp et skuespill. Jeg sa også at det må være sånn for at jeg skal kunne beskytte meg mot ham. Det rare er at mekleren på familievernkontoret ikke reagerte på dette, annet enn at hun fikk ham til å love å forsøke å unngå tilsvarende som har skjedd tidligere + å evt si unnskyld i etterkant av sånne episoder...Uansett vil det ikke komme som noen overraskelse ved rettssaken. Jeg har også tro på at min far, når vi bare får satt oss ned og pratet om dette, vil skjønne at dette gjør han ikke igjen. Kanskje har jeg ikke vært tydelig nok før i det jeg har fortalt. Han vil jo også spørre meg om hvorfor ikke kjæresten min kommer, det er jo han som er den selvfølgelige gjesten i en slik sammenheng.

Jeg er sterk i psyken min, heldigvis, andre som kjenner hele situasjonen skjønner ikke hvordan jeg klarer å ikke bryte helt sammen. Men man gjør det for barnas skyld, uansett hvor tungt det er og hvor mye det går ut over en selv. Men inntil en grense selvfølgelig. Grensen min er nådd for lengst, men jeg klarer å stå i det en gang til, det er ikke lenge til det uansett er slutt på "idyllen"...

Uansett, tusen takk for gode svar og synspunkter fra dere alle, jeg har fått noen øyeåpnere og det gjør godt å få råd fra noen utenforstående :-)

Skrevet (endret)

Jeg ser at du nettopp har svart TS, men jeg synes også at du velger feil og er enig med innlegget sitert over. Lurer også på hvorfor den nye kjæresten din orker dette, for jeg er ikke sikker på om jeg hadde taklet det. Spesielt ikke hvis jeg hadde fått vite om hvordan han var fra deg på forhånd.

Det er bare å si at det passer dårlig. Og når faren din ringer så kan du si at det alltid vil passe dårlig hvis eksen din er der på samme tid.

Endret av Phaedra
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg var ikke klar over at barnet allerede var informert om at alle kommer. Jeg ser at situasjonen da blir anderledes.

Så snart som mulig etter dette selskapet bør du forklare din far hva som er eneste grunnen til at du gikk i selskapet og at din eks sørget for å holde deg som gissel overfor ditt barn. Og at du ser frem til fremtidige besøk hos han UTEN din eks.

Jeg tror også din eks trenger å få en klar melding om at neste gang han forteller barnet historier om hvor glade og lykkelige alle er for selskap dit og slikt så kommer du til å si til ditt barn at pappa har misforstått. Det er på høy tid at han slutter å lage gisselsituasjoner.

Endret av Blondie65
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ser at du nettopp har svart TS, men jeg synes også at du velger feil og er enig med innlegget sitert over. Lurer også på hvorfor den nye kjæresten din orker dette, for jeg er ikke sikker på om jeg hadde taklet det. Spesielt ikke hvis jeg hadde fått vite om hvordan han var fra deg på forhånd.

Det er bare å si at det passer dårlig. Og når faren din ringer så kan du si at det alltid vil passe dårlig hvis eksen din er der på samme tid.

Jeg vil anta at kjæresten er noen meter større i hodet enn å bli sur av dette. At han selv ikke orker å gå forstår jeg godt. Men at han skulle bli sur når trådstarter prøver å gjøre det beste ut av en gisselsituasjon forstår jeg ikke.

Skrevet (endret)

Jeg vil anta at kjæresten er noen meter større i hodet enn å bli sur av dette. At han selv ikke orker å gå forstår jeg godt. Men at han skulle bli sur når trådstarter prøver å gjøre det beste ut av en gisselsituasjon forstår jeg ikke.

Jeg synes ikke hun gjør det beste ut av en gisselsituasjon, som du så fint kaller det. Jeg synes hun skulle satt ned foten, om ikke for lenge siden, så i hvert fall nå - gitt bakgrunnen hun har fortalt om.

Slik situasjonen er nå så er det den nye kjæresten til TS som framstår som den som ikke ønsker å møte eksen hennes - spesielt hvis hun og eksen har opprettholdt et skuespill hele veien. Om hun nå går i selskapet, og så tar det opp med faren (som sikkert lurer på hvorfor den nye kjæresten ikke kommer) så kan jeg tenke meg at han vil oppfattet det som signaler det er vanskelig å forstå. Familien er åpenbart forvirret allerede, ettersom eksen blir bedt i første omgang...

Jeg synes det virker som om den nye kjæresten i denne tilfelle har tatt et standpunkt som TS ikke følger opp, og derfor ville jeg oppfattet det som forvirrende hvis jeg var kjæresten. Det må være vanskelig å være støttende ovenfor en som velger (i denne situasjonen slik beskrevet) å la resten av omverdenen tro at alt bare er bra.

Jeg mener ikke å dømme TS eller kjæresten eller faren. De har sikkert alle gode grunner for alt de gjør. Jeg bare synes ikke at hun gjør det beste valget nå, med den infoen vi sitter på. Men vi får se, alle tar forskjellige valg. Håper hun oppnår det hun ønsker med å gå denne gangen og at familien er lydhør.

Endret av Phaedra
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes heller ikke trådstarter gjør det beste valget. Men jeg kan forstå at hun ønsker å skåne barnet sitt som er blitt fortalt at alle skal møtes der. Jeg hadde ikke løst dette slik - jeg hadde fortalt barnet at pappa har nok misforstått for det er du og han som skal dit, ikke vi andre. Men det er meg ...

Skrevet

Og bare så det er sagt: jeg synes virkelig synd på TS som står oppi denne situasjonen i jula, i forhold til barnet sitt, faren sin og den nye kjæresten. Håper virkelig at alt blir bra for deg til slutt.

Skrevet

Ts her igjen

Nå er selskapet overstått, og gjett hva..eksen kom ikke. Sa ikke fra at han ikke kom og svarte ikke på telefon. Men selskapet ble i hvertfall hyggelig, selv om kjæresten min ikke var med. Og nei, han er ikke sur over dette. Han kjenner historien og han støtter meg i mine valg oppi alt. Han vet hvordan eksen min er og han ser at det ikke alltid er like lett å forholde seg til slike mennesker. Han orker bare ikke å være en del av det selv og det forstår jeg godt.

Jeg har avtalt en kaffe med min far om noen dager, bare oss to, så får jeg ta det med han på en god måte da og håpe at han forstår. Kanskje hvis jeg er enda tydeligere skjønner han det, han er jo ingen dum mann heller :-)

Men uansett, takk igjen til dere. Slike situasjoner som dette er vanskelige og vanskeligere skal det bli fremover. Jeg synes ordet gissel var en god beskrivelse, det er nettopp slik det føles innimellom, og man blir ganske maktesløs ovenfor slike mennesker når det er barn involvert. Ikke alltid det er så lett å være den sterke hele tiden.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det var godt å høre at eks'en uteble. Da løste jo dette seg på en utmerket måte.

Håper du får en hyggelig prat med din far.

Ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

Lykke til med samtalen med din far!! Håper han forstår og tror deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...