Gå til innhold

Hvem gjør mest for pelsdyrene?


inga:)

Anbefalte innlegg

Jeg vil gi en donasjon til idealistisk dyrevern,

og lurer på hvilken "gruppe" som gjør mest for spesifikt pelsdyrene,

og hvem jeg burde gi til.

Alle som driver med dyrevern, er jo opptatt av å også tale pelsdyrene sin sak,

men hvem er det som greier få til mest for spesifikt disse dyrene?

Det er så mange der ute, og jeg ønsker i år at pengene skal gå uavkortet til arbeidet med å få avskaffet pelsoppdrett.

Det er så mange der ute,

at det er vanskelig å sette seg inn i hvem som gjør mest for akkurat pelsdyrene.

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er Dyrevernalliansen. De jobber direkte mot regjeringen og de større organisasjonene, og er vel den dyreversorganisasjonen i Norge som har mest innflytelse og som blir tatt mest seriøst. :)

http://www.dyrevern.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men er ikke dette lønnede ansatte? De har jo egen veterinær osv. Jeg tenkte først og fremst på mennesker som jobber idealistisk. Mulig jeg misforstår da, men trodde de var de eneste i Norge som faktisk fikk støtte fordi de samarbeider med dyrevernsnemda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da er jeg litt usikker på hva du mener, ja. Jo mer penger de får, jo mer har de ressurser til å utføre. Det gjelder jo selv om de har lønnede ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da er jeg litt usikker på hva du mener, ja. Jo mer penger de får, jo mer har de ressurser til å utføre. Det gjelder jo selv om de har lønnede ansatte.

Jo det har du jo rett i...

Det var bare en situasjon i en organisasjon jeg jobbet i for ca 10 år siden, der en dame testamenterte arven sin, og når hun døde kjøpte daglig leder en helt ny landrover til flere hundre tusen som hun kjørte privat og kalte det firmabil.

Ja i stedet for å kjøpe en brukt varebil som ville fungert likebra, og brukt pengene på å bygge ut hjelpesenteret til kattene.

Etter dette ble jeg s k e p t i s k... Hun hadde jo høy lønn fra før av og hadde råd til å kjøpe egen bil.

Og vi som arbeidet frivillig, måtte bruke egen bil for å hente inn skadde katter om kveldene, fordi da hadde datteren hennes lånt bilen for å handle ... Og vi brukte egne penger til bensin...

Når man gir penger til dyrevern synes jeg pengene skal gå uavkortet til dyrevern. Jeg stoler ikke helt på at det skjer i større organisasjoner som dyrebeskyttelsen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk du risikerer mer med å gi til idealister. Der er det ingen som følger med på hvor pengene går, men dersom du gir til en større organisjon med regnskap så sees det om sjefen kjøper ny bil.

Dessuten er det vel slik at det er bedre å gi til noen som får utrettet noe selv om del av pengene går til organisering en å gi penger til idealister som bruker alle pengene på dyra, men ikke får utrettet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, men er ikke dette lønnede ansatte? De har jo egen veterinær osv. Jeg tenkte først og fremst på mennesker som jobber idealistisk. Mulig jeg misforstår da, men trodde de var de eneste i Norge som faktisk fikk støtte fordi de samarbeider med dyrevernsnemda?

Er usikker på hvem du skal støtte, alle gjør jo sitt men det er lite samordning. Det er mest krangler om at en origansjon sitter mest med papirarbeid, en annen slipper ut dyr som vil sulte ihjel eller oppleve trafikkdøden.

Ville gitt penger til Fod selv om de ikke har noe med pelsnæringen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...