AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 I de to siste dagene har jeg hatt vondt i alle musklene, og vært øm i hele kroppen. Det eneste jeg vil er å ligge i sengen, og jeg orker ingenting annet. Jeg puster veldig tungt og føler for å hoste hele tiden (selv om jeg ikke er forkjølet). Plutselig er jeg kokvarm og plutselig fryser jeg igjen. Jeg måtte jobbe i dag, men måtte gå hjem siden jeg ble helt utmattet av å stå hele tiden. Når jeg måler temperaturen (under armen) kommer det bare opp alt fra 36,7 grader til 37,8? Det endrer seg hele tiden. Jeg skjønner ingenting, for man skal jo ligge på ihvertfall 38-40 om man har feber? Går det an å ha feber selv om? Eller tar jeg bare helt feil? Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 I følge wikipedialigger målinger i armhulen 0,6 under endetarman, så på det høyeste er det per definisjon feber..
Gjesten Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Hvorfor spiller det noen rolle om du har feber når du helt åpenbart er syk?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Kjære deg, det høres jo absolutt ut som du er syk. Spiller vel da liten rolle om du har feber eller ikke så lenge kroppen ikke virker som den skal. Nei hold sengen, få i deg nok drikke og la kroppen gjøre jobben sin.
Gjest Eurodice Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 I de to siste dagene har jeg hatt vondt i alle musklene, og vært øm i hele kroppen. Det eneste jeg vil er å ligge i sengen, og jeg orker ingenting annet. Jeg puster veldig tungt og føler for å hoste hele tiden (selv om jeg ikke er forkjølet). Plutselig er jeg kokvarm og plutselig fryser jeg igjen. Jeg måtte jobbe i dag, men måtte gå hjem siden jeg ble helt utmattet av å stå hele tiden. Når jeg måler temperaturen (under armen) kommer det bare opp alt fra 36,7 grader til 37,8? Det endrer seg hele tiden. Jeg skjønner ingenting, for man skal jo ligge på ihvertfall 38-40 om man har feber? Går det an å ha feber selv om? Eller tar jeg bare helt feil? Takk for svar. Å måle temperaturen i armhulen gir ikke pålitelig resultat. Hvorfor måler du ikke i rektum? Der sitter termometeret på plass og forskyver seg ikke som det kan gjøre under armen. Kanskje du har influensa. Hold deg i sengen, drikk mye. God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå