Xaphan Skrevet 27. desember 2010 #41 Skrevet 27. desember 2010 Jeg sliter med å forstå tiden. Jeg kan ikke skjønne hvordan den kan ha en start og en slutt, for det må da ha vært noe før starten og etter slutten. Men tanken på at tiden er evig/uendelig er også altfor vanskelig å begripe. Den må da ha startet et sted? Jeg klarer heller ikke å lese kart. Og jeg syns at speil er merkelige saker. At de reflekterer virkeligheten uten å "gjøre noe", de bare er sånn.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #42 Skrevet 27. desember 2010 Jeg forstår ikke at noen mennesker ikke greier å tegne. Det er jo bare å se på en gjennstand, så tegner man det man ser... Jeg veit at de fleste ikke får det til, men jeg forstår ikke hvorfor. Husk at dette ikke er en skrytetråd da 1
Yme Skrevet 27. desember 2010 #43 Skrevet 27. desember 2010 (endret) Husk at dette ikke er en skrytetråd da Hvis jeg tegner et ansikt, er det ofte jeg ikke er fornøyd, fordi jeg ikke har fått det til å ligne helt. Jeg skjønner ikke hvorfor, fordi jeg sitter jo å ser på ansiktet, men det blir ikke helt likt... Å jeg skjønner ikke hvorfor. Var det lettere å se poenget mitt da, eller? Det var ikke skryt... Jeg svarte bare på tråden, fordi jeg syns den var morsom. Lenge leve janteloven, foresten... Ingen skal ha lov til å nevne at de er flinke til noe. Folk kan jo bli støtt. Endret 27. desember 2010 av Yme 4
Kråkesaks Skrevet 27. desember 2010 #44 Skrevet 27. desember 2010 Utfra siste innlegget til Yme så skjønner jeg hva han mener. Jeg har aldri vært flink til å tegne. Uansett hvor mye jeg ser på en ting og prøver å få det på et ark med fargeblyant, tusj eller hva jeg tegner med så ligner det ikke. Det har vel med motorikk å gjøre? Eller synet? Eller bare dårlige signaler fra øynene til hånda? :klø:
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #45 Skrevet 27. desember 2010 "Før i tiden", når en skulle ha iskrem til dessert, måtte en ta opp boksen veldig lenge før, slik at den fikk tinet skikkelig. Hva har skjedd med iskremen, siden den alltid er helt perfekt når en tar den rett ut fra frysen? Har de puttet noen "mystiske greier" i den muligens? Er du seriøs? Isåfall må du sjekke at frysern er så kald som den skal være. Jeg må ta ut isboksen (2 l) hvertfall 15min før den skal inntas, for at folk skal klare å rulle kuler. 1
Gjest Airi Skrevet 27. desember 2010 #46 Skrevet 27. desember 2010 Jeg forstår ikke hvordan det går an at et helt hus tar fyr og brenner til grunnen når det er klin umulig å få det til å brenne godt i peisen. Hilsen frustrert og frossen kvinne på feil kontinent 2
Stellia Skrevet 27. desember 2010 #47 Skrevet 27. desember 2010 Fysikk på Ingeniørstudiet. Har prøvd å vrenge hodet flere ganger, men uten hell. Helt umulig.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. desember 2010 #48 Skrevet 27. desember 2010 Har du noen gang hatt veldig psykisk vondt? Aner du hvor apatiske man kan bli da? Noe så enkelt som å hente posten, pusse tennene, dusje eller smøre seg med fuktighetskrem kan være et ork. Det er ikke så lett å "ta seg sammen", lette på ræva og være fornuftig. Da er det kjekt med litt drahjelp fra gode venner eller familiemedlemmer. Man har ansvar for sitt eget liv, men det er ikke alltid bare bare... Ja, jeg har hatt det veldig pyskisk vondt selv. Jeg har vært deprimert sammenhengende i ti år. Så jeg veit veldig godt hvor vanskelig det kan være å ta tak i problemene sine. Men det var ikke poenget mitt, jeg tror du misforstod. Jeg mente ikke å bagatellisere depresjon, eller hvor vanskelig det er å bekjempe depresjon. Men jeg synes det er rart at mange ikke innser at det finnes hjelp og løsninger! Jeg får ta et eksempel: Jeg har vondt i magen i over ti dager i strekk. Jeg håper det går over. Det går ikke over. Jeg ringer legen etter to uker, han gjør en undersøkelse, jeg får medisiner, problemet er løst, magesmerten går over. Jeg har triste tanker i flere år i strekk, og tenker ikke engang over at det er noe galt, og enda mindre at jeg burde søke hjelp. Plutselig en dag innser jeg at livet kan bli bedre, og ringer til en psykiater, noe jeg burde gjort mye tidligere.
K.B.E Skrevet 27. desember 2010 #49 Skrevet 27. desember 2010 Jeg forstår nok under gjennomsnittlig når det gjelder engelsk.
slask Skrevet 28. desember 2010 #50 Skrevet 28. desember 2010 Jeg forstår ikke hvordan det går an at et helt hus tar fyr og brenner til grunnen når det er klin umulig å få det til å brenne godt i peisen. Hilsen frustrert og frossen kvinne på feil kontinent Håper du ikke tror at det er vanskelig å lage brann i huset av den grunn. Du trenger litt opplæring i hvordan gjøre opp varme i vedovnen. Det er ikke gjort på et minutt. Du må begynne med noe lettantennelig som avispapir og kanskje noen pappstrimler og bygge opp et lite bål med tynne pinner/fliser. Skal det brenne rent og riktig uten å sote må du legge på tykkere ved først når det brenner godt. I huset derimot er det fullt av brannfarlige saker som nærmest sier poff om du stikker ei fyrstikk borti. Lette klær og tekstiler av kunsstoff hadde nok gikk mange en vekker om de hadde sett hvor lett det antenner til fullt fyr. http://www.ehow.com/how_4666143_build-fire-wood-stove.html Pass også på hva du har stående ved ovnen.
slask Skrevet 28. desember 2010 #51 Skrevet 28. desember 2010 Er du seriøs? Isåfall må du sjekke at frysern er så kald som den skal være. Jeg må ta ut isboksen (2 l) hvertfall 15min før den skal inntas, for at folk skal klare å rulle kuler. Men det er mye luft i dagens iskrem. Ellers hadde det tatt en halvtime før du hadde klart å få noe ut av boksen.
Yme Skrevet 28. desember 2010 #52 Skrevet 28. desember 2010 Men det er mye luft i dagens iskrem. Ellers hadde det tatt en halvtime før du hadde klart å få noe ut av boksen. Jeg leste en gang, for mange år siden, at noen selskaper faktisk putta frostvæske i isen, så den skulle bli mykere. Veit ikke om det er sant eller ikke, men det forundrer meg ikke om det skjer... Verden handler jo mer om penger enn den handler om mennesker.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #53 Skrevet 28. desember 2010 Men jeg synes det er rart at mange ikke innser at det finnes hjelp og løsninger! Det verste er de som klager og syter til omverdenen når de ikke prøver å gjøre noe som helst med problemet de har, uansett om det er psykisk eller hva det nå er. Greit å få ut litt steam altså men... Jeg har også vært mer eller mindre deprimert, men gikk ikke til lege for jeg visste egentlig hva jeg kunne gjøre selv for å bli bedre. Og så ville jeg bli frisk NÅ. Ved å snakke med lege må man regne med venteliste for å snakke med psykolog f.eks. Dermed ble jeg gående lenger enn det ville tatt om jeg søkte hjelp. I ettertid ser jeg at det er dumt, men det gjorde jeg ikke da.
Wombat Skrevet 28. desember 2010 #54 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har problemer med å skjønne instrukser når de blir muntlig fortalt til meg, og det er ikke type; motordel A skal kobles til del X gjennom slangen til del Y men jeg kan bli skikkelig forvirret om noen ber meg om å; dekke på bordet med den blå duken med striper og så sette det røde lyset på før jeg skal hente de hvite asjettene. Om jeg dekket (dekte?) på bordet i går og jeg skulle ha den røde duken med det røde lyset og de hvite asjettene ville det ikke vært noe problem, men om èn ting byttes ut fra det jeg er vant til... :klø:
Gjest Mauna Lee Skrevet 28. desember 2010 #55 Skrevet 28. desember 2010 jeg sliter også med høyre og venstre, og på kjøreskolen fikk jeg høre at dette var ganske vanlig blant jenter. Dessuten sliter jeg med å koke poteter. Generelt sett er jeg grei på kjøkkenet, elsker å lage mat og eksperimentere, og det blir stort sett veldig bra, så lenge jeg ikke koker poteter...
Gjest Airi Skrevet 28. desember 2010 #56 Skrevet 28. desember 2010 Håper du ikke tror at det er vanskelig å lage brann i huset av den grunn. Du trenger litt opplæring i hvordan gjøre opp varme i vedovnen. Det er ikke gjort på et minutt. Du må begynne med noe lettantennelig som avispapir og kanskje noen pappstrimler og bygge opp et lite bål med tynne pinner/fliser. Skal det brenne rent og riktig uten å sote må du legge på tykkere ved først når det brenner godt. I huset derimot er det fullt av brannfarlige saker som nærmest sier poff om du stikker ei fyrstikk borti. Lette klær og tekstiler av kunsstoff hadde nok gikk mange en vekker om de hadde sett hvor lett det antenner til fullt fyr. http://www.ehow.com/how_4666143_build-fire-wood-stove.html Pass også på hva du har stående ved ovnen. Jeg går jo selvfølgelig ikke og stør om meg med lettantennelige saker rundt varme-elementer og telys. Likevel har jeg vanskelig for å forstå at det kan bli gode forhold for brann i huset når det skal så mye til å få det til i peisen. Godt det finnes ulltepper, ellers hadde jeg vært ganske nedkjølt nå, siden peisen nekter å samarbeide. Tror det er et parti ved som ikke har fått tørke helt.
Wombat Skrevet 28. desember 2010 #57 Skrevet 28. desember 2010 Jeg går jo selvfølgelig ikke og stør om meg med lettantennelige saker rundt varme-elementer og telys. Likevel har jeg vanskelig for å forstå at det kan bli gode forhold for brann i huset når det skal så mye til å få det til i peisen. Godt det finnes ulltepper, ellers hadde jeg vært ganske nedkjølt nå, siden peisen nekter å samarbeide. Tror det er et parti ved som ikke har fått tørke helt. Beste tipset når du ikke har allverdens hakkespett-opptenningsved er å legge veden i en "tipi"form, pøs på med tennvæske og gjennta prosessen innimellom til varmen i seg selv gjør at det blir god fyr
Gjest Sommertid Skrevet 28. desember 2010 #58 Skrevet 28. desember 2010 Kom på en ting til. Jeg klarer ikke å folklare veien til forskjellige steder til folk. Om noen skal ha vei forklaring til hvor jeg bor kan de ikke spørr meg som har bodd her ganske lenge. De skjønner rett og slett ikke hva jeg prøver å si, og veien til meg er egentlig ganske så lett og forklare(for andre). Jeg er nesten like håpløs når det kommer til å vise vei til et sted. Tror bare jeg har en udugelig stedssans
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #59 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har problemer med å skjønne instrukser når de blir muntlig fortalt til meg, og det er ikke type; motordel A skal kobles til del X gjennom slangen til del Y men jeg kan bli skikkelig forvirret om noen ber meg om å; dekke på bordet med den blå duken med striper og så sette det røde lyset på før jeg skal hente de hvite asjettene. Om jeg dekket (dekte?) på bordet i går og jeg skulle ha den røde duken med det røde lyset og de hvite asjettene ville det ikke vært noe problem, men om èn ting byttes ut fra det jeg er vant til... :klø: Jeg er også veldig dårlig til å få med meg muntlige beskjeder F eks på lab på universitetet og slikt (selv om jeg ser ut til å forstå mye faglig, har gode karakterer), men enklere ting også. Og jeg greier nesten ikke å fylle ut offentlige skjemaer. Mulig jeg tolker for mange betydninger inn i ordlyden. Dessuten har jeg utrolig dårlig retningssans. Jeg har bodd i nærheten av der jeg bor nå i 2 1/2 år, og gått MANGE ganger herfra til sentrum. Likevel sliter jeg med å peke ut hvor sentrum er når jeg står på verandaen vår - og det lenge etter at vi tok en runde spesielt for å finne retningen fordi jeg var så påståelig
Lista Skrevet 28. desember 2010 #60 Skrevet 28. desember 2010 At noen kan spise dritt dag ut og dag inn uten å legge på seg ett gram, mens andre legger på seg 3 kg bare ved å se på en sjokolade!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå