Gå til innhold

Avvenne innekatt


Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Jeg bor for øyeblikket i 4.etasje i en boligblokk og pus har vært vant med å være inne siden han ble født for 1 år siden. Men snart flytter jeg til en leilighet der han har mulighet for å gå direkte ut fra 1.etasjen.

Er det forseint til å la han gå ute eller vil det med litt lengre tilvenning gå greit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Det kommer til å gå helt fint. Jeg hadde to katter som innekatter fra de ble født, til vi ett år senere flyttet ut på bygda. De storkoste seg når de fikk komme ut :)

Det kan være greit å holde katten inne i begynnelsen, slik at den vet hva som er hjemme, og gjerne bær den rundt huset/blokka noen ganger i dagene før han slippes ut. Jeg tviler på at katten trenger noe mer tilvenning enn det. Første gangen jeg slapp ut mine var de ute alene, og de holdt seg ute hele dagen. Jeg var helt utrolig bekymret for dem da, men jeg regner med det bare var mye å lukte på å utforske for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker, men kunne jo være greit å høre litt rundt før man gjør noe. :) Pus er kastrert og chippet, så da er han jo klar for utelivet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet til å ta med pus ut i bånd før den slippes ut alene, ville det vært kjempefint. Om den har levd som innekatt hele livet, er nok verden utenfor stor og skummel. Fort gjort at den løper avgårde om den blir skremt (kanskje en hund jager den, blir redd for en bil, unger som vil klappe mm), og det er ikke alltid de husker veien hjem igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Han er litt skeptisk til mennesker, men han blir boende i samme hus som en hund han liker veldig godt. Ser for meg at de to blir sittende sammen ute om dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...