Gå til innhold

Barbering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har barbert meg nedentil i mange år nå, glattbarbert.. Og hårene er kjempestive, blir jo "skjegg" der nede etter 1 dag jo!:sjenert:

Noen som vet hvordan jeg kan unngå det? Og hvordan blir det med voksing el.? Har prøvd veet voksstriper hjemme, men det var heller liten suksess, fikk det ikke til, ble bare en masse kliss.. :fnise:

Noen metoder som er bedre? Så man unngår å få hår som er kjempestive? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en epilator. Litt vond første gangen, men helt suverent! Hårene gror mykere tilbake, og det virker som det er mindre av de også :-)

Skrevet

Kjøp en epilator. Litt vond første gangen, men helt suverent! Hårene gror mykere tilbake, og det virker som det er mindre av de også :-)

Hva gjør du for å unngå inngrodde hår og betente hårsekker? Jeg epilerer legger og armhuler, men fikk alt for mye problemer da jeg prøvde det nedentil.

Skrevet

Hva gjør du for å unngå inngrodde hår og betente hårsekker? Jeg epilerer legger og armhuler, men fikk alt for mye problemer da jeg prøvde det nedentil.

Har du prøvd å peele/skrubbe gjevnlig? Jeg har også kjøpt en etterbehandlingskrem fra Veet som på et eller annet vis skal hjelpe mot inngrodde hår og rødheter. Om den virker vet jeg ikke, fordi jeg ikke har prøvd uten :)

Skrevet

Det enkleste og raskeste er å få vokset i salong. Jeg får ingen plager med betente hårsekker/inngrodde hår av salongvoksing, verre ved epilering. Voksing anbefales :jepp:

Skrevet

Jeg får inngrodde hår av og til. Skikkelig kjedelig. For å unngå det gjør jeg som t.s. 08:15 skev. Prøver å bruke peeling/scrub. :-)

Skrevet

Det enkleste og raskeste er å få vokset i salong. Jeg får ingen plager med betente hårsekker/inngrodde hår av salongvoksing, verre ved epilering. Voksing anbefales :jepp:

Må hårene ha en viss lengde når de skal vokse? Og hvor lenge varer det før de vokser ut igjen? E de mykere da?

Tror det blir litt flaut og komme der med "piggsvinet" mitt..:fnise:

Skrevet

Må hårene ha en viss lengde når de skal vokse? Og hvor lenge varer det før de vokser ut igjen? E de mykere da?

Tror det blir litt flaut og komme der med "piggsvinet" mitt..:fnise:

Det er kanskje litt flaut den første gangen, men de som jobber med det er jo vant med det.

Du bør vente ca 2 uker mellom siste barbering og første voksbehandling. Det første gangen må det være litt hår å "ta tak i". Den første behandlingen kan være nok så vondt, men etter hvert som du går tilbake til behandlinger går det fortere og er mindre smertefullt.

Hårene blir mykere og det blir mindre etter hvert.

Selv går jeg hver 4. uke til voksbehandling. Begynte i mai i år, og nå er det ganske så lite hår igjen der nede. Hvis jeg slutter med voksingen vil det være full busk etter 5-6 mnd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg får inngrodde hår av og til. Skikkelig kjedelig. For å unngå det gjør jeg som t.s. 08:15 skev. Prøver å bruke peeling/scrub. :-)

Bruker flittig skrubbhanske, har tidligere prøvd en krem fra Veet (anti ingrown hair eller noe slikt) men den hjalp ikke, har også prøvd Unirens. Må skrubbe jevnlig leggene, som jeg også epilerer, for å unngå inngrodde hår. Har nok bare vrien hud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...