Gå til innhold

Fysioterapi v/ bekkenløsning


klompen

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å kjenne litt til bekkenet mitt igjen. Det har beggynt å si i fra i tide og utide.

Jordmor har anbefalt meg å forebygge med besøk hos fysioterapaut, det jeg lurere på er om jeg må betale dette selv?

Er det noen som kan svare meg på dette???

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg tror det er slik at du har rett på behandling gratis under graviditeten og 6 mnd etter fødselen. Jeg går til behandling nå, og gutten min er 9 mnd så nå betaler jeg 120 kroner i egenandel pr. behandling. Og jeg skal love deg at det hjelper. En annen ting du burde prøve er trening i gravidegruppe ledet av en fysioterapaut, det har vi der jeg går, og det er samme personen som har barselgruppen som jeg går i utenom behandlingen. Trening hjelper så absolutt !!

Men vær klar over en ting. Få legen din til å skrive ut en henvisning der det står at du har bekkenløning med gangvansker, ellers kan Trygdekontoret lage krøll og da får du det ikke dekket !!

Tror i hvertfall at det er slik, kanskje noen andre kan svare deg bedre enn meg ?

Klem fra Pludre icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Klompen

Du bør prøve Magedans!!!

Høres kanskje sprøtt ut, men det er faktisk veldig bra for kvinner med bekkenløsning. Du lærer å styrke hele kroppen, også musklene i bekkenet!!!

Dersom du ikke vet om noe kurs i nærheten av deg, ta kontakt med AOF på http://www.aof.no de arrangerer slike kurs.

Lykke til og god bedring.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legen skriver at du har bekkenløsning med gangvansker får du dekket. Noen fysioterapeuter har avtale med trygdekontor, andre ikke. De som ikke har, må du få spesifisert regning osv fra, og levere til trygdekontor innen 1 mnd, så dekkes det. Det er ivertfall det jeg har fått info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenløsning med utstråling ned i lårene som gjorde det veldig vondt å gå, men legen min skreiv bare bekkenløsning, -så når jeg var på trygdekontoret ble det styr! Det MÅ stå bekkenløsning MED GANGVANSKER hvis du skal få gratis behandling,-sa har du rett på behandling inntil 6 måneder etter fødselen.

Jeg løste problemet mitt på trygdekontoret med å kjefte meg opp å spørre dama om hun ikke kunne lese, -for det stod KLART og tydelig i beskrivelsen om at jeg hadde gangvansker...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...