Gå til innhold

Gir du gave til din/deres forlover(e)?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På ulike forum jeg er på har jeg sett dette bli diskutert, og spesielt dette med hva man skal gi sine forlovere. En del velger f.eks å betale det forlover skal ha på seg og eventuelt oppsetting av hår. Andre igjen velger å gi en oppmerksomhet osv.

Personlig har jeg ikke tenkt over dette spesielt. Jeg tenker at hvis forlover har stått på mye under prosessen før bryllupet og har hatt en del ansvar, så er det også naturlig å gi en gave, som en takk for innsatsen. For mitt vedkommende så har det av naturlige grunner ikke blitt slik, og jeg har stått for mye av planleggingen selv uten hjelp fra forlover. Ikke fordi forlover ikke vil, men fordi omstendighetene ikke har gjort det mulig (vi bor langt unna hverandre, hun har fått barn osv). Samtidig setter jeg jo stor pris på at hun ønsker å være min forlover, og hennes datter skal også være vår brudepike. Jeg har kjøpt brudepikekjole til den lille, men er det naturlig for meg å gi en gave til min eller min kjæres forlover som ikke har vært involvert i planleggingen? Det de må gjøre er å stille opp på selve dagen, skrive under forlovererklæringen og selvsagt ha det gøy (forhåpentligvis) sammen med gjestene.

Hva er forventet i en slik situasjon? Min bestevenninne og jeg har et nært vennskap, til tross for stor avstand mellom oss, så jeg vil nødig såre henne (og det samme gjelder selvsagt samboers forlover).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlover gav jeg en ring etter bryllupet,ikke som takk for innsatsen,mer som ett minne,og vise jeg setter pris paa henne. Om du har planlagt det meste,saa har nok din venninde tenkt masse paa bryllupet,evt utdrikkingslag,tale,antrekk,gave,osv. Men ho forventer nok ikke en gave,tusen takk og en god klem varer lenge det :klemmer:

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om - hørtes sært ut.

Skrevet

Pga at vi bor langt fra hverandre ble det ikke til at hun hjalp til så mye, men hun fulgte godt opp, var god å lufte tankene med. Og så arrangerte hun tidenes utdrikningslag! Jeg spanderte håroppsats på henne hos frisør på bryllupsdagen, men ikke noe utover det.

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om det før jeg begynte å følge med her... Men jeg synes det er opptil en hver hva de ønsker, evt er vant med. Det trenger jo ikke være en dyr affære, hva med en oppsats fra festen?

Jeg har funnet en praktisk løsning på temaet. Siste natta før bryllupet skal jeg og min forlover være på hotellet der vi holder festen. De har spa-pakker til en veldig hyggelig pris, og det er hyggelig å tilbringe siste kvelden og natta med venninna mi. Så da får jeg vært med ho, enda enklere tilgang til frisør etc på dagen, kort vei til kirka, mannen ser meg ikke trøtt og daff på morgenen, og en deeilig, avslappende spa-tur etter noe som sikkert blir en stressende innspurt føre dagen :) Men også - jeg får gitt venninna mi en opplevelse, og viser henne at jeg setter pris på ho som min bestevenninne og forlover.

Skrevet

Jeg tenker å betale for kjolene til mine to forlovere (bestille fra JKdress.com). Mulig jeg tilbyr å dekke frisør, må se litt hvor dyrt det i så fall blir. Forloverne mine er ikke så veldig aktive i planleggingen av bryllupet, da de bor langt borte. Dersom dette skulle endre seg opp mot bryllupet kan det jo være at jeg tenker litt anderledes.

Skrevet

En liten oppmerksomhet for et par-tre hundre kroner. Hun hadde vært stor hjelp for meg, og fortjente en liten ekstra anerkjennelse, og jeg tror hun satte pris på det også. :) Mannen sin forlover fikk også, men det var mer fordi det føltes feil å bare gi til min og ikke hans - ikke fordi han hadde vært så fryktelig hjelpsom :P

Skrevet

Jeg gav mine forlovere fotobøker fra Japanphoto. I bøkene var det mange bilder av oss, bilder av andre minneting - samt mange mimrefortellinger. Jeg skrev også mye om hva vennskapet og personen betydde for meg. Begge mine forlovere ble svært rørte når de motok gavene. I boken lå det billettt til bryllupsmesse på grand hotel. Siden de fikk gave da jeg spurte de om de ville være forlovere gir jeg de ikke gave til de når bryllupet er overstått. Jeg gav de ikke gave som takk med hjelpen - jeg ville gi de en gave som fortalte de akkurat hvorfor de ble mine forlovere.

Skrevet

Jeg gav ikke gave til min forlover i bryllupet mitt. Jeg har heller ikke mottatt gave fra bruden når jeg har vært forlover.

Nå er det såpass lenge siden jeg giftet meg, men om jeg hadde tenkt på det da hadde jeg nok gitt forloveren min en liten oppmerksomhet etter bryllupet. Det kan jo være noe så enkelt som et bilde av dere to tatt på bryllupsdagen (jeg vet at min forlover hadde satt veldig pris på det).

Skrevet

Jeg betalte hår og make-up for min forlover og for min mann forlover leide vi slips og vest til å ha under dressen.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg fikk noen fine øredobber av hun jeg var forlover for (hun kalte det et minne), og hun betalte flyreisen min.

Jeg hadde ikke hjulpet til noe, på grunn av avstanden.

Men dette var absolutt ikke ventet, så jeg ble veldig overrasket (og glad selvfølgelig).

Jeg tror ikke det er så vanlig, for jeg hadde som sagt ikke ventet noe.

Skrevet

Jeg betalte hår og sminke for min forlover, også fikk hun et smykke av meg som minne:-)

Hun overrasket meg da vi var i salongen og ordnet oss, fikk et nydelig armbånd med noen små blå steiner i, sånn at jeg hadde noe blått på meg:-)

Jeg betalte ikke kjolen hennes, da jeg heller ikke satte noe krav til den.

Hun hjalp ikke til med planlegging og forberedelser til bryllupet, bortsett fra utdrikkingslag såklart:-)

Skrevet

Okay, tak for mange fine svar. Grunnen tiil at jeg spurte er rett og slett at jeg ikke vil fremstå som gjerrig eller utakknemlig. Jeg tror kanskje jeg skal betale for kjolen hennes om hun ikke har en selv, eventuelt kjøper en ekstra fin julepresent til henne når bryllupet er overstått.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Min forlover fikk kjole, ble sminka på bryllupsdagen og fikk satt opp håret. Nå kan dette virke veldig spandabelt og kosta skjorta, men kjolen ble sydd av moder'n (ergo betalte jeg bare for stoffet). Sminke og hår ble gjort av min venninnefrisør som gav meg en "special price for you" ;) Hun fortalte meg derimot at hun hadde vært forlover for en del år tilbake og da fikk hun ingenting. Hun hadde ikke forventa å få noe tilbake av meg og ble derfor VELDIG overrasket og glad. Jeg tenkte som så at jeg syntes no at det skulle bare mangle at jeg ikke satte litt pris på henne, i form av slike "gaver".

Endret av Scorpina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...