Gå til innhold

Knusktørr pga medisiner

Fremhevede innlegg

Gjest pepsimax
Skrevet

Hjelphjelphjelp !!!!!

Denne hører kanskje til under seksualitet,men jeg ville ha seriøse svar. MediSiner jeg bruker: topimax og sarotex : begge migreneforebyggende. Så til problemet: jeg er knusktørr i munnen,greit nok det,men jeg er blitt heeeeelt knusktørr i skjeden også,han komm ikke inn nå ikveld,selv om vi prøvde med glidemiddel. Fuuuck! Vi prøvde for 1 mnd siden også,samme problem,men je trodde det var en engangsgreie.

Vi har altså da harr et problem seksuelt med at vi har hatt for lite sex,festligt at han nå i tillegg ikke kommer inn i meg da! Jeg har nå grått i en time! What to dooooo!!!!! Føler meg helt som damadged goods.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelphjelphjelp !!!!!

Denne hører kanskje til under seksualitet,men jeg ville ha seriøse svar. MediSiner jeg bruker: topimax og sarotex : begge migreneforebyggende. Så til problemet: jeg er knusktørr i munnen,greit nok det,men jeg er blitt heeeeelt knusktørr i skjeden også,han komm ikke inn nå ikveld,selv om vi prøvde med glidemiddel. Fuuuck! Vi prøvde for 1 mnd siden også,samme problem,men je trodde det var en engangsgreie.

Vi har altså da harr et problem seksuelt med at vi har hatt for lite sex,festligt at han nå i tillegg ikke kommer inn i meg da! Jeg har nå grått i en time! What to dooooo!!!!! Føler meg helt som damadged goods.

Åh uff, stakkar du, ta ett skikkelig magadrag nå! :klemmer:

For det første så er ikke denne tørrheten noe permanent! Den følger med medisinene og forsvinner med medisinene! Jeg opplevde det samme med antidepressiver da jeg brukte de for noen år siden og da var det bare marsj rett til legen og fortelle de sørgelige nyhetene og få et synonympreparat som virket på en litt annen måte. Da var tørken over, bokstavelig talt.

Nå er ikke jeg noen lege, men jeg er sikker på at hvis du snakker med noen som er, vil dette løse seg ;)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hjelphjelphjelp !!!!!

Det finnes vagitorier som øker skjedesekresjonen, men jeg husker ikke nå hva de heter. Spør på apoteket, eller ring legen din. Du trenger sikkert ikke å komme til undersøkelse. Jeg kjenner til Vagifem, de er svakt østrogenholdige. Jeg vet ikke om de blir riktige for deg, jeg er ikke lege

Endret av Belladonna
Skrevet

Det finnes som sagt over her preparater som øker skjedesekresjonen og mot munntørrhet. Munntørrhet kan føre til hull i tennene. Det er sugetabletter som kjøpes reseptfritt på apoteket.

Snakk med legen din, ofte kan synonympreparater ikke gi de samme bivirkningene.

Skrevet

jeg bruker høye doser topimax mot epilepsi og har ikke opplevd det, har brukt sarotex mot nervesmerter og ikke opplevd det med den heller. men brukte noen andre lignende sarotex mot nervesmerter og fikk samme problemet som deg og da kjøpte jeg noen stikkpiller reseptfrie på apoteket ;) LYKKETIL ( men du kan sikkert bytte tabletter neste gang du er hos legen )

Gjest pepsimax
Skrevet

jeg bruker høye doser topimax mot epilepsi og har ikke opplevd det, har brukt sarotex mot nervesmerter og ikke opplevd det med den heller. men brukte noen andre lignende sarotex mot nervesmerter og fikk samme problemet som deg og da kjøpte jeg noen stikkpiller reseptfrie på apoteket ;) LYKKETIL ( men du kan sikkert bytte tabletter neste gang du er hos legen )

dette er sarotex 10 mg, jeg tar 4 stk hver kveld. legen bare føler seg frem her, så jeg vurderer og slutte med en av disse, men jeg tror topimaxen er mest effektiv - og at jeg da kanskje burde la sarotexen være. har ikke hørt om andre som går på 2 typer forebyggende på en gang. kjempeirriterende.

imorgen reiser jeg til min hjemby for og feire jul, ikke akkuratt den siste dagen med min kjære jeg håpet på. føler meg så mislykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...