Gå til innhold

erfaring med Ventoline?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er syk og i går var jeg hos legen fordi jeg var så tett og hadde høy feber! Legen ga meg ventoline fordi jeg skulle få åpne opp litt og få puste skikkelig! Jeg har tatt 3 doser i dag (på pakken sto det 3-4 ganger daglig) Etter siste dose, som jeg tok for ca 2 timer siden, så har jeg blitt tung i hode, hodepine og svimmelhet! Er dette normale bivirkninger hos ett voksent menneske??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge felleskatalogen er bivirknigen hodepine vanlig (definert med forekommer hos flere enn 1 av 100 pasienter, men færre enn 1 av 10 pasienter). Du kan lese mer om det selv her.

Skrevet

Jeg har brukt ventoline siden 1993 ellerno

Helt normale bivirkninger du nevner her . Du kan får hjertebank,bli urolig/hyper,svimmel ,hodepine osv.

Om du bruker ventoline over en periode,vil de fleste bivirkningene bli borte.Rett etter inntak av medisin vil du kanskje merke litt hjerteklapp/ uro,men nå merker jeg skjeldent noen ting lengre.

Skrevet

Jeg er syk og i går var jeg hos legen fordi jeg var så tett og hadde høy feber! Legen ga meg ventoline fordi jeg skulle få åpne opp litt og få puste skikkelig! Jeg har tatt 3 doser i dag (på pakken sto det 3-4 ganger daglig) Etter siste dose, som jeg tok for ca 2 timer siden, så har jeg blitt tung i hode, hodepine og svimmelhet! Er dette normale bivirkninger hos ett voksent menneske??

Helt vanlig, og jeg må også si at 3 doser er mye å ta på en dag dersom du ikke har brukt Ventoline før. Hjertebank kan også oppstå dersom du tar for mange doser.

Personlig så synes jeg ikke at Ventoline funker spesielt bra, men det kommer vel helt an på hva man trenger medisinen til.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Fikk beskjed fra legen at eg skulle ta 3-4doser hver dag! Jeg fikk det pga tetthet i brystet, og syns det har funket!

Men varer noen timer, så må eg ta ny.. tok sist mellom 16-17 (sånn ca.. husker ikke helt) men begynne å tette litt igjen no!

så tror jeg må ta en til før jeg legger meg? da har jeg tatt 4 doser i dag? er det for mye?

Skrevet

Gjør som legen har foreskrevet du. :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Fikk beskjed fra legen at eg skulle ta 3-4doser hver dag! Jeg fikk det pga tetthet i brystet, og syns det har funket!

Men varer noen timer, så må eg ta ny.. tok sist mellom 16-17 (sånn ca.. husker ikke helt) men begynne å tette litt igjen no!

så tror jeg må ta en til før jeg legger meg? da har jeg tatt 4 doser i dag? er det for mye?

Hvis man er tett så trenger du nok så mange doser om dagen, maks hver tredje time fikk jeg beskjed om. Ventoline hjelper jo bare i noen timer. Det er jo flott at det hjelper deg å puste skikkelig, er så slitsomt å være tett.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...