Joplaya Skrevet 17. oktober 2003 #1 Skrevet 17. oktober 2003 Hva feiler det meg??? Noen ganger våkner jeg om natten - klissvåt av svette. Dynen er våt, puten er våt og lakenet er våt. Skikkelig ekkelt. Og jeg er ikke bare fuktig, men våt på hele kroppen av svette. Har skjedd et fåtall ganger det siste halve året. Og som oftest i uken før mensen, men forrige gang var det ikke det. Og nei, er kommer ikke av våte drømmer Holder jeg på å bli en svettende premenstruell kjerring? Dette er ekkelt og jeg vil ha slutt på det. Noen som har vært borti lignende eller vet hva det kommer av? Enda viktigere: noen som vet hvordan jeg får slutt på det? p.s. er ikke for varmt på soverommet, fryser under dynen når jeg legger meg.
Bertha Skrevet 17. oktober 2003 #2 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har det på samme måten. Får et par virkelig svette netter rett før mensen. Legen sier at det er naturlig, at det hører til min syklus. Ergo er det ikke noe å gjøre med det..... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 Overgangsalder?? Begynner som regel med svette om natten? Vet ikke alderen din, men det kan minne om det ja...
Gyda Skrevet 18. oktober 2003 #4 Skrevet 18. oktober 2003 Sambo har også sånne svettetukter som du beskriver av og til. Ekkelt både for han og meg å våkne i det "badet"... Han har ikke overgangsalder og det er ikke en del av syklusen hans... Hvorfor han svetter det vet vi ikke, men broren har det visst likedan. Egentlig så bør man vel spørre en lege dersom man er bekymret.
Joplaya Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2003 Overgangsalder?? Begynner som regel med svette om natten? Vet ikke alderen din, men det kan minne om det ja... Neppe, jeg er 24. I så fall blir det en sensasjonell tidlig overgangsalder
Lula Skrevet 18. oktober 2003 #6 Skrevet 18. oktober 2003 Jeg svetter kraftig om natten de dagene jeg har mens. Våkner om morningen og er helt våt. Ikke akkurat behagelig, men det er jo ikke så farlig heller. Har alltid sengetøyskift, så snart mensen er over :-) Dette begynte for ca. 3 år siden, har aldri hatt det sånn tidligere. Regner med at det er noe hormonelt, og ganske normalt. Ikke mye jeg kan gjøre med det ihvertfall. Ellers svetter jeg faktisk påfallende lite, så jeg synes jo at det er litt rart, da :o
cappocino Skrevet 18. oktober 2003 #7 Skrevet 18. oktober 2003 Sover du med mobil eller noe annet stråleaparater ved siden av deg? Tro det eller ei men det kan ha innvirkning på kroppen. Få vekk mobilen, pc og tv et par timer før du legger deg, kan hende det hjelper
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #8 Skrevet 19. oktober 2003 jeg våkner også innimellom av at jeg er klissvåt! Uavhengig av hvor i mens-syklusen jeg er.. (Mulig jeg svetter oftere enn jeg tror også, bare at jeg ikke våkner..) Skjønner ikke hvorfor.. Ubehagelig er det også, våkne og merke at trusa er våt, trekket på puta, dyna og lakenet..
Gjest Ostepop Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har hatt dette 3 netter på rad for første gang, vokner ca 2 på natten, er ikke klissvått men vått å fuktig, å får ikke sove igjen.. Det MÅ ha noe med hormoner og gjøre ... Er i slutten av mensperioden min, det er så utrolig ekkelt med all denne svettinga !!!
Gjest anonym Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 jeg har det samme! ikke artig i det hele tatt. men det er jo bare å bytte laken..og pute trekk.. og dynetrekk.. hehe. alt egentlig. Det skjer i starten av mens uka! men ikke veldig morro når du akkurat har fått ny kjæreste. Jeg våknet her en dag rett før det verste startet - sov dårlig - så jeg våknet av at svetten "kilte" meg på magen når det rant også kjente jeg det flere steder når jeg våknet helt, så da var det rett i dusjen og nekte å legge seg igjen! Det er flaut, ekkelt og jeg blir bare irritert når det skjer! 23år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå