Gjest jente 18 Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 våknet kl 9 idag da jeg sov og prøvde å snu meg på venstre side og det var som om noen knivstakk meg. har hatt slike smerter før men ikke så lenge og så vonde. Er stikkende smerter under brystet og bak ribbebeina på en måte. får ikke til å ta dype pust og det gjør vondt ned venstre arm når jeg prøver på dette. kom meg inn på badet og satt der en stund og var kvalm og skalv litt, før jeg fikk hjelp med å legge meg,noe som gjorde enda mer vondt helt til jeg la meg på høyre side og fikk til å puste igjen. Våknet kl 12 og har fortsatt vondt. Tok en voltaren tablett med frokost, men smerten går ikke bort! hva skal jeg gjøre? hva er dette? noen som har opplevt lignende?
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Kjenner det igjen som betennelse i vevet. Smerten trigger så angst for hjertefeil som igjen trigger svimmelhet, kvalme, hjertebank med mer. Ta å bestill en time hos legen din og snakk om dette Kan du forøvrig ha pådratt deg en skade i ribbensregionen ved fall, idrett, aking eller annet? F.eks. vandret dritings hjem fra fest eller noe?
Gjest jente 18. Skrevet 23. desember 2010 #3 Skrevet 23. desember 2010 Kjenner det igjen som betennelse i vevet. Smerten trigger så angst for hjertefeil som igjen trigger svimmelhet, kvalme, hjertebank med mer. Ta å bestill en time hos legen din og snakk om dette Kan du forøvrig ha pådratt deg en skade i ribbensregionen ved fall, idrett, aking eller annet? F.eks. vandret dritings hjem fra fest eller noe? Smerten trigges pga angst for hjertefeil? jeg har ikke angst for hjertefeil, jeg er 18 for søren... Det er også jul imorgen og ingenting er åpent.. Nei ikke som har merket etter trening. bar en veldig tung sekk igår, men fikk da bare vondt i skuldrene, tror ikke jeg strakk noe.. Det er bare det at alt jeg nå gjør er så sinnsykt vondt. Og kan ikke grine, for da må jeg puste inn og da får jeg enda mer vondt og kan heller ikke snakke eller gjøre noe annet. tilogmed å sitte vanlig gjør vondt. Før gikk det bort raskt..
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #4 Skrevet 23. desember 2010 Da har du skadet deg under bæring av sekk. Du kan ha punktert en lunge, eller være på vei til å oppleve at lungen kollapser. OM det ikke blir bedre så ta en telefon til legevakten. De er betraktelig mer kvalifisert til å svare enn oss
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #5 Skrevet 23. desember 2010 Jeg anbefaler også en tur til legevakta. Det kan være en forstrekt muskel, men like gjerne noe annet. Vi her inne kan ikke avgjøre det. Ta med deg en bok og kom deg på legevakta du.
Gjest Armule Skrevet 23. desember 2010 #6 Skrevet 23. desember 2010 Trodde også jeg hadde strukket en muskel eller noe etter lignende smerter som du har nå. Etter en tur til legen så viste det seg derimot at jeg hadde brukket ribbeinet (det øverste på venstre side)..! Hadde vanskeligheter med å puste ordentlig inn, det var et helvete å stå opp fra sengen og jeg kunne ikke sove annet enn på ryggen. Siden du har vanskelig med å puste ordentlig inn, anbefaler jeg også å dra til lege. For dårlig oksygensirkulasjon i lungene, som ofte skjer ved ribbeinsbrudd, fører til lungebetennelse. Så her er det ingen vits i å vente til det evt. kanskje går over.
Gjest jente 18.. Skrevet 23. desember 2010 #7 Skrevet 23. desember 2010 takk for svar! Det har fikset seg nå. Jeg lo, selv om jeg sa ingen måtte gjøre det for det gjorde vondt å le, men så hørte jeg en typ rive lyd eller vet ikke hvordan jeg skal forklare det ( "crackling" sound, - på engelsk ) også ble det bare borte. Aner ikke hva det var, men nå gjør det vertfal ikke vondt lengre :D Men takk igjen :D
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #8 Skrevet 24. desember 2010 Plutselige smerter i brystet hos unge mennesker er nesten alltid muskulært. Ribbeina kan også "henge" seg opp litt og ved et lite knekk så er det på plass igjen. Men om brystsmerter vedvarer eller kommer ofte så bør du kontakte lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå