Phaedra Skrevet 26. desember 2010 #21 Skrevet 26. desember 2010 Nei, han er en ungdom og har rett til privatliv. Eneste grunn til at TS fant ut var at han hadde glemt å tømme lommene sine. Han har ikke selv tatt opp emnet og har derfor ikke noe behov for å få diskutert sexlivet sitt "over middagsbordet". Helt enig i denne. Dere har jo allerede fått bevis for at han bruker kondom. Hvis dere informerer ham om at dere vet at han bruker kondom... hva er poenget? Han tar allerede ansvar og trenger da ikke mer oppfordring til å fortsette å ta ansvar. joda, denne gangen hadde han kondom, men det er lett å "bare ha sex en gang uten" hvis man har glemt å kjøpe. norsk ungdom er VERDENS DÅRLIGSTE på statistikken på kondombruk, og vi er blant de som har aller mest tilfeldig sex. i tillegg er vi på klamydiatoppen i verdenssammenheng, så man kan aldri beskytte seg godt nok. Antakeligvis bruker han kondom fordi han allerede har fått høre om konsekvensene av å ikke bruke kondom. Oppfordring fra foreldrene kommer neppe til å gjøre noe til eller fra den ene gangen han aventuelt glemmer kondom - hvis han i utgangspunktet har vett nok til å bruke det. Og hvis han er femten og har sex så kan han ikke lenger behandles som et barn av sine foreldre. Behandle ham som en oppegående ungdom.
LaCrouX Skrevet 27. desember 2010 #22 Skrevet 27. desember 2010 De er 15. Du skulle bare visst hvor mange 15åringer som har seg (Og yngre, for den sags skyld). Bare pass på at de har beskyttelse tilgjengelig, kan være greit å foreslå å kjøpe til han. Pappa har sagt han kan kjøpe til meg om jeg spør (men jeg vet at jeg får gratis fra helsevesenet / gratiskondomer.no :D )
L. Kennedy Skrevet 27. desember 2010 #23 Skrevet 27. desember 2010 Hei, i den blå buksa eller hva det var, så hadde du glemt noe "søppel" i lomma. Husk at du bør tømme lommene så ikke maskinen går i stykker.. Holder det, enten så skjønner han det dobble budskapet eller ikke! Det er helt feil måte å gå fram på. Det eneste man oppnår er en unødvendig flau stemning i heimen. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2010 #24 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er uenig med dem som mener at man ikke skal si noe til gutten "for å ikke skape dårlig stemning/gjøre han flau". Er ikke dette et misforstått hensyn å ta? Gutten skal vel ikke ha curlingforeldre heller, som har så angst for kommunikasjon at de ikke kan nevne det for han (det har vel mest med å unngå ødelagte husholdningsmaskiner, for at han utforsker seksualitet er vel ikke så ille?)? Forresten er det vel fint å informere om at kondomer ikke skal kastes i do ihht renholdsverket, og at det er bra han har/bruker kondom. Ingen grunn til å informere moren.
Phaedra Skrevet 27. desember 2010 #25 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er uenig med dem som mener at man ikke skal si noe til gutten "for å ikke skape dårlig stemning/gjøre han flau". Er ikke dette et misforstått hensyn å ta? Gutten skal vel ikke ha curlingforeldre heller, som har så angst for kommunikasjon at de ikke kan nevne det for han (det har vel mest med å unngå ødelagte husholdningsmaskiner, for at han utforsker seksualitet er vel ikke så ille?)? Forresten er det vel fint å informere om at kondomer ikke skal kastes i do ihht renholdsverket, og at det er bra han har/bruker kondom. Ingen grunn til å informere moren. Hvem sa noe om at kondomene skal kastes i do? Hvorfor kaller du foreldre som har "klart" å oppdra en gutt til å bruke kondom når han har sex for "curlingforeldre"? Poenget er at han allerede er klar over at han skal bruke kondom. Hva skal samtalen da dreie seg om? At han må fortsette å bruke kondom? At han må huske å ikke gjøre tabben med å ha en brukt kondom i lomma på buksa igjen, fordi det kan ødelegge vaskemaskina/tørketrommelen? Hva med privatliv, har han rett på det, selv om han var uheldig denne gangen og de fikk innsyn?
Alvina Skrevet 27. desember 2010 #26 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er uenig med dem som mener at man ikke skal si noe til gutten "for å ikke skape dårlig stemning/gjøre han flau". Er ikke dette et misforstått hensyn å ta? Gutten skal vel ikke ha curlingforeldre heller, som har så angst for kommunikasjon at de ikke kan nevne det for han (det har vel mest med å unngå ødelagte husholdningsmaskiner, for at han utforsker seksualitet er vel ikke så ille?)? Forresten er det vel fint å informere om at kondomer ikke skal kastes i do ihht renholdsverket, og at det er bra han har/bruker kondom. Ingen grunn til å informere moren. Hvorfor sier du bare at du er uenig uten å begrunne det? Alle som har barn og som selv husker tilbake vet at det beste er å overse det. Spør du dine foreldre hvilke prevensjonsmidler de bruker siden det ikke kommer en baby i året?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå