AnonymBruker Skrevet 25. desember 2010 #21 Skrevet 25. desember 2010 Og nei. Passer den ikke blir den ikke solgt eller gitt bort. Mannens familie er litt imot sånt. Den blir kastet.. Det må da være opp til deg. Du kjennr sikkert noen som vil ha glede av den dressen, eller eventuellt kan du gå å bytte den selv, eller gi den til veldedighet. For meg høres det veldig rart ut hvis svigers nekter deg å gjøre det. Det har de verken lov til eller mulighet til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2010 #22 Skrevet 25. desember 2010 Det virker som det er noe helt annet enn dressen som er problemet her, nemlig forholdet ditt til svigerforeldrene. Mannen dins reaksjon tyder på at dette ikke er første gang du problematiserer måten de løser ting på. Du skriver også at du "hater dem litt" - men er raskt ute med å skylde på at mannen din er overbeskyttende. Skjerp deg - det er jul. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2010 #23 Skrevet 25. desember 2010 urdu..utlendinger..ikkje unormalt i muslinske kretser at gutten forsvarer sine foreldre sin kultur osv..vis dere ikkje har noe annet å krangle om sjønner eg ikkje kva forhold dere har.utakmemlig å ikkkje ta i mot en julegave til ungen fordi den var for stor..sjerpings..vurder deres integrering i samfunnet og deres ekteskap seier bare eg
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2010 #24 Skrevet 25. desember 2010 Vil bare kommentere at det begynner å renne inn innlegg om muslimers verdisyn og ditt og datt. Konflikter rundt svigers er vanlig uansett kulturell bakgrunn. At mannen i et forhold ofte havner i skvis mellom sin kjære og sin mor/foreldre er også veldig vanlig. Min samboer er norsk, men snakker med sine foreldre flere ganger til dagen. Så det er heller ikke slik at tett forhold til sine foreldre er noe som kun gjelder enkelte kulturer.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2010 #25 Skrevet 25. desember 2010 Det værste jeg vet er foreldre som forsøker å detaljstyre hva andre skal kjøpe til ungene deres til jul, jeg har en svigerinne som til og med spør om julegavene er kjøpt inn enda for i tilfelle så ønsker barna seg det og det. Jeg kjøper gjerne klær et år i forveien til barnet mitt hvis jeg kommer over et godt tilbud for så forbaska mye pleier ikke unger å avvike fra normen så fremt de ikke blir foret opp til de grader.Nei, jeg holder med mange andre her innesom sier at du bør ta litt tak i holdningene dine.
agenda Skrevet 25. desember 2010 #26 Skrevet 25. desember 2010 Lever inn dressen, få tilgodelapp i butikken, og når vinteren kommer igjen bytter du tilgodelappen i en dress i riktig størrelse 2
The Kitten Skrevet 25. desember 2010 #27 Skrevet 25. desember 2010 Jeg forsto ikke hva problemet var.
Gjest Gjest-Olsen Skrevet 25. desember 2010 #28 Skrevet 25. desember 2010 Jeg synes vel at denne julegavesaken er nærmest en bagtell. Joda, det er litt spesielt å gi en julegave som skal brukes om et år, og som det er usikkert passer. Når det følger "klausuler" med på hva som skal gjøres med plagget, blir det for sært. Når det gjelder disse "klausulene" kan dere velge å se bort fra det, og gjøre som dere vil hvis plagget ikke kan brukes; bytte det, selge det, gi det bort. Det er mye større grunn til bekymring at barnets far velger sine foreldre framfor å være far i sin egen familie. Dette kommer til å bli et stort problem for dere hvis ikke han begynner å forstå at han har fått egen famile. Oppsøk like gjerne familierådgivning først som sist. Er hans foreldre i 40-årene, er dere vel ganske unge selv. Kanskje dere bør flytte litt lenger bort fra svigerforeldrene? Dere bør iallfall ha en ordentlig samtale om hva han bruker sin fritid på, og hva du forventer av ham. Lykke til!
loffen Skrevet 25. desember 2010 #29 Skrevet 25. desember 2010 Så bra at det løser seg da! Siden dressen ville blitt for liten neste vinter uansett.
Gjest Ninu Skrevet 26. desember 2010 #30 Skrevet 26. desember 2010 Så flott å lese en tråd der svarerne kommer med konstruktiv kritikk, og TS tar til seg den konstruktive kritikken uten å bli sur og grinete for at folk ikke tar hennes parti. Stor applaus til både TS og de som har svart henne 3
leirbål Skrevet 28. desember 2010 #31 Skrevet 28. desember 2010 Lever inn dressen, få tilgodelapp i butikken, og når vinteren kommer igjen bytter du tilgodelappen i en dress i riktig størrelse Dette er en veldig god ide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå