Gå til innhold

Mops


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Er det noen her med erfaring av mops?

Samboer og jeg lurer på å kjøpe mops til neste år.

Bare å fortelle alt du vet om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en mops, og jeg elsker rasen!

De er utrolig vennlige hunder, både mot dyr og mannesker, barn.

De som sier mops ikke kan gå på langtur mener jeg tar helt feil.

Mopsen min er gjerne med på skogstur og fjelltur i flere timer. Han elsker rett og slett tur.

Ting dere bør være ops på, er at de ikke tåler varme så godt. Så om sommeren så bør de ikke dras med på de lengste turene.

De røyter også helt sinnsykt mye, men er lette å gholde rene og stelt.

Bare spør hvis du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to katter her, så om den røyter en del gjør ingenting :)

Hvordan var din mops å få reinslig?

Noen mennesker mener det er vanskelig å få små hunder stuerene!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. røyting så vil jeg forresten anbefale furminator på det helligste! Den er super!

Jeg har ikke hatt noe problem med det i det hele tatt.

Men du må jo såklart belage deg på litt turer ut i begynnelsen ;)

Itiillegg har han sovet gjennom hele natten fra dag en så veldig heldig der.

I motsetning til andre små hunder så bjeffer de veldig sjelden også. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt forelsket i utseende på mopsen - samme med samboer - digger rasen.

Vi skjønner såpass at vi må ut en del ganger i løpet av en dag, men sånn generelt tenkte jeg. Et par mennesker jeg har møtt på med liten hund (ikke mops) mener at små hunder ikke lærer å være renslig pga. liten blære.

Det stoler jeg ikke helt på, men kjekt å høre andres erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, vet at det er ett problem blant andre miniatyr raser, men om det har noe med blære å gjøre vet jeg ikke.

Alle jeg kjenner med mops har værtfall ikke hatt noe problem med renslighet.

Men såklart, det er jo forskjell på individer..

Min hund klarer seg helt fint å være uten å tisse 12timer + og da er det ofte jeg som vekker han...

Jeg og falt først for utseendet, og når jeg fikk lest rundt skjønte jeg at dette var rasen for meg, og det er virkelig en utrolig herlig rase! Jeg angrer ikke ett sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Hvilken oppdretter kjøpte du i fra?

Jeg syns det er litt skummelt med den korte nesen. Og pustebesvær, har du hatt noe problemer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Jeg har mops, var konfirmasjonsgave fra mamma ( hadde ønsket meg en mops lenge altså)

For å si det mildt,det er noen herlige hunder på mange måter (!)

Min snorker, tørker snørr på deg, raper ( mange ganger om dagen) spytter og griner.

Han er utrulig søt, for å ikke glemme snill. Han kunne aldri funnet på å bite noe som helst, å har ikke opplevd at noen har vært redd for ham ( verken den nye katten eller kaninen min)

Også når jeg snakker til ham, ser han meg dyyypt inn i øynene. Vi kan holde øyekontakt lenge. Også har de så mange uttrykk i trynet, så ser du lenge nok på de så må du bare le.

Men de blir veldig knyttet til eieren(e) så de vil hels være med deg overalt. Er det ingen andre hjemme å du går på badet, kan de stå på utsiden å grine ( ikke bjeffing altså, høres seriøst ut som de griner) går du opp / ned trappen løper den etter...åh, de er så herlige.

Han her var ganske urenslig, men har blitt bedre nå. Røyter ikke mer enn andre hunder.

MEN han har problemer med pusten, så han kan ikke gå på tur. Han må bare løpe fritt i hagen. Det går greit sånn inne, men han kan ikke bli stresset, han kan heller ikke ha det for varmt.

Han har vært hos dyrlegen, å det er mulig de skal fjerne mandlene(?) på ham. Om ikke det hjelper så var det en annen operasjon som kunne være bedre, men som kostet en del.

Men det er utrulig søte hunder, å de har så stor personlighet.

Min er utrulig pen også, hvis man googler mops eller pug på google, kommer det fram mange fine mopser og (beklager!) noen "mindre pene" mulig jeg synes min er finest pga jeg kjenner ham osv men han er virkelig flott ! Klare fine farger, en fin svart maske å er veldig " symmetrisk" på en måte.

Han bjeffer en del da, men mulig han har lært av den andre hunden.

Han bjeffer også på maten sin, er veldig kresen, men spørs om han ikke ble litt skjemt bort da han var liten. Han spiser bare tørfor med mindre han MÅ. Boksemat liker han ikke noe særlig ( bare med rent VOM) han er glad i brødskiver med leverpostei( kan ikke være grovtbrød, aller helst må skorpene skjæres av) Han er veldig glad i pølser og servelat som godbiter.

Når han tisser, avslutter han med en "dans" altså han står på forlabbene, tipper nesten helt rundt, han er herlig.

Han stinker veldig, da. Dette er pga han går under den store hunden når han tisser. Akkurat dette kunne han gjerne latt være å gjøre, men.

Men jeg ville absolutt skaffet mops hvis jeg var dere, det er utrulig herlige bikkjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...