Gjest Cessa Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Heisan. Er en jente på 23 år, som har gått igjennom mitt værste år ever. Ble slutt med samboeren og faren til datteren min. Vært ett hælvete i ettertid, pengekrangler, vold, dårlig økonomi, en "psykopat" av en ex som har ruset seg, løyet og gjort alt for å ødelegge meg og satt meg i mange økonomiske problemer. Vært sikkelig langt nede psykisk og fysisk. Jobber i en bedrift med 25 ansatte og han som eier firmaet har vært helt utrolig mot meg. Hjulpet meg med å finne ut hva jeg har krav på, rydde opp i økonomien mot kreditorer, lot meg og datteren min låne hytta hans en uke i sommer så vi fikk litt ferie, latt meg disponere en firmabil, tilrettelagt på jobb osv osv. Kan skrive en uenedelig lang liste over alt han har gjort. Vist en medmennskelighet som er utover det vanlige. Han er 60 år og har barn på min alder og det har ALDRI virket som han har hatt noen baktanker eller noe, bare så det er sagt. Har lyst til å visa han hvor taknemmelig jeg er og gi han en liten julegave, en gammel nok jeg tror han vil sette pris på + en tegning fra hytta hans som datteren min har lagd. Men så er jeg redd det vil gi feil signaler for kona hans og sånn. Vil jo ikke at hun skal tro vi har ett forhold eller noe. Har aldri jobbet noe annet sted, men er det upassende å gi gave til sjefen sin?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Jeg gir gave til sjefen, men det er fordi han er pappan min. Men alvorlig talt, JA, jeg ville gitt gave dersom en sjef hadde vist så mye medfølelse og gitt så mye hjelp. Om du gir boken (jeg regner med det er det du mener når du skriver "en gammel nok") og en tegning, i tillegg til et kort hvor det står noe som "Tusen takk for all hjelp du har gitt med i løpet av året som er gått. Ønsker deg og familien en god jul. Mange hilsner fra....".
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Heisann. Litt morsomt at du stilte dette spørsmålet nå, fordi jeg tenkte akkurat på det samme, men vegret meg av en litt annen grunn. Jeg kom fram til at jeg kunne gi en liten ting til sjefen min, men at jeg også kunne legge med et lite kort hvor jeg takker for all forståelse, støtte og hjelp i en vanskelig tid, at dette har betydd veldig mye for meg, og at en arbeidsgiver som gjør slikt, får lojale og motiverte arbeidstakere. (Altså at jeg legger vekt på arbeidsgiver/areidstaker-forholdet oss i mellom). Jeg regner også med at sjefen snakker med kona om ting som skjer på arbeidsplassen, om ikke med navn, så i alle fall hendelser, og at hun vil vite at han har lånt bort hytta til deg og din datter, og hun finner det nok ikke unaturlig at du ønsker å takke for hjelpen.
Just-A-Girl Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 heihei nei, det er ikke uvanlig. Jeg skal kjøpe gave til sjefen min på mandag. Jeg og 8 til som skal spleise da. Men på min jobb er dette helt vanlig iallefall. Du kan jo skrive i kortet f.eks "tusen takk for all hjelp og støtte, du er den beste sjefen en person kan få. Din kone og unger kan være stolte" et eller annet slikt. Om du er redd for at de skal tro dere har et forhold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå