Gå til innhold

Sykt barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ungen min har vært så syk etter at h*n begynte i barnehage i høst. Jeg vet at det er veldig vanlig at de blir syke da, men det gjør det ikke så veldig mye bedre for min del. H*n har hatt gjentatte infeksjoner av diverse slag+diverse annet. Til nå i desember har h*n hatt feber 10/20 dager. H*n har fått antibiotika mot infeksjon 7-8 av de restrerende dagene denne mnd. Så da har h*n vært feberfri. Men det er liksom hele tida noe. Temperaturmåleren er fremme hele tida, og paracet har vi alltid tilgjengelig (gir ikke det med mindre h*n får 39 i feber). Vi prøver å være litt restriktive med det.. Men jeg er den som hele tida må følge det opp alene siden mannen min jobber jo, og jeg er arbeidsledig. Jeg blir så ufattelig sliten av det. Det er inn og ut av legekontor, bestilling av taxi med bilstol siden vi ikke har bil selv. Taxien kommer ikke, så vi må vente ute i mer enn en halv time, og alt er bare drit. Jeg trenger oppmuntring! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men har ingen oppmuntring å gi deg. Slik er det når man er mor. Trøst deg med at de fleste har det slik som deg, men at de i tillegg har jobb å gå til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, første barnehageår er gjerne en orgie i infeksjoner. Husker det godt og har vært gjennom det med flere barn.

Du er "heldig" som er arbeidsledig, for det er ikke moro å ringe seg inn på jobb med sykt barn for 19.gang samme vinter :sukk:

Og da har du også dagene fri og du har ikke samme stresset hengende over deg om nattesøvnen ikke blir så bra.

Sånn er det bare og det går over...

Endret av Løvetanten
Skrevet

Taxi: Be de om å ringe når de står ved døren?

Ellers, ta vare på deg selv, og vurder å ta opp hygiene i barnehangen. Endel av slike ting skyldes at det er for dårlig håndhygiene, og det hjelper ikke akkurat på. Akupunktur og homeopat kan og være til hjelp for enkelte barn. Xylitol (naturlig søtstoff brukt i mange sukkertøy)er også kjent for å dempe øreinfeksjoner.

Vurder å ta h'n ut av barnehangen om dette utarter seg? Spesielt siden du er hjemme ville jeg vært skeptisk til å la det gå så lengt at h'n ender opp som et "antibiotikar barn" om det ikke er tvingende nødvendig.

:klem: Uansett hvordan dere løser dette, det går over til slutt.

Skrevet

Ingen vits i å ta barnet ut av barnehage. Da får du bare en ny runde når det begynner igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ingen vits i å ta barnet ut av barnehage. Da får du bare en ny runde når det begynner igjen.

Hva slags fjernt svar er dette?

Det finnes da retningslinjer i forhold til smittevern som bør følges opp i barnehager, og om det skulle være "greit" for barnehagen og for foreldrene til de andre barna at noen sender sitt syke barn til barnehagen - hva med barnet selv?

Går du på jobb når du er syk? Man bør ta hensyn til at barnet kanskje har det best hjemme med ro rundt seg når han/hun er i dårlig form!

Skrevet

Det går over .

Kan ikke mannen ta barnet litt i julen da?

Han har sikkert litt fri da.

Skrevet

Hva slags fjernt svar er dette?

Det finnes da retningslinjer i forhold til smittevern som bør følges opp i barnehager, og om det skulle være "greit" for barnehagen og for foreldrene til de andre barna at noen sender sitt syke barn til barnehagen - hva med barnet selv?

Går du på jobb når du er syk? Man bør ta hensyn til at barnet kanskje har det best hjemme med ro rundt seg når han/hun er i dårlig form!

Tror personen du siterte mente at det ikke er noe vits å ta barnet helt ut av barnehagen (altså at det slutter i barnehagen).

Skrevet

La ungene begynne når de er 2-3 år, da er de mer rustet. Mine begynte da de var 3 år, de var aldri syke en dag. De er heller ikke vaksinert, så alle sykdommer har de sluppet. De er friske året rundt.

Du må ikke la de gi så mye antibiotika. Kroppen blir resistent. La gutten være hjemme, gi han sunn og næringsrik mat, masse frukt og grønnsaker. La han få tid til å bli helt frisk før du sender han igjen. Er han også vaksinert, så er nok det grunnen også. Immunforsvaret går i bunn når kroppen får inn alle vaksinene. Den jobber på høygir, så ikke rart han er slapp. God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...