asdfghjkl Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Som de fleste vet så er det kjedelig å spitte på et nachspiel uten drikke. Jeg har ofte hatt med ei flaske brennevin, men det vanlige da er at man ikke har nok blandevann. Og da ender man opp med å drikke rein sprit, og som alle sikkert vet pleier ikke det å være så veldig gøy neste morgen. Så jeg lurer egentlig på hva som kan være greit å ta med seg på nachspiel.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Som regel så har man fått i seg nok alkohol tidligere på kvelden så jeg hadde sagt øl eller cider.
Gjest Pet Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Hvordan foregår dette, egentlig? Drar man hjem fra byen og henter drikkevarer og drar så på nachspiel? Nå har ikke jeg vært på nachspiel på mange år (blir ikke invitert), men da var det sånn at vi dro hjem til den som hadde noe å drikke og så drakk alle av (opp) det som fantes.
asdfghjkl Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2010 Nå bor jeg i en såpass liten bygd at vi pleier å stikke hjemmom å hente alkohol før vi går på nach, men det er bare for å være sikker på at vi ikke blir sittende på nachspiel uten drikke.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Ah så da er tur innom 7-Eleven etter blandevann sikkert utelukket også da. Hva med bensinstasjon? Ellers er jeg vant med at den som inviterer på nach holder drikkevarer og blandevann ja.
asdfghjkl Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2010 Er ingen butikker som er åpne når vi går på nachspiel her i bygda. Og slik som nachspiellene er her så er det vertfall ikke ofte den som inviterer har nok drikke til alle, det pleier liksom å være fult hus.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Pussig forskjell mellom by og bygd dette. Her er det vanlig at den som inviterer til nachspiel inviterer de han/hun har nok drikke til. Det er ikke vanlig at hele "bygda" kommer. He he.
Nuith Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Kan du ikke bare ta med deg nok blandevann også, da? Et par liter med brus koster liksom ikke så mye. Eller hva med en flaske vin istedenfor noe sterkere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå