Gå til innhold

Noen som vet?


CalidumCor

Anbefalte innlegg

Har et par spørsml til bilkyndige, eller noen som kanskje har hatt samme problem tidligere :)

Jeg har en Peugot 406 som i det siste har fått en par nykker. Når jeg kjører ramler plutselig spedometeret ned på null i noen minutter, før det like plutselig fyker opp igjen til riktig tall... Dette skjer ca en gang i uka.

I dag da jeg skulle ta igjen bilen etter en liten stopp sto plutselig vifta (ventilasjonsanlegget) på fullt, og det går ikke an å stille det ned! Dvs jeg kan stille på knappen, men ingenting skjer... Det er da så utrolig irriterende å ha vifta på fullt hele tiden!! Det var ikke sånn da jeg satte den i fra meg, hva har skjedd? Er det noe håp om at dette er noe som like plutselig kan bli normalt igjen? Henger disse to tingene sammen på noe vis?

Takknemmlig for alle svar som kan gi håp om at det ikke bærer ivei med store verkstedregninger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjent ut....for vi hadde også fransk bil en gang...

Kan dessverre ikke gi deg noen håp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en bil kan du ikke regne med at "sykdomssymptomer" plutselig går over av seg selv, dessverre.

Har heller aldri hørt at speedometer og ventilasjon henger sammen (bortsett fra at det selvsagt kan være en eller annen elektrisk feil som tilfeldigvis berører nettopp disse to), men noen bilmekaniker er jeg ikke.

Det man i alle fall kan prøve å gjøre selv, er å sjekke om reléene til speedometer og ventilasjon er godt nok festet. Sjekk instruksjonsboka for å finne disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektrisk feil høres dette ut som.

om du har ellektrisk styrt vifte kan det være at du har rim i sikringsboksen så det lager en overgang som igjen gjør at den står på fullt, har du vire styrt og vifta sto på fullt når du parkerte den siste gangen den virket kan det virke som du har deffekt bryter eller igjen, sikkringsboksen.

ta en tlf til værkstedet ditt og hør hvor mye de skal ha får å feil søke problemet. eller vent til det blir mildt og se om feilen blir borte.

mange biler gjør mye rart når det er kaldt ute:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Skal sjekke sikringene i morgen, håper det er så enkelt.... Vifta sto ikke på fullt da jeg satte den i fra meg nei, den gjorde det bare plutselig da jeg startet opp igjen. Bilen står i oppvarmet garasje når den ikke er i bruk, og det har ikke hjulpet på vifteproblemet. Satser hardt på at det er en gåen sikring nå altså :gjeiper:

Endret av MieH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke første gangen jeg hører om Peugeot 406 og elfeil er jeg redd. Dersom vifta fremdeles går på fullt er det muligens effektmotstanden som har røket.

Godt mulig at denne passer, men spør selgeren først: http://cgi.ebay.co.uk/Peugeot-406-Heater-Control-Module-Resistor-AC-6441L2-/130467525194?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6078724a :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...