Gjest Pittelillemeg Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 (endret) Dette er for de som bor i Kristiansand-området. Er det noen her som har vært på Strandpromenaden 31, og som kan si noe om hvordan det var der? Og hvor lang tid i forveien bør man bestille kirke (domkirke i dette tilfellet) og lokale? Er det "vanlig" at folk ringer 2 1/2 år i forveien for å høre hvordan det er med venteliste? Endret 19. desember 2010 av Pittelillemeg
Anglofil Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Vi bestilte lokaler nesten tre år i forveien. På de mest populære stedene er ikke det uvanlig. Har aldri vært inne på strandpromenaden 31, men det virker som et nydelig sted ihvertfall! Mvh Yvonne
Gjest Pittelillemeg Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Vi bestilte lokaler nesten tre år i forveien. På de mest populære stedene er ikke det uvanlig. Har aldri vært inne på strandpromenaden 31, men det virker som et nydelig sted ihvertfall! Mvh Yvonne Ikke sant?? Jeg falt veldig for dette stedet. Så får vi rengjøring inkludert, og det syns jeg er veldig fint Så slipper vi å tenke på å skulle være vaskekjerringer dagenderpå... Ok, kanskje jeg skal ta meg en telefon å høre. Min bedre halvdel mener nemlig at jeg er litt vill som begynner å tenke på dette allerede 2 1/2 år før...
Anglofil Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Ikke sant?? Jeg falt veldig for dette stedet. Så får vi rengjøring inkludert, og det syns jeg er veldig fint Så slipper vi å tenke på å skulle være vaskekjerringer dagenderpå... Ok, kanskje jeg skal ta meg en telefon å høre. Min bedre halvdel mener nemlig at jeg er litt vill som begynner å tenke på dette allerede 2 1/2 år før... Høres flott ut, deilig å slippe vaskinga ja! Vi har også det inkludert, og det er veldig deilig å tenke på. Nei, det er ikke så vilt som man kanskje tror det er, f.eks ble sommeren 2011 fullbooket i løpet av sommeren/høsten 2008.(..) Like greit å være tidlig ute og ferdig med det mener nå jeg. Mvh Yvonne
Gjest Pittelillemeg Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Nei, det er ikke så vilt som man kanskje tror det er, f.eks ble sommeren 2011 fullbooket i løpet av sommeren/høsten 2008.(..) Like greit å være tidlig ute og ferdig med det mener nå jeg. Mvh Yvonne Oi, ja det må jeg si. Det skal jeg vise til min kjære så kanskje han ikke syns jeg er gått helt bridezilla likevel! Eneste problemet er at kommende svigerfar jobber på båt, og vet ikke hvilke måneder han kommer til å være ute før ca ett år i forveien... Og han kan ikke bare ta seg fri heller sier min kjære. Nei, jeg får bare ringe de og høre. Er ikke sikkert at de er så forferdelig populære.
Anglofil Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Oi, ja det må jeg si. Det skal jeg vise til min kjære så kanskje han ikke syns jeg er gått helt bridezilla likevel! Eneste problemet er at kommende svigerfar jobber på båt, og vet ikke hvilke måneder han kommer til å være ute før ca ett år i forveien... Og han kan ikke bare ta seg fri heller sier min kjære. Nei, jeg får bare ringe de og høre. Er ikke sikkert at de er så forferdelig populære. Vel, det er nok kanskje en sjanse du må ta. Jeg tenker, dette stedet ligger jo perfekt til nesten midt i sentrum ved sjøen, det er jo intet mindre enn nydelig der. Og jeg tenker, det er nok ganske populært, og det er nok booket lenge før ett år i forveien. MEN, du kan jo høre med de om dere kan reservere stedet fram til ett år i forveien, og går det ikke så kan dere jo si i fra at det ikke går. Ett år i forveien bør være nok til at de får sjanse til å leie det ut igjen. Får håpe de er snille da, der vi leier måtte vi f.eks ut med depositum som går tapt om vi avlyser. Sånt er greit å sjekke ut på forhånd. Mvh Yvonne
Gjest Cho Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har vært i selskap i Strandpromenaden, og jeg syntes det var et veldig fint sted. Var der i barnedåp. I hovedetasjen har du et ganske stort oppholdsrom med store, flotte vinduer. Vi var vel rundt 30 stykk, men var god plass til flere. Det er f.eks. plass til å ordne bordene i hesteskoformasjon. Kjøkkenet er i den ene enden av rommet og har to innganger, den ene ut i rommet, og den andre ut i gangen. Kjøkkenet er av grei størrelse, og har gode fasiliteter. Såvidt jeg husker var det ingen toaletter i hovedetasjen. I underetasjen er det en relativt stor bar, en ganske brun og innrøykt sådan, men koselig for det. Det finnes ingen tappekraner i baren, kun ett (eller to?) kjøleskap. Toaletter i underetasjen. I tredje etasje bor det en mann ( ). Han har egen inngang på andre siden, og er dermed helt usynlig for gjester i Strandpromenaden. Det er også toaletter i tredje etasje beregnet på festdeltakerne. Alt i alt synes jeg dette er et fint festlokale, selv om det ikke er kjempestort. Hvis dere skal ha 100 gjester eller flere hadde jeg funnet et annet lokale.
Gjest Pittelillemeg Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Takk for at du delte! Men, det eneste jeg bet meg merke i... Bor det en mann der?? Stakkars fyr! Det må jo være helt forj*vlig å bo der når det er bryllup og selskap og bråk og styr både titt og ofte. Vi blir rundt 45 gjester, så tenker at dette stedet kan være helt perfekt
Gjest Cho Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Takk for at du delte! Men, det eneste jeg bet meg merke i... Bor det en mann der?? Stakkars fyr! Det må jo være helt forj*vlig å bo der når det er bryllup og selskap og bråk og styr både titt og ofte. Vi blir rundt 45 gjester, så tenker at dette stedet kan være helt perfekt Bare hyggelig! Og ja det bor faktisk en mann der! Er ikke sikker på om det er tredje eller fjerde etasje han bor i, men leiligheten er uansett godt adskilt fra selskapslokalet. Og han har visst bodd der en stund, så helt forferdelig kan det jo ikke være. Helt perfekt for 40-50 gjester ja!
Gjest Pittelillemeg Skrevet 20. desember 2010 #10 Skrevet 20. desember 2010 Bare hyggelig! Og ja det bor faktisk en mann der! Er ikke sikker på om det er tredje eller fjerde etasje han bor i, men leiligheten er uansett godt adskilt fra selskapslokalet. Og han har visst bodd der en stund, så helt forferdelig kan det jo ikke være. Helt perfekt for 40-50 gjester ja! Skal garantert ta meg en telefon i morgen Huff, jeg er en av de som blir veldig gira på ting selv om de ikke kommer til å skje før om flere år, at jeg ikke får sove. Her om dagen snakket vi om barn da vi begge gleder oss veldig. Barn kommer ikke til å skje før om i hvert fall tre år, men likevel ble jeg liggendes i hele natt og tenke og gruble og stresse og glede meg Er jo klar over at det er lenge til alt sammen, men åå jeg gleder meg sånn... *lykkerus* :rødme:
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #11 Skrevet 22. desember 2010 Strandpromenaden er kjempefint.. Vi var inne på tanken, men vi så fort at vi ble for mange gjester til at det kunne gå.. Men vi var i kontakt med kommunen ang lokale til bryllupet halvannet år før bryllupet (vi gifter oss til sommern), og da var alt ledig.. Tilogmed Søgne Gamle Prestegård, som er enda mer populært.. Vet ikke hvem som leier ut strandpromenaden, men du kan sikkert bare kontakte de.. Ang kirke, så åpner de for booking av det 1 mars året før, altså for de som skal gifte seg i 2012, så åpnes det for booking 1 mars 2011. Der lønner det seg å være ute på dagen for de beste datoene, de går sinnsykt fort.. Vi booka en dato i juni 2011 når de åpna for det i 2010. En måned eller to senere skulle ei venninne gjøre det samme, og da var mange datoer utplukka. Dette gjaldt riktignok Oddernes kirke..
moli Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Vi hadde bryllupsfest på Strandpromenaden i 2010, veldig fornøyd! Særlig bra at det er sentralt, og at det er i fine omgivelser. I forhold til på mange hotell(hvor man kommer rett ut på et fortau) er det mulighet til å spasere litt rundt i pausene. Vi bestilte catering som kom og laget tre-retters. Vi var 49 stk., ville ikke vært mer enn 55(-60), da blir det for trangt. Det eneste litt negative var at jeg måtte vaske litt på veggene/dørkarmene, så ut som noen hadde holdt hard fest der.. Ikke noe stort problem! Baren nede hadde fuktskader og kunne brukes "på eget ansvar". Vi brukte den til oppbevaring. Hadde kaker i 2. etg., og så ryddet noen menn langbordet nede slik at det ble plass til dans. Han fyren som bor på toppen så vi ikke noe til, annet enn at han stakk nesa innom da vi pyntet og lurte på om vi trengte noe. Han vet jo at han bor i et festlokale.. Anbefaler dette stedet!
Gjest Pittelillemeg Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Leide dere stedet mer enn et dogn, og kan jeg faa sporre deg om hvor mye dere betalte i saa fall?
moli Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Vi leide fra fredag til søndag. Men i praksis hentet vi nøkler torsdag kveld og leverte mandag morgen. Betale ca. 7000kr mener jeg å huske.
Gjest Syffe Skrevet 24. februar 2011 #15 Skrevet 24. februar 2011 Vi hadde bryllupsfest på Strandpromenaden i 2010, veldig fornøyd! Særlig bra at det er sentralt, og at det er i fine omgivelser. I forhold til på mange hotell(hvor man kommer rett ut på et fortau) er det mulighet til å spasere litt rundt i pausene. Vi bestilte catering som kom og laget tre-retters. Vi var 49 stk., ville ikke vært mer enn 55(-60), da blir det for trangt. Det eneste litt negative var at jeg måtte vaske litt på veggene/dørkarmene, så ut som noen hadde holdt hard fest der.. Ikke noe stort problem! Baren nede hadde fuktskader og kunne brukes "på eget ansvar". Vi brukte den til oppbevaring. Hadde kaker i 2. etg., og så ryddet noen menn langbordet nede slik at det ble plass til dans. Han fyren som bor på toppen så vi ikke noe til, annet enn at han stakk nesa innom da vi pyntet og lurte på om vi trengte noe. Han vet jo at han bor i et festlokale.. Anbefaler dette stedet! Jeg ser det ikke på bildene på nettsiden, men er det hageplass rundt huset? Er det mulig å f.eks sette opp et lite hvitt partytelt, ha litt bord og stoler ute, og henge lys i trærne (om det er trær der da)?
moli Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Det er jo primært offentlig park i området rundt. Plener, gangvei, båthavn og beplantning. Rett utenfor selve selskapslokalet så er det eneste private parkeringsplassen (hvor man jo ikke trenger å ha noen biler), der vet jeg noen har hatt partytelt før. Men den er jo på baksiden i forhold til sjøen da. Vi pyntet utenfor selv, hadde med hagekrukker, noen små bord/stoler med lykter, greiner og blomster på gelenderet, og hang ut flagget. Så ble det ganske så fint:) Gjestene stod der med champagne og ønsker oss velkommen da vi kom fra fotograferingen. Brukte også litt av den "inneklemte" plenen på siden av huset til å sette opp noen små bord. Du bør sjekke med kommunen at det ikke er noen (offentlige) arrangementer på fetninga/tresse som lager mye støy den aktuelle dagen.
Mubba Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Denne tråden var helt super, så må ha den i mine innlegg. Jeg regner med at vi går for dette strandpromenaden om en stund så bare å komme med tips og råd om dere har flere Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå