Gå til innhold

Hva kan dette være/bety?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er symptomene:

tørr munn på natten

tørre øyne på natten

tørr hud

kløe/ tørr og flassende hodebunn

i natt hadde jeg også ekstreme hetetokter og svettet mye...

Jeg er 19 år bare og det værste for meg er det med hodebunnen.

Jeg drikker ca. 1 liter vann om dagen + te og melk til frokost.

Det i hodebunnen er ikke shampoen, siden jeg har prøvd å bytte flere ganger.

Jeg har tidligere hatt anorexia, men ikke lengere. Kan det ha noe med hormonene? Litt vanskelig å tro siden det er i hodebunnen...

Noen som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pantherinae
Skrevet

Har du prøvd å bytte til en shampoo uten parfyme? Kan jo være at du reagerer på noe som er i de fleste vanlige shampooer? Jeg sliter en del med allergi og sensitiv hud, og får ofte lignende symptomer som deg (minus hetetoktene, men hvis dette bare var tilfelle i en natt har det kanskje ikke noen sammenheng?). Tar du omega-3? Det ble jeg anbefalt av hudlege da jeg var yngre og hadde problemer med veldig tørr og flassete hud.

Skrevet

Har du prøvd å bytte til en shampoo uten parfyme? Kan jo være at du reagerer på noe som er i de fleste vanlige shampooer? Jeg sliter en del med allergi og sensitiv hud, og får ofte lignende symptomer som deg (minus hetetoktene, men hvis dette bare var tilfelle i en natt har det kanskje ikke noen sammenheng?). Tar du omega-3? Det ble jeg anbefalt av hudlege da jeg var yngre og hadde problemer med veldig tørr og flassete hud.

ja, jeg har prøvd shampoer uten parfyme. det hjelper ikke...:/

Skrevet (endret)

Fyrer du med ved? Det er vinter og tørr luft, om du i tillegg fyrer med ved så kan det godt gå ut over huden din. Du burde skaffe en luftfukter og smøre godt med fuktighetskrem, øyedråper som du bruker morgen og kveld og om du har problem med shampoer kan du forsøke å bruke babyshampo de er veldig milde.

Redigert: Jeg så ikke det med hetetokt, det kan godt være dette rådet er helt på jordet...

Endret av Tipo
Skrevet

Tørre slimhinner og i tillegg hetetokter, sepesielt om natten da tenker jeg lavt nivå av østrogen. Er du normalvektig nå?

Men det er langt fra sikkert.

Gå til legen og hør med h*n, og kanskje ta noen blodprøver.

Skrevet

kan dette også ha noe med hodebunnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...