Gå til innhold

Valpen min lukter tiss


Gjest winnie09

Anbefalte innlegg

Gjest winnie09

Valpen min på 6 mnd lukter veldig sterkt fra underlivet, selv om vi har badet og vasket henne med valpeshampoo. Hun tisser ikke hyppigere enn vanlig, og det er ingen blod i urinen. Det eneste jeg har lagt merke til er at hun spiser litt mindre enn vanlig, men noen sterk matlyst har hun aldri hatt. Vi bruker Iams valpeför.

Noen som har en formening om hva dette kan være? Begynner å bli bekymret for jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest winnie09

Allerede? Fyller et halvt år om noen dager. Ingen løpetid enda! Må nok ringe dyrlegen ja. Tenkte bare jeg skulle skrive et innlegg her i håp om at noen hadde en "enkel" forklaring! :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er ikke sikker på om hunder kan få urinveisbetennelse, men jeg har forstått det sånn at barn som får sterk blærekatarr kan lukte urin av huden (sikkert voksne også) - ellers så er det eneste jeg kan komme på akutt nyresvikt, men det burde gi sterkere symptomer enn litt dårlig matlyst.

Hold hunden under oppsikt i kveld, og ring dyrlegen så snart du kan - er du bekymret så er det god nok grunn til en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinveisinfeksjoner er ganske vanlig hos valper/unge hunder, så jeg ville ha tatt henne med til veterinær. For å spare tid og penger ville jeg også ha tatt med en urinprøve til første konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winnie09

Urinveisinfeksjoner er ganske vanlig hos valper/unge hunder, så jeg ville ha tatt henne med til veterinær. For å spare tid og penger ville jeg også ha tatt med en urinprøve til første konsultasjon.

Ja, var det jeg fryktet. Men... Hvordan i alle dager får man tatt en urinprøve? I teorien går det glatt, men ser ikke for meg at jeg får lov til å stikke et glass under der, altså! :fnise:

Edit: leste dette på et annet forum.

Det er da ikke noe problem i det hele tatt..

Særlig ikke på en valp..

Gå innom apoteket og kjøp en sprøyte (uten nål, selvsagt) - "la" valpen tisse inne (kanskje ikke til å unngå med en 9-ukers?) og "sug" opp urinen i sprøyten.. Pakk den inn og ta den med til veterinæren! Om det er litt rusk og rask på gulvet spiller ingen rolle for vet. som ser etter helt andre ting i urinen.

Veeeldig enkelt og langt mindre slitsomt enn å løpe rundt etter hunden ute (tro meg - jeg har prøvd!)

...Så det gjør ingenting med rusk og rask oppi? Valpen min er nå vanvittig husren (bank i bordet), så dette kaaaan jo bli et problem.. Får bare løpe på apoteket i morgen tidlig! :)

Endret av winnie09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...