Gå til innhold

Mensensmerter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er plaget med utrolige mensensmerter de 2 første dagene av mensen min!

Det er så ille at jeg nesten ikke klarer å gå!

Det hjelper ikke med smertestillende.

Jeg klarer ikke å gå, og absolutt ikke å trene.

Jeg har prøvd aktupunktur og det hjalp ikke!

Varmepute hjelper litt, og kulde gjør det verre!

Er det noen som har noen tips??

Takk på forhånd!

Hilsen Tonje

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags smertestillende har du prøvd?

Skrevet

P-piller kan hjelpe :)

Ellers anbefaler jeg å prøve Naproxen hvis du ikke allerede har prøvd det.

Skrevet

lotus stillingen hjelper på menssmerter, prøv det om du kommer lett inn i stillingen. kommer du ikke enkelt inn i stillingen skal du la det vær da det kan skade leddene dine. det tar ikke så lang tid å trene seg opp til den og det er en nyttig stilling for mange ting, så den anbefaler jeg varmt.

Skrevet

Hvilken type smertestillende bruker du, i hvilken dose og hvor hyppig tar du det?

Jeg vil anbefale deg f.eks. Naproxen i tilstrekkelig dose (snakk med legen din om hva som er tilstrekkelig dose for deg), og det er avgjørende at du tar den første dosen FØR smertene setter inn for fullt. Ta dosen med en gang du kjenner murring, eller, hvis du har regelmessig mens og pleier å våkne med menssmerter første dag, kan du ta første dose før du legger deg kvelden før. Ved menstruasjon dannes det store mengder prostaglandiner, og det er disse som gir smerter, samt diaré og andre plager mange får, derfor er det viktig å hindre at prostaglandinene dannes fra første stund (og dette gjør Naproxen, Ibux og andre såkalte NSAIDs). Hvis du har prøvd dette uten effekt, kan p-piller ha god effekt hos mange, men det forutsetter jo at du ikke har noe ønske om barn med det første.

Lykke til!

Skrevet

Hva slags smertestillende har du prøvd?

Har prøvd det meste. Naprocsen, ibumitin, pinex og pinex forte!! Alt i norske apotekhyller og det meste i svenske!

Skrevet

lotus stillingen hjelper på menssmerter, prøv det om du kommer lett inn i stillingen. kommer du ikke enkelt inn i stillingen skal du la det vær da det kan skade leddene dine. det tar ikke så lang tid å trene seg opp til den og det er en nyttig stilling for mange ting, så den anbefaler jeg varmt.

Det skal jeg prøve. Takk :)

Skrevet

Har du prøvd cataflam? :)

Skrevet

P-piller kan hjelpe :)

Ellers anbefaler jeg å prøve Naproxen hvis du ikke allerede har prøvd det.

Med p-piller blør jeg hele tiden. :( Sist jeg prøvde blødde jeg i 3 måneder.

Naproxen hjelper ingenting :( Prøvd flere ganger og i kombinasjon med andre smertestillende.

Skrevet

Hvilken type smertestillende bruker du, i hvilken dose og hvor hyppig tar du det?

Jeg vil anbefale deg f.eks. Naproxen i tilstrekkelig dose (snakk med legen din om hva som er tilstrekkelig dose for deg), og det er avgjørende at du tar den første dosen FØR smertene setter inn for fullt. Ta dosen med en gang du kjenner murring, eller, hvis du har regelmessig mens og pleier å våkne med menssmerter første dag, kan du ta første dose før du legger deg kvelden før. Ved menstruasjon dannes det store mengder prostaglandiner, og det er disse som gir smerter, samt diaré og andre plager mange får, derfor er det viktig å hindre at prostaglandinene dannes fra første stund (og dette gjør Naproxen, Ibux og andre såkalte NSAIDs). Hvis du har prøvd dette uten effekt, kan p-piller ha god effekt hos mange, men det forutsetter jo at du ikke har noe ønske om barn med det første.

Lykke til!

Har prøvd naproxen. Men aldri før.

P-pille er en dårlig ide, blør hele tiden hvis jeg går på pilla.

Men skal prøve det med smertestillende før jeg får vondt :) Takk

Skrevet

Da går du legen din og forklarer problemet. Har du prøvd Voltaren? Den kan du få på resept opp til 1 gram, (reseptfritt får man 12,5 mg i Norge og 25 mg i Sverige). Man skal ikke behøve å ha fryktelig vondt når man har menssmerter sa min lege til meg, for det finnes så mange forskjellige medikamenter på markedet.

Men mange leger bagatelliserer menssmerter dessverre, så ikke gi deg!

Ellers så hjelper det å få barn. ;)

Skrevet

Det som er viktig når du har menssmerter er at du tar pillene før det blir for ille, dvs med en gang du kjenner murringen starter. Dette siden tablettene tar en stund før de virker. Cataflam skal være de beste tablettene for menssmerter i følge min lege. Du må har resept på disse.

Skrevet

jeg har alltid vært plaget av sterke menssmerter og har prøvd det meste.

Men er 100% enig med de over i at hvis smertestillende skal virke må de taes så fort du kjenner antydning og etter det passe på å fylle på.

Akupunktur har jeg også prøvd og det har til tider hjulpet godt.

Hormonspiral funker best for meg sånn situasjonen min er. Da er det lite smerter og lite blødninger.

Lavkarbo kost har også gjort mye for smertene mine. Nå er jeg neste helt smertefri :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...