Gå til innhold

Plutselig kviser i voksen alder

Fremhevede innlegg

Skrevet

I en alder av midten av tjueårene har jeg plutselig fått veldig uren hud og masse kviser. Har hatt det hele høsten, og aldri i mitt liv vært plaget av det før. Har prøvd å stresse mindre, spiser jevnt over ganske sunt, drikker mye vann, og drikker ikke mer kaffe enn normalt. Har også begynt å rense huden samt at jeg tar på fuktighetskrem. Men ingenting hjelper. Har masse hudormer, små kviser og nupper over hele ansiktet. Haka, rundt hårfestet, på nesa, i panna og kinnene.

Hva annet kan jeg gjøre for å få bukt med dette?

Jeg burde vel gå til en hudpleier, men hvordan går jeg frem da? Hvordan finner jeg en som er bra nok? Burde jeg gå til fastlegen og få henvisning derfra? Hvor mye vil det komme til å koste meg for de produktene hudpleieren sikkert anbefaler? Det er jo ikke akkurat billig for slikt.. Hjelp, håper dette går over, for det er ikke kult å se ut som et pizzatryne når man er voksen! Bruker forresten ikke sminke heller. Håper noen her har erfaringer med det samme som de kan dele :)

God jul til alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlege henviser til hudlege, ikke hudpleier.

Fikk selv kviser i voksen alder,og fikk utrolig god hjelp hos hudlegen. De produktene hudlege skriver er på resept (utenom noen kremer), og det koster rundt 200kr for de jeg bruker, og 170 cirka for en vannbasert fuktighetskrem fra apoteket. Kan muligens hende at han også skriver ut antibiotika til deg, slik som hudlegen min gjorde, siden dette skal virke betennelsesdempende på kviser. Alt dette varer i ca 1 til 2 måneders bruk. I løpet av den tiden vil du merke stor forskjell. Du vil få en oppfølgende time for å se om behandlingen fungerer.

Ang. pris så er hudlege mye billigere enn hudpleier i lengden, siden hudpleier gjerne skal ha noen hundrelapper for å analysere/rense huden din og i tillegg selger deg svindyre produkter som mest sannsynlig (av egen erfaring) ikke fungerer noe særlig på veldig acneutsatt hud.

Skrevet

Du har ikke nettopp begynt på p piller? Jeg gikk faktisk på p ringen i flere år, hadde en liten pause på den og begynte på an igjen. Etter det så var jeg plaget med store kviser som etterlot arr. Sluttet på p ringen og ble helt fin igjen. Merkelige greier..

Skrevet

Ts her. Begynte på samme p piller som før etter ca et år pause, dette var tidlig i sommer. Slutta på pillen igjen etter en mnd eller to. Syns d er rart hvis kvisene skal henge igjen over et halvt år siden jeg slutta? Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...