Gå til innhold

Problemer med å ta ut P-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt noen problemer med å ta ut p-stav før? Har snart hatt p-stav nr.2 inne i et år, og tør ikke ha den der mer. Den sitter ganske så dypt og lurer på om det vil bli like lett å ta den ut som den første, som satt rett under huden og lett tilgjengelig. Har blitt henvist til et sykehus fordi legen såvidt kunne kjenne at det var noe dypt under huden, men hun hadde ingen erfaring med p-stav og hadde ikke så mye å komme med.

Er det noen som har vært i samme situasjon og som kan fortelle litt om hvordan det gikk å ta den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer til å gå greit å ta den ut selv om den sitter dypt. og leger generelt har svært lite peil på p-stav. her i kristiansand måtte jeg vente 2 uker for å få satt den inn pga det var kun en lege på sykehuset som hadde kvalifikasjoner til å gjøre dette.

Skrevet

Jeg tror det kommer til å gå helt greit, så lenge du finner en dyktig lege! :)

Skrevet

Tror det kommer til å gå helt greit. Min satt ikke dypt, men de hadde likevel problemer med å få den ut. Fikk bare arr på ca 1 cm.

Skrevet

Ja, min første gikk for så vidt greit, var bare det at hun hele tiden glapp den og måtte knipe skikkelig hardt rundt den med pinsett. Men fikk bare et pittelite arr:) Men denne nye satte hun grusomt dypt, er redd den kan forsvinne. Men takk for svar :) håper det går bra. Er bare litt bekymret. Har hørt om p-staver som har knekt og forsvunnet idet de skal tas ut fordi de er så dype. Men kanskje bare vandrehistorier.

Skrevet

Ja, min første gikk for så vidt greit, var bare det at hun hele tiden glapp den og måtte knipe skikkelig hardt rundt den med pinsett. Men fikk bare et pittelite arr:) Men denne nye satte hun grusomt dypt, er redd den kan forsvinne. Men takk for svar :) håper det går bra. Er bare litt bekymret. Har hørt om p-staver som har knekt og forsvunnet idet de skal tas ut fordi de er så dype. Men kanskje bare vandrehistorier.

Skrevet

Ingen som har mer informasjon å komme med? Erfaringer?:)

Skrevet

Har fjernet to stykker som lå temmelig dypt, og det var ingen problemer med å fjerne dem. Fikk arr som var ca 0,7 cm store etterpå, men de blir jo mindre synlige etter som tida går.

Skrevet

Å? hvor dypt lå de? Jeg har fått henvisning til sykehus fordi de har bedre utsyr, legen min og hun som skulle ta de ut synes de lå for dypt så at jeg måtte ta de ut på sykehus. Huff gruer meg, men skal få beroligende av legen min :) Ble det mye blod?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...