Gå til innhold

P-Piller og menssmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trodd at p-piller skulle minske menssmerter, men det stemmer nok ikke alltid. Jeg har brukt merke Jasmin i mange år nå og har hatt moderate menssmerter hver måned, alltid på høyre side av magen. Jeg har blitt så vant til det at jeg ikke har tenkt over det, men tatt smertestillende når det blir heftig, som er ca to dager per måned.

I eksamenstiden slapp jeg imidlertid opp for p-piller og iom at jeg er så singel som de kommer så sluttet jeg bare å ta p-piller. Jeg tenkte at jeg ville uansett vite i god tid når mensen meldte sin ankomst fordi smertene kommer dagen før, men så på fredag så var den plutselig der uten at jeg hadde kjent noe som helst! Jeg har hatt litt kramper i de intimeste av områder, men ikke noe i nærheten av hvordan det vanligvis er. Så. Nå kutter jeg ut p-pillen og leter etter et nytt alternativ. Kan jo også være uten og så bruke kondom om anlednigen skulle by seg, men finner stor trøst i å vite at jeg er beskyttet om noe skulle gå galt med kondomen. Vurderer p-sprøyte.

Hvilke erfaringer har dere mine medsøstre og hvilken prevensjon anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt masse menssmerter men begynte på p-sprøta og da ble både smerter og mens borte :) den tas hvær tredje måned i stedet for hverdag, kan ta tid før du blir gravid når du slutter på den men hvis du ikke har blaner om å bli det i nermeste fremtid anbefaler jeg den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...