Gå til innhold

Marsvin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skaffe meg et marsvin, noe jeg alltid har hatt veldig lyst på! Og lurer på om det er mulig å ha det på soverommet, uten at jeg våkner om natten og uten vond lukt (og da at jeg rengjører 1-2 ganger i uken). Noen som har erfaring? Ellers så lurer jeg på spørsmål generelt om marsvin, pris per måneden? Jente eller gutt? Ellers er jeg veldig redd jeg blir lei, av all rengjøringen og ansvaret generelt. Er det lett å bli lei?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De krever en del, som alle andre dyr. Utetid på MINST en time pr dag (jeg selv synes dette er altfor lite, bruker gjerne 3-5 timer selv), og et STORT bur. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne siden: www.guineapigcages.com

Masse tips om bur, rengjørig osv. :)

Marsvin er ikke så veldig kostbare i mnd synes jeg, spesielt ikke om du bruker fleecetepper istedet for strø i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt kjæledyr(inkludetrt alt ansvar) før?

jeg synes heller du burde tenke på syrisk hamster hvis du er redd du blir lei... hvis de får et stort å spennende bur blir de ikke missfornøyde om de slutter å få oppmerksomhet som andre dyr. bruker man hamsterdo å rengjør den hver 2-3dag, å skifter i huset hver 3-4dag, gjør det ikke noe om det går 2 uker mellom hver nedvask. å de kan bli skikkelig kosete og tamme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamster sover hele dagen og kan fort bli hissige. Eg ville ikke hatt marsvinet på soverommet da det romsterer litt og sånn. Men de er søte å se på når de sover da :) eg hadde ett rett med senga når eg var liten, og det gikk helt fint :) marsvin er nydelige dyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har vært på dyrebeskyttelsen sin nettside, og der fann jeg ut at en kunne være en "fostermor" for et marsvin i en periode, for å finne ut om dette er noe for meg. Syntes dette hørtes ut som en fin løsning, samtidig som jeg hjelper et annet dyr. Noen som har erfaring med det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...