Gå til innhold

Vegetarianere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja som spørsmålet lyder, hva spiser dere juleaften? og i juletider, istedenfor ribbe osv...

Jeg spiser fisk, men jeg er ikke så veldig oppfinnsom, og misunner "alle" de som koser seg med julemat. Så trenger litt mat tips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke vegetarianer om du spiser fisk? Heter ikke det pescetarianer?

Uansett, jeg er ikke vegetarianer selv, men har venner som er det og vet de spiser nøttestek på julaften.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vet om flere som spiser nøttestek på julaften.

Jeg spiser alt tilbehøret til kalkunen, fordi jeg synes det er så godt :nigo:

Skrevet

Nei, jeg kaller kaller ikke meg selv veggis, bare lurte på hva de spiser =)

Var veldig trøtt når jeg skrev innlegget, så jeg kunne nok ha formulert det bedre ser jeg hehe...

Skrevet

Jeg spiser nøttesteik. Elsker det!

Tilbehøret er poteter, rosenkål, gulrøtter, blomkål og hjemmelaget fløtesaus.

NØTTESTEIK:

1 SS SMØR/ OLJE

1 STOR FINHAKKET LØK

2 SS SETERRØMME

200 GR COTTAGE CHEESE

4 DL GROVHAKKEDE MANDLER/ NØTTER (ER BEST MED VALNØTTER, HASSELNØTTER, PARANØTTER OG PECANNØTTER)

1 SS SITRONSAFT

150 GR REVET CHEDDAR

2-3 STENGER FINHAKKET STANGSELLERI

3 LETTPISKEDE EGG

1 1/2 TS SENNEP( OM DU VIL)

1 SS BULJONG PULVER

SALT ETTER SMAK (OBS! DET ER SALT I BULJONGPULVERET OG)

PEPPER

STEKES I BRØDFORM MED BAKEPAPIR I.

175*C I CA 45-60 MIN. JEG SKRUR OPP VARMEN OG SETTER PÅ GRILL DE SISTE TI MINUTTENE FOR Å FÅ SKIKKELIG BRUN STEKESKORPE.

Skrevet

den viltgryta hørtes veldig god ut, den skal definitivt testes ut. Men ikke idag hehe...

Hmm nøttestek har jeg aldri prøvd, det m¨å jeg også prøve..

Gos jul =)

Skrevet

Nøttestek er veldig godt :) Mest positivt er det jo at man kan spise tilbehøret til resten av julematen til den, hvis man er både vegetarianere og andre til bords.

Skrevet

Jeg spiser nøttesteik. Elsker det!

Tilbehøret er poteter, rosenkål, gulrøtter, blomkål og hjemmelaget fløtesaus.

NØTTESTEIK:

1 SS SMØR/ OLJE

1 STOR FINHAKKET LØK

2 SS SETERRØMME

200 GR COTTAGE CHEESE4 DL GROVHAKKEDE MANDLER/ NØTTER (ER BEST MED VALNØTTER, HASSELNØTTER, PARANØTTER OG PECANNØTTER)

1 SS SITRONSAFT

150 GR REVET CHEDDAR2-3 STENGER FINHAKKET STANGSELLERI

3 LETTPISKEDE EGG1 1/2 TS SENNEP( OM DU VIL)

1 SS BULJONG PULVER

SALT ETTER SMAK (OBS! DET ER SALT I BULJONGPULVERET OG)

PEPPER

STEKES I BRØDFORM MED BAKEPAPIR I.

175*C I CA 45-60 MIN. JEG SKRUR OPP VARMEN OG SETTER PÅ GRILL DE SISTE TI MINUTTENE FOR Å FÅ SKIKKELIG BRUN STEKESKORPE.

Nå kan ikke jeg mye om vegetarianere, men kommer ikke de produktene jeg har markert med rødt fra dyr???

Skrevet (endret)

Nå kan ikke jeg mye om vegetarianere, men kommer ikke de produktene jeg har markert med rødt fra dyr???

Noen typer vegetarianere holder seg unna alle produkter med animalsk opprinnelse i tillegg til kjøtt, dvs f.eks egg, melk osv. Disse kalles veganere så vidt jeg vet. Med andre ord: de som ikke er veganere spiser nok det som er listet opp over (nå er ikke jeg vegetarianer selv, så det kan nok sikkert en vegetarianer svare bedre på enn meg).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vegetarianer: Spiser ikke kjøtt, fisk eller skalldyr

Veganer: Spiser ikke kjøtt, fisk, skalldyr, melk eller egg. Noen spiser heller ikke honning.

• Liker 1
Skrevet

det er veganere som ikke spiser noen animalske proukter i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men spiser ikke kjøtt eller noe med kjøttkraft i. Så årets julemiddag for meg ble soyapølser med brun saus. Veldig greit siden jeg da kunne spise samme tilbehøret som resten av familien. Og siden jeg ikke har spist brun saus på nesten et år, ble det et skikkelig festmåltid. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...