Kvist Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Ved et innfall havnet det et varmrøkt lammelår i handevogna mi her om dagen. Nå ligger det i fryseren og jeg lurer på hvordan jeg skal bruke det. Har forsøkt å søke litt på nett, men finner bare oppskrifter av typen "server med potetsalat". Og potetsalat frister lite i desember. Og hvordan serveres selve kjøttet? Det er vakuumpakket så jeg tenker at jeg kan trekke det i varmt vann så det ikke er kaldt ved servering. Evt, skjære skiver og varme i folie i ovnen?
Frk. Belle Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Tror du kan servere det med poteter og kålrabistappe. Vi pleier å ha salt lammelår på denne måten. Varmørkt ligner kanskje littegranne....?
LilleBille Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Server med fløtegratinerte poteter og gjerne en sennepssaus. Masse ovnsstekte grønnsaker til er veldig godt. Ellers er Waldorfsalat er nydelig til og kålrabistapper passer til at som er salt og røkt - så egentlig passer "alt som er godt" til.
LineGourmet Skrevet 23. desember 2010 #4 Skrevet 23. desember 2010 Server kaldt lammelår med appelsin- og fennikelsalat. Veldig spesielt, spennede og smakfult http://www.aperitif.no/index.db2?id=135045
Kvist Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2010 Oi! Svar i lammelårtråden min jo Fløtepoteter hørtes knall ut! Og appelsin/fennikel også egentlig. Det ene behøver vel ikke utelukke det andre... Nam nam. Takk for svar!
Gjest Lille-pus Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Et lite tips kan kanskje glede flere ? Pakk låret godt inn i aluminiumsfolie og legg det i stekovnen med steketermometer i låret. Da vil det koke i sin egen kraft og blir (om mulig) ennå bedre enn om du koker det i en stor kjele med vann
Kvist Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. desember 2010 Et lite tips kan kanskje glede flere ? Pakk låret godt inn i aluminiumsfolie og legg det i stekovnen med steketermometer i låret. Da vil det koke i sin egen kraft og blir (om mulig) ennå bedre enn om du koker det i en stor kjele med vann Ja det kan sikkert funke. Men jeg tenkte på å beholde plasten på hvis jeg skulle varme det i kjele, og da beholder man jo kraften inni. Regner med at varmrøkt betyr "ferdig" varmebehandla, så da trenger man jo bare å fikse en behagelig spisetemperatur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå