Gå til innhold

Hjelp! Haster!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å lage denne kakanå, og pisker marengs. Den begynte å bli fin og stiv, helt til jeg hadde i kaffepulveret. Da datt den helt sammen og ble flytende! Hva skal jeg gjøre? Hvordan blir marengsen om jeg steker den uten at den har blitt stiv? Den var jo stiv da jeg begynte... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg pisket så lenge at marengsen har blitt varm av kjøkkenmaskinen... :tristbla:

Skrevet

Ser ut som en fantastisk kake! :sikle:

Det høres ut som du har pisket for lenge før du hadde i kaffepulveret. Jeg tror nok ikke du får et heldig resultat om du steker den nå. Har du flere egg? Lag ny marengs, og ikke pisk for lenge :)

Skrevet

Nå har jeg pisket så lenge at marengsen har blitt varm av kjøkkenmaskinen... :tristbla:

Det er lov å stoppe den :ler:

Skrevet

Okei, da skal jeg prøve på det! Det gikk kanskje litt fort for seg med denne kjøkkenmaskinen, plutselig var det stivt! Kjøpte en 12-pak. med egg, men tror det får bli med ett (maks to!) forsøk til ;)

Skrevet

Det er lov å stoppe den :ler:

Hehe, det har jeg gjort! :D

Skrevet

Ser ikke ut til at det hjalp noe... Bare saus i bollen. Håpløst. Mulig jeg lager den uten kaffepulveret, ser ut til at det er det som tar knekken på marengsen. Har aldri hatt problemer med å lage marengs før!

Skrevet

Jeg fikk den faktisk litt bedre, tok det over i en bolle og pisket med håndmisker. Ble ganske stiv, men så hadde jeg i nøttene, og vips, så ble det saus igjen! Møkkaoppskrift... Steker den faktisk nå, men veit jo at det er nytteløst. Spent på åssen det blir når den er ferdigstekt.

Uansett er oppskrifta ganske dårlig. I innholdslista står det hasselnøtter, i fremgangsmåten står det valnøtter ett sted og hasselnøtter et annet. I tillegg er det setninger som "Visp kremen til kaken halvstiv". Til kaka er halvstiv?? Greit, jeg skjønner at det skal stå kremen, men dette er slurvete... Anbefaler ingen å lage denne kaka! Blir nok ei daimiskake i morgen i stedet...

Skrevet

I tillegg er det setninger som "Visp kremen til kaken halvstiv". Til kaka er halvstiv?? Greit, jeg skjønner at det skal stå kremen, men dette er slurvete... Anbefaler ingen å lage denne kaka! Blir nok ei daimiskake i morgen i stedet...

:ler: Du skal nok ikke vispe kremen til kaka er halvstiv, nei! "Visp kremen til kaken halvstiv" betyr "Visp kremen som er til kaken halvstiv". Prøv deg på en annen kake, du, før du får hjerteatakk! :ler:

Skrevet

Prøv deg på en annen kake, du, før du får hjerteatakk! :ler:

:fnise:

Skrevet

:ler: Du skal nok ikke vispe kremen til kaka er halvstiv, nei! "Visp kremen til kaken halvstiv" betyr "Visp kremen som er til kaken halvstiv". Prøv deg på en annen kake, du, før du får hjerteatakk! :ler:

Overså at det ikke sto et er der visst... Hehe... Jaja, litt stressa og irritert i dag, skal innrømme det!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville finknust kaffepulveret og vendt det inn saman med nøttene. Du må ikkje piske etter at nøttene har komt i, då skal det berre vendast med ein slikkepott, elles blir det som du seier saus. :)

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

var en merkelig skrevet oppskrift ja... man bør egentlig aldri ha noe i eggehvitene før man har vispet de til stivt skum, så ha sukkeret i og vispe til det blir stivt. vist man har gjort det sånn er det foresten heller ikke mulig å vispe for mye, men man må være forsiktig når man begynner å ta andre ting i. tror jeg ville gjort som en annen over sa, og blandet kaffepulver i nøttene, og vendt inn med slikkepott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...