Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg sitter her og reflekterer over kvelden. Kjenner at jeg egentlig er litt skuffet. Gavene fra familien var helt ålreite bruksting som vi trenger. Ungene var over seg av lykke og gjorde jo kvelden til noe helt fantastisk! ..men likevel, jeg er så skuffet over gavene fra mannen. Jeg har følt at det har skrantet litt mellom oss i det siste, og kjøpte derfor en dyr utenlandstur til han til jul, bare for oss to for å se om vi kommer oss på fote igjen. Av han fikk jeg en gave som jeg synes var fryktelig upersonlig (hjemmeelektronikk) til rundt 1000-lappen. Jeg føler at han bare har løpt ut og kjøpt noe fordi han følte han måtte ha noe til meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare synes det var så leit at han "bryr seg så lite om meg". :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at mannen din hadde vært helt ok med å få noe i samme kategori selv, og rett og slett ikke ser at det er noe i veien med en slik gave. Var det noe du trengte?

Menn er ikke alltid like intime og personlige når det gjelder gaver, uten at jeg nødvendigvis ville lagt så mye i det. Selv synes han sikkert det var en foltt og nyttig gave (litt vanskelig å si, når du ikke sier akkurat hva du fikk). Ja, menn må ofte ha ting inn med teskje, og gjetter dessverre sjelden seg fram til hva vi kvinner helst skulle ønske å få i gave. Det er nok like greit å venne seg til først som sist. :)

Skrevet

Trøst deg med at jeg fikk en kopp, to asjetter og en bolle av typen min.

Skrevet

TS her. Jada, det var jo noe jeg trengte, og som han har visst lenge at jeg trengte, men bare føler at jeg likegodt kunne kjøpt det selv. Han har pleid å være flinkere før, men tror kanskje han har prøvd seg på en liten "vri" fra smykker og parfymer. Det var ihvertfall trøstende å lese innleggene dere, takk :)

Skrevet

Når det var noe du trengte, så skal du ikke se bort i fra at han kanskje var godt fornøyd med gaven, siden den løste et "problem" for deg. :) Han tenkte sikkert slik som jeg tenkte når jeg kjøpte noe nytt kjøkkenutstyr til svoger og svigerinne som jeg visste de trengte nytt, at "Det kan jeg kjøpe i år ja! For det er jo virkelig en nyttig og kjekk gave." :)

Skrevet

Kremt.. Det er nok best å ikke overanalysere for mye ;)

mannfolk er mannfolk..

Hvis det er til no trøst fikk jeg en krydder morter og et par sokker av typen i fjor.. Han var veldig fornøyd for han husket at jeg hadde sagt at det hadde vært kjekt med en morter ved en tidligere anledning :P

Skrevet

Jeg måtte måte kjøpe julegaven fra pappa til mamma fordi han ikke hadde tid selv. Synes ikke det er noe å ta på vei for. At det skranter mellom dere derimot kan jo være mer alvorlig da.

Skrevet

Hei dere! Jeg sitter her og reflekterer over kvelden. Kjenner at jeg egentlig er litt skuffet. Gavene fra familien var helt ålreite bruksting som vi trenger. Ungene var over seg av lykke og gjorde jo kvelden til noe helt fantastisk! ..men likevel, jeg er så skuffet over gavene fra mannen. Jeg har følt at det har skrantet litt mellom oss i det siste, og kjøpte derfor en dyr utenlandstur til han til jul, bare for oss to for å se om vi kommer oss på fote igjen. Av han fikk jeg en gave som jeg synes var fryktelig upersonlig (hjemmeelektronikk) til rundt 1000-lappen. Jeg føler at han bare har løpt ut og kjøpt noe fordi han følte han måtte ha noe til meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare synes det var så leit at han "bryr seg så lite om meg". :tristbla:

Du kjøpte en ferie til deg selv, og han, han kjøpte en ting til deg du trengte. I det minste gav han deg en gave som ikke var også ment til han selv...

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjenner feelingen. I fjor fikk jeg en ekstern harddisk hos min mann, jeg ble så skuffa at jeg ikke greide å holde maska engang. Jeg har knapt sett på den i løpet av året, men han har brukt den masse...

I år fleska han til med en dunjakke fra Bergans, og jeg er veldig fornøyd. Har til og med lovet å ikke nevne harddisken i det hele tatt :lol:

Men ærlig talt - er ikke en utenlandstur for to en flott gave, så vet ikke jeg. AB over meg - den der var unødvendig. Jeg hadde blitt kjempeglad for en utenlandstur. Skulle hun liksom kjøpt en reise bare til mannen? Er det best å reise alene, liksom?

Endret av Trampe
  • Liker 2
Skrevet

Jeg fikk en magic mouse fra apple :ler:

Kjemperomantisk :ironi:

Men det var faktisk noe han har sett at jeg trengte, og han la faktisk masse omtanke inn i den gaven. Jeg setter pris på at han faktisk leter fram noe han vet jeg har bruk for heller enn å gi meg smykker eller parfyme.

Gjest sippeguri
Skrevet

KJENNER FEELINGEN!

I for fikk sambo en tur til Praha på min regning, med meg såklart. En siste tur sammen før babyen kom.

Jeg fikk en grell bling-bling-klokke til 300 kr. Hurra :P Jeg klarte ikke holde maska engang, men måtte gå på badet og ta meg sammen.

Han byttet den heldigvis inn i et lite sølvhjerte hvor det var inngravert "jeg elsker deg" og datoen vi ble sammen :) Samme pris, men guuuud det må være det fineste jeg har fått :)

Skrevet (endret)

Vær glad for at han i alle fall hører på deg, og har tenkt over hva du trenger. So what om det er hjemmeelektronikk? Han mente garantert godt med gaven han gav, og trodde du kom til å bli glad siden det var noe du trengte.

Og ærlig talt. Hvor ofte får man vel ikke gaver som man kunne kjøpt selv, når man trenger de?

Du lager en bagatell ut av dette, når det er helt andre ting som er problemet - nemlig at det "skranter". I alle fall ifølge deg. Snakk med han om det, du, og prøv å få fikset det. Å "syte" over en julegave nytter ikke.

edit: dette var, etter din beskrivelse, langt ifra en upersonlig gave. Det var jo tross alt tilpasset ditt behov, og noe du trengte.

Endret av Arnøy
Skrevet

Kjenner feelingen. I fjor fikk jeg en ekstern harddisk hos min mann, jeg ble så skuffa at jeg ikke greide å holde maska engang. Jeg har knapt sett på den i løpet av året, men han har brukt den masse...

I år fleska han til med en dunjakke fra Bergans, og jeg er veldig fornøyd. Har til og med lovet å ikke nevne harddisken i det hele tatt :lol:

Ahh...så det ble dunjakke ja. Fiska litt overfor mannen din hva han hadde tenkt å dra opp av flosshatten i år (:lol:). Han ramsa opp et par ting og når jeg hørte jakken sa jeg "gå for jakken du. Det er noe hun kan bruke MYE!" ;)

Skrevet

Ahh...så det ble dunjakke ja. Fiska litt overfor mannen din hva han hadde tenkt å dra opp av flosshatten i år (:lol:). Han ramsa opp et par ting og når jeg hørte jakken sa jeg "gå for jakken du. Det er noe hun kan bruke MYE!" ;)

Takketakketakk!!! :ler:

Skrevet

Men ærlig talt - er ikke en utenlandstur for to en flott gave, så vet ikke jeg. AB over meg - den der var unødvendig. Jeg hadde blitt kjempeglad for en utenlandstur. Skulle hun liksom kjøpt en reise bare til mannen? Er det best å reise alene, liksom?

En utenlandstur er strengt tatt ikke en gave. Hadde jeg fått en billett og et opphold dekket av noen som skulle på samme turen uten at dette var noe jeg visste om før det bare dumpet oppi fanget mitt så hadde jeg blitt mektig irritert!! Er omtrent gave på same måte som at en betaler første del av et løpende abononment for en avis begge leser!

Hva om det passer dårlig med tur? Hva om en strengt tatt ikke har råd? Hva om en ikke har tid? Hva om en ikke ønsker å dra akurat dit hvor giver plutselig har bestemt seg for å dra deg med?

I et parforhold så er det egoistisk å gi den andre en tur i gave fordi det er mest en gave til en selv og et forsøk på å tvinge med seg den andre parten uten at denne får ha noe den skulle ha sagt. Om ikke den andre ønsker seg å dra til et sted da og da og en har snakket om det, så lar en være!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kjenner følelsen du snakker om TS.....

Kjenner den fra det året jeg hadde fødselsdag og min daværende kastet til meg 2 x 200 lapper over bordet..... :(

Endret av Lille-pus
Skrevet

En utenlandstur er strengt tatt ikke en gave. Hadde jeg fått en billett og et opphold dekket av noen som skulle på samme turen uten at dette var noe jeg visste om før det bare dumpet oppi fanget mitt så hadde jeg blitt mektig irritert!! Er omtrent gave på same måte som at en betaler første del av et løpende abononment for en avis begge leser!

Hva om det passer dårlig med tur? Hva om en strengt tatt ikke har råd? Hva om en ikke har tid? Hva om en ikke ønsker å dra akurat dit hvor giver plutselig har bestemt seg for å dra deg med?

I et parforhold så er det egoistisk å gi den andre en tur i gave fordi det er mest en gave til en selv og et forsøk på å tvinge med seg den andre parten uten at denne får ha noe den skulle ha sagt. Om ikke den andre ønsker seg å dra til et sted da og da og en har snakket om det, så lar en være!

...og hvordan vet du at dette ikke er noe mannen til ts ønsker seg? Snakk om å trekke slutninger. Selvsagt bestiller man ikke en tur man ikke har råd til/som partneren ikke har lyst til. Det er da virkelig underforstått når man gir reise i gave.

Skrevet

Sutre fordi du fikk noe du trengte? Herlighet. Han har hørt på deg, og gitt deg noe du hadde lyst på. Om du gir han ei negativ mine over dette kommer pakkene bare til å bli sjeldnere.

Skrevet

Av han fikk jeg en gave som jeg synes var fryktelig upersonlig (hjemmeelektronikk) til rundt 1000-lappen. Jeg føler at han bare har løpt ut og kjøpt noe fordi han følte han måtte ha noe til meg.

Jeg leser dette og håper at jeg aldri kommer dithen at jeg virkelig blir skuffet og på gråten av å få en fin og dyr gave. I min bok er i hvert fall hjemmeelektronikk til 1000-lappen noe som ganske sikkert ville vært den fineste gaven jeg hadde fått noensinne. Selv om du riktignok ikke skriver hva slags gjenstand det er. Det ville i hvert fall vært den dyreste gaven jeg har fått. Hva mener du egentlig med at den er "upersonlig"?

Skrevet

Jeg fikk ingen gave av kjæresten...jeg fikk et julekort. Han fikk flere gaver av meg. Jeg fikk et lite takk og at han var skuffet over å ikke ha fått julekort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...